Liian nopeasti eteneminen!

Vierailija

En oikein tiedä kuinka tänne päädyin, mutta pakko saada avauduttua, tai hajoaa pää.
Kaksi viikkoa sitten en olisi uskonut olevani tässä tilanteessa.Oli ihanaa olla yksin,tehdä mitä haluaa,olla miten haluaa...Sitten...Tutustuin netissä ikäiseeni mieheen(24v), ja tapasimme aika pian.Olemme vasta tavanneet kaksi kertaa,ja tänään hän on taas tulossa luokseni.Siitä huolimatta vaikka ollaan vasta kaksi kertaa tavattu,ongelmia on.
Jo toisella tapaamiskerrallamme meillä oli pieniä erimielisyyksiä joka puhuttiin asiallisesti selväksi.Erimielisyys liittyi seksiin.Hän loukkaantui kovasti siitä kun kieltäydyin seksistä.Kerroin että seksi on minulle tärkeää ja se ehdottomasti kuuluu suhteeseen, mutta välillä voi ihan vaan olla toisen kainalossa.Hän kertoi että tarvitsee paljon seksiä,noin kolme kertaa päivässä.Sanoin että minusta ei siihen ole.Asia saatiin sitten puhuttua, mutta jäi asiasta tosi huono mieli.
Toinen ongelma on minä...Eikö mun pitäisi olla onneni kukkuloilla nytkin kun hän on tulossa luokseni viikonlopuksi? Ei...Olen hermoraunio,sydän hakkaa,oksettaa ja masentaa aivan käsittämättömästi.Mietin kokoajan tekosyitä,voisin vaikka sanoa olevani kipeä.Mutta en halua loukata häntä,odottaa näkemistä niin paljon.Minua ahdistaa myös se, että lupauduin lähtemään hänen kanssaan mukaan hänen siskonsa luokse jossa oltaisi v-loppu.Ja siitä hän sitten veisi mut hänen luokseen päiväksi.MIksi en osaa sanoa ei...?Mielestäni on liian nopeaa toimintaa lähteä sukuloimaan tässä vaiheessa tutustumista, puhumattakaan kihloihin menosta(hän osti jo sormukset). Pelkään että menetän terveyteni, olen jo tänään saanut paniikkikohtauksen ja pelkään toista.
Miehet, ja naiset, kertokaa näkemyksiänne ja kokemuksianne, mitä tämä mies oikein haluaa, vai tietääkö hän sitä itsekään? Kuinka kertoa hänelle näistä tunteistani ilman että hän luulee etten ole kiinnostunut? Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (7)

Vierailija

Kuulostaa aika hurjalta, että hän on ostanut jo sormuksetkin vaikka olette tunteneet, mitä, kaks viikkoo?

Itsekin tavallaan löysin mieheni netistä, mutta me juttelimme yli kuukauden joka ilta tuntikausia (kerran jopa läpi yön) ennen kuin edes suostuin tapaamaan.

Mielestäni tilanteeseesi ei auta muu kuin sanoa suoraan mitä ajattelet. Ettet ole valmis tapaamaan sukulaisia ja että etenette liian nopeasti. Jotta mies ei suuttuisi ja lopettaisi yhteydenpitoa kokonaan, sinuna korostaisin sitä kohtaa että olet oikeesti kiinnostunut, mutta tämänhetkinen vauhti vain hirvittää.

Toivottavasti saat asian selvitettyä. Kokemuksesta tiedän, ettei paniikkikohtaukset ole mikään leikin asia.

Vierailija

Onko hänellä aikaisemmin ollut naisystävää? Nimittäin tuo seksiä kolme kertaa päivässä kuulostaa joko siltä, että hän on tottunut itse masturboimaan kolmesti päivässä - tai sitten hän on seksiriippuvainen. Jos hän on seksiriippuvainen, kannattaa pysyä erossa hänestä, koska sillä saat vaan itsellesi sydänsuruja. Joko henkistä väkivaltaa tai pettämistä.

Narsistiseen persoonallisuushäiriöön voi kuulua se, että mies etenee liian nopeasti. Hän voi olla todella ihana ja kaikkea, mutta ikäänkuin pakottaa toisen etenemään hänen tahtiinsa. Älä missään nimessä suostu kaikkeen! Äläkä mene kihloihin hänen kanssaan, ennen kuin todella tunnet hänet. Sukuloiminen on myöskin hyvin aikaista tässä vaiheessa.

Kenelle tahansa tulisi tuosta ahdistunut olo. Itse tekisin todellakin niin, että keksisin tekosyyn sille, etten voisi tavata häntä. Haluaisin miettiä asioita rauhassa. Sitten tapaisin hänet ja juttelisin asiat selväksi. Itse luultavasti sanoisin, ettei tästä tule mitään, enkä enää tapaisi häntä. Mutta jos sinä haluat jatkaa yrittämistä, niin kehotan, että sanot hänelle että jarrutetaan tahtia ja unohdetaan kaikki kihlaukset, sukuloimiset ja seksi, ja keskitytään nyt vaan tutustumiseen.

Varoitan kuitenkin vielä narsisteista. Samallalailla on tapahtunut monelle muulle. Pariskunta on mennyt kihloihin parin viikon sisällä, muuttanut yhteen kolmessa viikossa, ehkä jopa naimisiin puolen vuoden sisällä. Lapsia on siunaantunut. Koko tämän ajan mies (tai nainen), on manipuloinut toista, samalla kohdellen myös niin kauniisti, ettei häntä voi jättääkään. Miehen pimeäpuoli on kuitenkin aivan järkyttävän paha ja horjuttaa puolisonsa mielenterveyttä. Hän voi sanoa kaikenlaista, että sinusta ei voi pitää kukaan muu kuin hän tai että jos ikinä eroatte, niin hän tekee elämästäsi helvetin. Hän voi sanoa, ettei pidä sinusta sellaisena kuin olet, mutta kelpuuttaa sinut. Hän voi tehdä sinulle jatkuvasti psyykkistä hallaa ilman fyysistä uhkaa. Toivot, ettet olisi ikinä tavannut häntä ja suunnittelet pakoa suhteesta jatkuvasti. Mutta teillä on yhteisiä lapsiakin, ja ajattelet heidän parastaan, ettet voi erottaa heitä isästään. Jatkat vuosia samaa vuoristorataa, kunnes hän on imenyt sinusta kaiken elinvoiman ja jättää sinut. Sinulle ei jää käteen mitään.

Mutta nyt sinulla on vielä mahdollisuus perääntyä tai jarrutella. Tutki rauhassa omia tuntemuksiasi ja ota selvää hänestä. Vain sinä tiedät, mikä sinulle on parasta. Vain sinä voit puolustaa itseäsi ja omia oikeuksiasi. Ja muista, sinä voit aina vaihtaa mieltäsi. Mikään ei ole peruuttamatonta.

Vierailija

Osuit asian ytimeen Avatar, olen ollut hänen ensimmäinen "seksikumppaninsa", ja hän silloin kertoi että yksin ollessaan hänelle on tullut vain "tavaksi" masturboida päivittäin:herättyään,iltapäivisin ja ennen nukkumaanmenoa, joskus useammin ja joskus harvemmin mutta kuitenkin monta kertaa päivässä.Hän myös veikkasi että tuo seksihuuma voi laantua ajanmyötä ja fiksusti sanoi mulle että en saa hänen mielikseen suostua jos en itse tahdo. Ei olla sen jälkeen keskusteltu seksistä, mutta tiedän hänen sitä odottavan, sen voi lukea rivien välistä.Kuitenkin, mä tunnen sen että pelkän seksin perässä hän ei kuitenkaan ole.Jonkun muun, mutta minkä? Kova kiire edetä on ainakin. Sormukset on jo hankittu, ja kova kiire viipottaa mua pitkin suomea sukulaisia katsomaan.Olen tosiaan koko aamun ollut todella masentunut,tai ahdistunut pikemminkin.Se on jännä juttu, sillä munhan pitäisi olla hyvällä tapaa jännittynyt ja "perhosia mahassa". Minulla kävi myös narsismi mielessä.Mutta paha kuitenkin sanoa kun en häntä vielä paremmin tunne. Mutta ainakin hän tuntee osaavan hommansa.Osaa todellakin vetää mua oikeista naruista ja sanoa juuri ne oikeat sanat jotka mut saa taipumaan. Onneksi äsken pidin pääni... Soitin hänelle ja siirsin tapaamista.Kerroin olevani kipeä.Pieni valkoinen valhe, mutta tavallaan mä kipeä olenkin.Puhelimessa en osaisi sanoa suoraan näitä tuntemuksiani.Vaihtoehdoiksi jäisi että puhuttaisi ihan kasvotusten,tai laittaisin hänelle s-postia ja hän saisi vaikka sitten soittaa ja kysyä mitä mielessä on. Hetken kesti huono omatunto kun siirsin treffejämme. Hän masentui täysin ja sanoi että pitää tehdä sitten koko yö töitä kun masentaa.Ja viesti tuli myös puhelumme jälkeen jossa hän kertoi kuinka on koko aamun odottanut iltaa että näkee mut ja nyt kävi näin. En tahallani halua hänelle tuota pahaa mieltä tuottaa, mutta on joskus ajateltava itseäänkin. Hän on ihmisenä todella ihana tyyppi, voin puhua hänelle mistä vaan (paitsi nyt näistä tuntemuksistani) ja hänkin on puhunut minulle.Meillä on tosi hauskaa yhdessä,nauramme ja tunnumme haluavan samoja asioita. Mutta hän haluaa niitä nopeampaan tahtiin kuin minä.

Vierailija

Kuulostat siltä, että tiedät mikä sinulle on parasta. Hyvä, että siirsit tapaamista! Ja hyvä, ettet muuttanut mieltäsi, vaikka hän kertoikin miten oli odottanut yhteistä päiväänne. Hän saattaa nimittäin epäillä, ettet oikeasti ole kipeä ja hän siksi nimenomaan yrittää muuttaa mieltäsi syyllistämällä, että kuinka paha olo hänelle tästä tuli.

Hänellä saattaa hyvinkin olla joku päämäärä, jota hän ei ole vielä kanssasi saavuttanut, joten hän kelaa vauhdilla eteenpäin kaikki 'pakolliset' toimenpiteet kuten kihlauksen, jotta saisi sinut satimeen. Tai sitten hän on esim. läheisriippuvainen tai ahne ja haluaa saavuttaa nämä kaikki asiat heti ja nyt. Hän on saattanut innostua sinusta lapsellisen paljon ja haluaa nostaa sinut korokkeelle. Mutta olette jo suhteellisen vanhoja, eli henkistä kypsyyttä on ainakin sinun puolellasi. Itse olen muutaman vuoden vanhempi. Itse monesti oletan, että kun joku on jo näin vanha, että on varmaan tosi viisas ja tekee hyviä valintoja. Mutta joillakin miehillä henkinen kypsyys tulee vasta nelikymppisenä, kun taas jotkut ovat kypsiä jo alle kaksikymppisenä. Suosittelisin siis varomaan tätä aliarvioimista, että vaikka miesystäväsi kuulostaa lapselliselta vauhdikkuudellaan, niin narsisti voi olla minkä ikäinen tahansa! Ne oppivat jo pienenä.

Ja vaikka hän nyt sanoo, ettei pakota sinua mihinkään mitä et itse halua, niin hän kuitenkin toivoo että taipuisit hänen tahtoonsa kaikessa mitä hän ikinä keksiikään. Myöhemmin, kun hän on saanut sinut koukkuunsa ja rakastat häntä kamalasti, niin hän voi taivuttaa sinut tahtoonsa vedoten siihen, että etkö rakastakaan häntä, kun et ajattele asioista samoin. Hän voi hyvinkin olettaa, että olette yksi ja sama ihminen, että olet hänen toinen puolikkaansa, joka täydentää häntä esim. seksuaalisesti, pidät hänet hyvällä tuulella ja esim. siivoat koko kodin, laitat aina ruokaa ja teet hänelle jälkeläisiä.

Kannattaa siis todellakin jarruttaa, koska et ehdi edes tottua näihin kaikkiin elämänmuutoksiin, vaan ahdistut yhä enemmän ja enemmän. Saatat olla todella suuressa vaarassa, koska et ole vielä lähtenyt, vaan annat hänelle mahdollisuuden parantaa tapansa. Kuulostat hyvältä ihmiseltä, joka ei torju ihmisiä heti kun he eivät miellytä sinua, vaan tahdot kertoa heille mistä pidät ja mistä et, ja annat heille useamman mahdollisuuden. Se on todella hyvä ominaisuus sinulla, kunhan muistat pitää huolta itsestäsi.

Narsistille kuuluu juuri se, että he osaavat olla todella hurmaavia ja juuri vetää oikeaista naruista. Myöhemmin myös vetää oikeista naruista saadakseen puolisonsa hulluuden partaalle. Sinun täytyy hyvin tarkkaan katsoa hänen eleitään, että valehteeko hän ja puhuuko hän ristiin asioissa. Normaalia ihmistä ei tarvitsisi tarkkailla näin, mutta pelkään pahoin, että kyseessä on juuri narsistinen ihminen. He tosin voivat valehdella ja manipuloida todella taitavasti ja totuus voi selvitä sinulle vasta useiden vuosien kuluttua.

Sinun pitää olla todella vahvana, kun kohtaat hänet ja pitää oma pääsi ja mielipiteesi, kun kerrot hänelle, ettet ole valmis kaikkeen ja että aiot pysyä päätöksessäsi. Hän saattaa uhkailla, että jättää sinut, mutta kannattaa katsoa kuin katua. Hän ei välttämättä toteuta uhkauksiaan, sillä ne voivat olla vain temppuja hallita sinua. Jos hän lähtee, kun et suostu kihloihin hänen kanssaan parissa viikossa, niin hän ei todellakaan ole tavoittelemisen arvoinen. Jos hän taas jää, niin kannattaa vastedeskin olla tiukkana ja pitää huolta omista oikeuksistaan.

Kysyinkin nyt, että oletko tavannut muita lupaavia miehiä? Voisiko joku muu olla sellainen, jonka kanssa olisi helpompi olla. Joku jonka kanssa sinun ei tarvitsisi olla koko ajan varuillaan ja pitää huolta itsestäsi? Sellainen, joka kunnioittaa sinua ja sinun omaa tilaasi ja jonka kanssa voit olla täysin oma itsesi.

Vierailija

Suhteessahan pitäisi nimenomaan edetä heikomman osapuolen tahtiin. Jos toinen osapuoli kiirehtii eikä ota toisen epävarmuuttaa huomioon, on se itsekästä. Esille tuotiin jo narsistit ja narsistit toimivat yksipuolisen itsekkäästi.

On normaalia olla itsekäs ja ajatella omaa etua myös suhteessa, mutta narsistit ajattelevat, että vain heillä on oikeus itsekkyyteen eikä muiden tunteista tarvitse välittää. Pahoin siis pelkään Avatarin tavoin, että kyse on narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Mutta totuus selviää, jos siitä haluaa ottaa selvää, vasta aikaa myöten.

Vierailija

Hui kamala, kihlasormukset kahden tapaamiskerran jälkeen? Kuulostaa siltä, että mies haluaa kihloihin nimenomaan kihlautumisen vuoksi eikä siksi että tuntee sinut täysin ja rakastaa sinua. Hän kuulostaa läheisriippuvaiselta ja siltä, että on kovasti puutteessa. Mies on jo 24-vuotias, eli luultavasti hänellä on kiire naimisiin ja saada sinut alistumaan.

Muista, että mies on saattanut onkia sinusta ja kiinnostuksesi kohteista tietoja esim. Facebookista ja herättää mielenkiintosi puhumalla näistä aiheista.

Itse en tosiaan haluaisi tutustua sukulaisiin ennen kuin tuntisin miehen kunnolla. Kannattaa selvittää hänen menneisyyttään ja onko hän oikeasti 24 (olen varmaan aika skeptinen nettituttavuuksia kohtaan).

Jos mies ei halua edetä sinun tahtiisi, hän ei ole oikea sinulle.

Vierailija

Pyydän sinua miettimään tarkkaan näitä asioita, joita useammat meistä sanovat. Kaikki tähän mennessä vastanneet ovat sinusta huolissaan. Ehkä sille on syytä?

"Suhteessahan pitäisi nimenomaan edetä heikomman osapuolen tahtiin. Jos toinen osapuoli kiirehtii eikä ota toisen epävarmuuttaa huomioon, on se itsekästä. Esille tuotiin jo narsistit ja narsistit toimivat yksipuolisen itsekkäästi."

Nimenomaan!

"Muista, että mies on saattanut onkia sinusta ja kiinnostuksesi kohteista tietoja esim. Facebookista ja herättää mielenkiintosi puhumalla näistä aiheista."

Niin juuri. Mieleltään sairas ihminen yrittää miellyttää toista, jotta voisi itse hyötyä hänestä jotenkin. Alkuun mies voi kuulostaa todella ihanalta, samanhenkiseltä ja siltä, että hän kuuntelee sinua. Tosiasissa hän voi imeä sinusta kaiken tiedon omaksi hyödykseen. Näin hän saavuttaa luottamuksesi helposti, kun osoittaa tuntevansa sinut, vaikka olisittekin tavanneet vain kahdesti.

"Kannattaa selvittää hänen menneisyyttään ja onko hän oikeasti 24 v."

Tapasit hänet siis netissä, pystyisitkö selvittämään hänestä tietoja chatin/palstan (missä tapasittekaan) kautta? Voisitko kysellä hänestä hienovaraisesti hänen toisilta nettikavereiltaan? Onko kyseisellä sivustolla keskustelupalstalla varoitettu huijareista?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat