Puhutteko te entisistä?

Vierailija

Minua mietityttää että olen seurustellut kohta 2 vuotta, mutten tiedä mieheni historiasta mitään. Tiedän minkä näköisiä hänen entisensä ovat koska olen löytänyt mm. lehtileikkeen missä he olivat lehdessä ja sitten yksi niistä kommentoi hänelle facebookissa.

Sitten on taas yksi tyttö joka oli joku kaveri, sitten mieheni sanoi että hän on aika pinnallinen eivätkä he olisi voineet seurustella koska tytön mielestä mieheni oli liian lyhyt hänelle. Tulee kuitenkin sellainen tunne että poikaystäväni on itse ollut ihastunut tähän tyttöön.. mutta tyttö on varmaan antanut pakit tai jotain?

Toisaalta outoa etten tiedä oikein mistään mitään, koska haluaisin tuntea mieheni kuitenkin läpi kotoaisin. Pitäisikö teidän mielestä jutella näistä asioista? Jutteletteko itse enstisitänne?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

itse en haluaisi tietää, koska sitten ne jutut voi jäädä vaivaamaan, menneet on menneitä. ainakaan itse en haluaisi keskustella omista tai miehen eksistä.
onko sillä merkitystä nykyiseen suhteeseen jos miehesi on ennen sinua ollut ihastunut johonkuhun. sulle näyttää tulevan paha mieli jo siitä tiedosta, joten miksi haluaisit pahoittaa mieltäsi lisää?
mutta jos asia vaivaa sua ni nosta kissa pöydälle ja kysy mieheltäsi eksistä.
tää oli vain mun oma mielipide.:)

Vierailija

Eihän asia miksikään kummene jos et kysy häneltä asioista, mutta kannattaa kyllä sitten myös miettiä haluatko ihan oikeasti tietää niistä asioista. Kysy semmoisista asioista joihin haluat vastauksen, mutta et voi suuttua tai mitään sellaista sen jälkeen, koska itsehän halusit kuulla. Ja jos kerta asutte pienellä paikkakunnalla ja tulet näkemään näitä hänen eksiään ni kannattaa tarkkaan miettiä mitä heistä haluat tietää, että ei ole sitten kiusalista olla heidän kanssaan jos poikakaverisi pitää heihin vielä yhteyttä!
Ja tosiaan mennyt on mennyttä, ei hän välttämättä enää ole ihastunut siihen tyttöön. Sitä paitsi niillä asioilla ei varmasti ole mitään vaikutusta teidän nykyiseen elämään ni mitäpä tuolla niin väliä olisi...???

Vierailija

Tiedän kyllä, monenko kanssa mieheni on seurustellut ja kuinka kauan, mutta en tiedä edes heidän nimiään, eikä hän niistä mielellään puhukaan. En ole edes kysynyt, sillä jo ajatus, että hän on seurustellut jonkun muun kanssa, saa minut hieman mustasukkaiseksi. Joten ainakin minun kohdalla on ollut parempi etten tiedä, vaikka eksien nimet kiinnostaisikin kovasti. Emme ole seurustelleet vielä edes vuotta, joten on mahdollista että jossain vaiheessa uteliaisuus vie voiton ja haluan tietää kenen kanssa hän on seurustellut. Mutta toistaiseksi ainakin on parempi etten tiedä heistä mitään.

Vierailija

Oon poikakaverini ensimmäinen niin siltä puolelta ei oo mitään keskusteltavaa. Oon kyllä monesti miettiny, että jos en ois ensimmäinen niin haluaisinko tietää ja miten tarkasti.

Poikakaveri tietää kaikki kenen kanssa olen seurustellut/harrastanut seksiä. Ihan omasta aloitteestaan on udellut, utelias kun on :D Mun mielestä on tosi helpottavaa, että hän tietää. Tietääpähän itsekkin että hän edelleen haluaa olla kanssani vaikka tuntee historiani. Se kun on sellainen, että jos poikakaverillani olisi samanlainen niin en ainakaan kovin tyytyväinen olisi tilanteeseen.

Vierailija

Suosittelen kyselemään jos asia todella kiinnostaa!
Itse tiedän poikaystäväni kaikki entiset ja kenen kanssa hän on harrastanut seksiä.
Minua häiritsisi jos en tietäisi kun asumme myös pienessä kaupungissa niin ei olisi mukavaa kävellä sellaisia vastaan kenen kanssa poikaystäväni on ollu sängyssä ja jos vielä tuntisin hänet hyvin.
Minulla ei vakavaa suhdetta ole ollu koskaan ennen poikaystävääni joten yleensä minä olen se joka kyselee tollaisista =D

Vierailija

Olen täysin samassa tilanteessa kanssasi... Itse en tiedä lähes mitään jätkäni existä, mutta muusta menneisyydestä kyllä. Hän on kyllä puhunut minulle jotakin koskien viimeisintä exäänsä, joka laittelee hänelle edelleenkin viestejä, joissa lukee kaiken maailman rakkauden tunnustuksia jne. Itseäni ärsyttävät nuo viestit yhtä paljon, kuin häntä itseäänkin... Itseasiassa, jätkäkaverini on antanut minulle täyden vapauden vastata seuraavan kerran kun exä soittelee. Minun exä historiani ei häntä jaksa edes kiinostaa. Pääasia on, että kumpikin rakastamme toisiamme ja toivon, että myös Sinä laitat rakkauden kumppanisi exien edelle!

Vierailija

Ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja puhutaan mieheni kanssa melko avoimesti entisistämme. Mun mielestä se on ehkä hyvän suhteen merkki (en nyt tuomiste teitä, jotka ei puhu menneisyydestä, ihan ymmärrettävää sekin), mutta siltä kannalta katsottuna, et eksät on lähes aina kipeitä juttuja ja jos toinen voi niistä kertoa (esim miksi erottiin ja kuinka kauan oltiin yhdessä jne) niin on mun mielestä luottamuksen merkki. Ja tästä kertoo hyvin myös se, että kun huomaa, että toinen keskustelee ja kertoo avoimesti entisestään ni ei oo itsellä mitään syytä olla mustasukkainen tai vainoharhainen. Oma mieheni keskustelee eksänsä kanssa viikoittain facebookissa, tämä välillä tosin kiinnostaa minua, kun en tiedä mistä he juttelevat, mutta luotan mieheeni ja siihen, ettei hän petä minua.

Ja aina tulisi muistaa, että eksät ovat eksiä syystä!

Vierailija

Meillä ei ole kummallakaan varsinaisesti entisiä, poikaystävälleni olen ensimmäinen, hän ei ole edes säätänyt kenenkään kanssa koskaan, itse taasen olen säätänyt joskus 2009 kesällä. Tutustuin poikaystävääni siinä 2010 keväällä, joten mitään päällekkäisyyksiä ei ole ollut. Vuosi on nyt oltu yhdessä ja kumppanini on tivannut minulta tästä "säädöstäni". En ole halunnut kertoa paljoa siitä mitä tein tämän ihmisen kanssa ja milloin, koska tiesin että poikaystävääni sattuisi. Hän kuitenkin bustasi nimimerkkini eräältä foorumilta, googletti sen ja löysi keskustelun, johon olin selittänyt kaiken mitä olimme tämän kyseisen pojan kanssa aikanaan tehneet. Tästä saatiin sitten oikein hieno riita aikaiseksi, kumppanini kun suuttui minulle mm siitä että olin kolmen päivän aikana tehnyt tämän edellisen jätkän kanssa asioita joiden tekemiseen meillä kului useampi viikko. Tää oli nyt vähä off-topic, mut pointti täs on et joskus entisistä ei edes kannata puhua tai kysellä, siinä vain satuttaa itseään. Jotain pientä voi toki, että kenen kanssa on ollut ja kuinka kauan yms mutta mielestäni ei kannata leikkiä masokistia kyselemällä yksityiskohtia suhteesta jne. Entisistä ei siis mielellään puhuta. Mutta toki jos haluat puhua aiheesta, ota se rohkeasti esille ja kysy :)

Vierailija

Puhumme eksistä ja entisistä seksikumppaneista aivan avoimesti, meillä tulee kohta yhteistä taivalta täyteen vuosi ja 9 kuukautta. Avokkini tosin ei mielellään minun "entisestä elämästäni" siltä osin halua kovasti kuulla, herättää hänessä kuulemma mustasukkaisuutta, voi hölmöä... :D
Itse taas olen yliutelias ja tiedän ehkä liikaakin. ^^'

Vierailija

Tieto lisää kyllä tuskaa ja turhaa mustasukkaisuutta, itse olen ainakin tämän oppinut kantapään kautta.. :D Nykyään keskitytään ihan omaan suhteeseen :)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Meillä on ollut poikaystäväni kanssa puhetta, että joskus puhuisimme existä. Ja oikeastaan olemme jo sopineet, että puhumme, mutta toistaiseksi emme ole - siis molemminpuolin.

Poikaystäväni on kyllä kertonut minulle ihan omasta aloitteestaan ja halustaan parista entisestä tyttöystävästään. Itse en juurikaan ole entisistäni puhunut, ehkä koska minun ei ole helppo puhua heistä..

Mutta aion kyllä kertoa heistä, kun pidämme joskus tuon "existä juttelemisillan". :)

Vierailija

Minä todellakin puhun, välillä jopa tuntuu että vähän liikaa..en siis omistani, vaan nimenomaan hänen.. Tässä tulee ehkä juuri se kysymys, että tiedonjanoisena haluan lisää tietoa, en siis yksityiskohtia, mutta joskus myöskin jankata asioita; miten joku juttu heidän suhteessaan meni. Huono tapa, ja olen karsinut, mutta minkä sitä uteliaisuudelleen voi. Vaikka nuokin jutut vaivaa aika-ajoin, vielä kamalampaa olisi, jos en tietäisi. Nyt osaan suhteuttaa itseni ehkä paremmin hänen elämäänsä, tuntuu tutummalta ja turvallisemmalta. Omistani en jostakin syystä mielellään puhu, eikä häntä juuri kiinnostakkaan, yleensä siitä seuraa vaivaannuttava hiljaisuus... Tietysti rajansa kaikella, ei mun mielestä tarvi herkkiä ja unohtumattomia hetkiä kertoa, joka suhteessa on varmasti tällaisia. Mutta juurikin perus jutut, miksi ero tuli, kauanko seurusteltiin, itseäni ainakin kiinnostaa kuinka juttu lähti liikkeelle jne, on ihan okei kertoa toiselle.

Vierailija

Silloin tällöin. Joskus aloitettiin keskustelu näistä entsistä ja mun mielestä ei ollut kovin mukava keskustelu. Tuli ilmi että poikaystävällä näitä kavereita on ollut _aikalailla_ enemmän kuin itselläni (itsellä vain yksi seurustelusuhde ja loput säätöjä). Keskustelun väliin sanoin sitten "Olen kyllä aika onnellinen siitä että menetin neitsyyteni just sulle" ja vähän ajan päästä poikaystäväni kysyikin haluanko tietää kenelle hän menetti poikuutensa? EN HALUA tai no HALUAN, eiku... Toisaalta en halunnut, mutta tottakai olin liian utelias. Poikaystävä vakuutti että en tunne (enkä ollut kuulema varmaan koskaan edes nähnyt) kyseistä henkilöä joten se ei tod.näk. jää vaivaamaan minua.
Noh. Kyseessä olikin sitten tyttö joka opiskelee samassa paikassa kanssani, ja käy vieläpä samoilla tunneilla :) Tekee varmasti pahaa kun näen kyseisen tytön kunhan koulut vain alakavat! Onneksi siitä tapahtumasta on kuitenkin jo useampi vuosi aikaa. Nuo ex-keskustelut on mun osalta käyty läpi, en takuulla tahdo kuulla enää mitään. :DDD

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat