Suoristuspermanentti

Vierailija

Olen suunnitellut ottavani suoristuspermanentin koska hiukseni eivät ole kovin pitkät ja kihartuessa niin paksut ja pörröiset että saa sitten suoristusraudankanssa pelleillä tuntikaupalla (siis luonnonkiharat hiukset on ) Olis ihan ookoo jos luonnostaan olis korkkiruuvikiharat tai miedot laineet muttaukn mulla on sellaset keskikokosen 'menen minne sattuu' kiharat. muutenkin niin paksut hiukset että saa ohentaa puolet puolen vuoden välein ja kun kiharat tulee päälle niin menee vajaat 30 cm paksuksi pörröön . Paljonko tuollainen lysti tulisi maksamaan suunnilleen ? Siis suoristuspermanentin otto ? Onko kenelläkään kokemusta ja tehdäänkö permanenttejä joka kampaamossa ?

Kommentit (4)

Vierailija

Tarkoititko kenties silkkisuoristusta? Suoristuspermanentista en osaa mitään sanoa, mutta CHI-silkkisuoristus mulle on tehty.
Silkkisuoristus tehtiin mulle kolmisen vuotta sitten ammattikoulussa ja tekijä oli 3. vuoden parturi-kampaaja-opiskelija. Tekemisessä meni pitkään ja yhdessä vaiheessa hiuksiani föönättiin vaikka kuinka pitkään, mutta hiukset eivät kuivuneet. Niihin oli siis jäänyt jotakin ainetta, joka jätti hiusten pintaan jotain estäen kuivumisen. Tuota seikkaa lukuunottamatta opiskelija teki ihan hyvää jälkeä. Hiukset eivät kuitenkaan pysyneet ollenkaan suorina, saattaa myös johtua siitä, etten käyttänyt silkkisuoristushiuksille tarkoitettu tuotteita, vaan ihan normaaleja. Jouduin siis käyttämään suoristusrautaa, koska ilman sitä hiukseni olivat järkyttävä pörrökasa; eivät suorat mutta eivät täysin kiharatkaan. Hiukseni kärsivät PALJON ja ovat katkeilleet lähes kolmen vuoden ajan latvoista. Vasta viimeisimmän puolen vuoden ajan hiukseni ovat kasvaneet katkeamatta latvoista. Hintaa en muista, mutta tuotteet olivat paljon kalliimpia kuin koko käsittely ja siksi en voinut niitä sillon ostaa. En siis omien kokemusten perusteella todellakaan suosittele, ainakin minulla pilasi hiukset. Saattaa olla, että tuo suoristuspermanentti on eri juttu ja ihan kampaamoissa saattavat osata tehdä hyvin, mutta minulla se ei ainakaan vain toiminut. Ja hiusten huonoon kuntoon meneminen saattoi hyvinkin johtua siitä, etten käyttänyt niitä oikeita tuotteita ja jouduin käyttämään suoristusrautaa.

Vierailija

Mulle tehtiin vuosia sitten sellainen ja ihan tavallisessa pikkukampaampossa, hintaa oli ehkä 50e, mutta en mene vannomaan. Periaatteessa ihan samanlainen kuin normipermanentti, ja samat aineet käytössä, mutta hiuksia ei rullata vaan kammataan vaan suoraksi aineiden vaikutuksen aikana, ja hyvää suoraa jälkeä tuli... Eli periaatteessahan tän voi kai toteuttaa ihan hyvin myös kotikonstein kaupan permisaineilla jos budjetti ei riitä kampaajalle menoon. Hiukset toki siitä saattaa kuivahtaa, eli kannattaa sitten olla kunnon kosteuttavat ja rakennepaikkaavat hoitotuotteet.

Vierailija

Suoristuspermanentti ei välttämättä suorista luonnonkiharaa ihan piikkisuoraksi. Mitä kiharampi luonnonkihara sitä vaikeampi se on suoristaa. Ja jos hiuksissa on paljon käsittelyitä niin suoristuspermanenttia ei auta tehdä. Hiukset saattavat katketa tai mennä todella huonoon kuntoon.
Suoristuspermanentti kannattaa ehdottomasti tehdä kampaajalla tai ammattikoululla parturi-kampaaja opiskelijoilla. Heillä on se tietotaito miten se kuuluu tehdä.
Aineet ovat ihan samat kuin normaali permanentissakin. Ammattilaiset osaavat valita oikean vahvuiset aineet erilaisille hiuksille. Ja kammata hiukset oikein (miten hius laskeutuu, eikä mene päätä myöden yms).
Eikä siinä suoristuksessa mene hirveitä aikoja. Riippuen tietysti hiusten pituudesta ja paksuudesta ja kuinka voimakas kihara on. Ja ammattikouluissa opiskelijatyöt ovat paljon halvempia kuin parturi-kampaamoissa. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat