Vauvakuumetta ilmassa!

Vierailija

Oletteko muut 18-20 vuotiaat poteneet vauvakuumeetta? Mitä olette asian eteen tehneet? Vai oletteko vain asian antanut olla?

Minä olen 18w ja poden vauvakuumeesta, mutta vielä olisi opintoja jäljellä yksi vuosi. Enkä itse mahda vauvakuumeelleni mitään, vaikka tiedän, ettei se olisi kenenkään edun mukaista, että hankisimme lapsen kihlattuni kanssa..

Olisi kiva kuullu muidenkin samassa tilanteessa olevien pohdintoja :)

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla on ollu mieletön vauvakuume varmaa 15 v lähtien ja seurustelin myös silloin ja seurustelen saman jätkän kanssa vieläkin.
Olisihan se vauva ollut ihana mutta järki sanoi että opiskelut loppuun ensin ja taloudellinen tilanne kohdilleen.
Nyt olen 20.v ja mies on 21 ja kumpikin käy töissä ja mitään ongelmia ei ole joten vauva on tervetullut. Onneksi kummallakin pysyi järki päässä silloin kun vielä opiskeltiin.

Vierailija

Itselläni on myös ollut vauvakuumetta 15-vuotiaasta saakka.
Seurustelin silloin ensimmäisen poikaystäväni kanssa, nyt on edelleen vauvakuumetta ja olen 20-vuotias.
Nykyinen mieheni on 22-vuotias.
Molemmat käymme töissä ja olisi mahdollisuus hankkia lapsi jos haluaisimme.
Mutta olemme päättäneet että jos lapsia hankitaan niitä tulee aikaisintaan 8 vuoden päästä koska haluamme päästä matkustamaan paljon joka ei meidän suunnitelmilla onnistu lapsen kanssa, varsinkaan todella pienen lapsen kanssa. Lisäksi haluamme molemmat vielä opiskella niin ei ole järkeä alkaa vielä hankkimaan lapsia.

Toivottavasti niitä kuitenkin on tuossa kymmenen vuoden päästä :D

Vierailija

Oon 20 vuotias ja kihlattuni saman ikäinen. Mulla oli hetken aikaa vauva kuume, tais johtuu ku kaveri sai vauvan. Hetken kai oikeesti luulin haluavani lapsen, mutta onneksi mieheni puhui mulle järkeä päähän. En olisi oikeesti ees valmiks äidiksi eikä meidän elämään vielä sopisi edes vauva. Haluan kuitenkin, että saamme elää nuoruuden ilman sen suurempia rajoituksia.
Olisi varmaan muutaman vuoden päästä mukava hankkia lapsi, mutta vaikea sitä vielä on sanoa.

Vierailija

Olen itsekkin 18-vuotias, tai täytän tänä vuonna 19. Ja itselläni on kans aivan järjetön vauva kuume. Ei ole vakituista suhdetta kehenkään mieheen, mutta ainakun harrastan seksiä, toivoisin, että tulen raskaaksi. Minulla on ollut aikaisemminkin vauva kuume, muttta silloin tein niin, että luin netistä kaikilta foorumeilta, kuinka rankkaa vauvan hoitaminen oikeasti on. Ja kyselin vanhemmilta kokemuksia ja rupesin miettimään, ettei riittäisi rahatkaan vauvan hoitamiseen. Mutta sanoisin vaan tähän, et jos on talous asiat kunnossa ja oikeasti perehtynyt asiaan ja tiedät, että saat koulusi hoidettua, ni mikäs siinä sitten.

Vierailija

Voi ei, ihan pakko kommentoida.. Kun te saatte tämän kuulostamaan jotenkin hassulta. Ei vauvoja nuin vain "hommata". Kasvakaa vielä muutama vuosi niin ymmärrätte, miten lausahdus " luin foorumeilta vauvoista ja siellä oli että niiden hoitaminen on rankkaa.. sitte kysyin vanhemmiltaki ja neki sano että vie rahaa" Jep, tottahan se on. Mutta jos miettii vakavasti lapsen hankkimista 18 vuotiaana ilman vakituista suhdetta.. hankkisit mieluummin koiran!!

Vierailija

No sekin on täysin yksilökohtaista. Moni 18-vuotias voi olla paljon kypsempi äidiksi kuin esim. joku 25-vuotias. Vaikka en ole itsekkään "teiniraskauksien" puolella, mutta pakko kysyy.. vertasitko just vauvoja koiriin ?

Teebo
Seuraa 
Liittynyt3.12.2010

Olen aina halunnut saada lapsia, ja perheen perustaminen on ollut yks suurimmista haaveista koskaan! Oon 19v ja kuulin gyneltä 2vk sitten, etten voi ehkä koskaan saada lapsia, ja jos yritän niin se on tositosi vaikeeta. Fuck yeah!
Yritän torjua koko aiheen mielestäni, kunnes ongelma on ajankohtaisempi =)

Vierailija

Joo, mulla on sama juttu... vauvakuume. Olen 18-vuotias ja seurustelen vakituisesti, olemme muuttamassa ensikuun alussa yhteen. Poikaystäväni puhuu lapsista ja naimisiin menosta sun muista, joten tämä vielä pitää yllä sitä 'kuumetta'. Molemmat pidämme lapsista ja molemmat tulemme toimeen lasten kanssa. Hän on vielä sanonut että haluaisi lapsia nuorena (nuorena en siis tarkota mitään teiniraskaus tyylisiä vaan siis siinä 20 pintaan). Hän on suorittanut opinnot loppuun, minä aloitan uudet nyt syksyllä. Minulla siis käy mielessä tietysti se että mites ne opinnot sitten. Enkä ole sillä linjalla liikkeellä että 'no sellanen söpö pieni vauva olis kiva'. Tottakai siinä pitää ottaa vastuuta pienestä ihmisestä ainakin seuraavat 18-vuotta. Minulla on saman ikäinen ystävä joka aloittaa myöskin opinnot nyt syksyllä uudestaan ja hän saa lapsen, niin kyllä uskon että ne asiat järjestyvät ja ne asiat laittaa järjestymään. Mutta siis niin, mielestäni sitä ei välttämättä heti kannata lähteä 'hankkimaan' kun iskee se kuume ja tämän toisen osapuolen kanssa tosiaan ehkä kannattaa puhua siitä lasten 'hankkimisesta'.

Vierailija

Vaikka etsit vastauksia 18-20 vuotiailta nii kerronpas kuitenki et mulla alko vauvakuume kuukausi sitten... D---:
Oon monesti nuorempana ajatellu et hankkisin joskus lapsia...mutta nyt tekis nii mieli hommata vauveli mut ensinnäkin...opiskelut loppuun ja sitten taloudellinen tilanne kohdalleen. Opiskelujen jälkeen asetun aloilleni poikakaverin kanssa, jos me vielä tuolloin ollaan kimpassa toistemme kans....ja kahtoo millasta se yhdessä eläminen on ja sitten vasta vakavimmin miettimään sitä lasta.
Onhan tuo poikakaveri nyt puhunut että sitten tulevaisuudessa meybe 3 tai 4 vuoden päästä meillekki hommattais oma muksu... :---) Siihen kyllä on vielä rutkasti aikaa mutta kyllä mä tässä jaksan odotella! ^^

Vierailija

Oon nyt 20-vuotias ja vauvakuumetta on ollu jo muutaman kuukauden. Ihan hirveä vauvakuume. Poikaystävän kanssakin ollaan asiasta puhuttu ja päädytty järkevään päätökseen, että ensin opinnot (1,5 vuotta jäljellä) loppuun ja mietitään asiaa sitten uudelleen. Ehkäisyä ei kyllä olla käytetty muutaman ensimmäisen yhdessäoloviikon jälkeen, joten takuita ei ole ettei "vahinkoa" sattuis jo aiemmin. Tosin ei sitä kovin vahingoksi voisi sanoa kun kumpikin on tietoisia, että kun ehkäisyä ei käytä niin mahdollisuus on suuri. Jos vahingoksi haluaa sanoa niin ehdottomasti positiivinen vahinko olisi tälle vauvakuumeiselle :D

Vierailija

Minä olen 19 vuotias ja toissapäivänä pillerit jääny pois. :) Iha vakavissamme siis lasta yritämme ja olen todella onnellinen. Ei siihen mitään ikää mun mielestä ole, jos elämäntilanne on vakaa(esimerkiksi me molemmat olemme hoitaneet opiskelut loppuun ja olemme vakituisessa työsuhteessa) ja asiasta on keskusteltu oikeasti vakavasti ja molemmat sitä haluaa ja on valmiita sitoutumaan yhteiseen lapseen. Ja me olemme :)

Vierailija

Itse olen nyt 19 v ,ja minulla on 1,5 vuotias poika. Mulla oli sillo hirmunen vauvakuume, eikä käytetty ehkäisyä ja poika tuli seurauksena..
En kyllä kadu hetkeäkään ,sillä sain maailman ihanimman pojan :)
Mutta toki ois voinu odottaa hieman kauemmin. Annan oman vinkin: odota ainakin niin kauan että saat opintosi suoritettua!

Nonaaa
Seuraa 
Liittynyt1.8.2011

Oon 18v ja mulla on ollu jo kauan aikaa iha hirvee vauvakuume! Tosin raskaaksi tulinkin kun poikaystävän kanssa yritettiin. Olin tosi onnellinen, mutta raskaus päättyi sitten 13vk keskenmenoon. :( Tuntuu vieläkin tosi pahalta, pyörii se usein mielessä. Toivon että saisin lapsen, mutta tässä elämäntilanteessa se ei olisi hirveän hyvä idea.

Vierailija

Olen 20-vuotias, ja välillä on jaksoja jolloin on hirmuinen vauvakuume. :) Varsinkin kun tuttaville on nyt lähiaikoina syntynyt lapsia ja kun hyvällä ystävälläni on 2 pikkuista.

Olemme seurustelleet mieheni kanssa n. 4 vuotta, mies on minua muutaman vuoden vanhempi. Avokillani on vakityö, ja itse aloitan syksyllä opinnot yliopistossa (kestää n.5v), ja luultavasti opintojeni aikana perheen perustaminen on ajankohtaista.

Olen aina toivonut saavani lapset nuorena, ja omasta mielestäni perheen perustaminen on järkevämpää tulevien opintojeni välissä, sillä toivon että valmistuttuani pääsen suoraan sitten kiinni työelämään. Minulla on jo edellinen ammatti, joten valmistumiselle ei ole mitään "huutavaa kiirettä".

Yksi syy lasten yrittämiseen nuorena on se, että oma äitini on joutunut aikanaan yrittämään minua ja nuorempaa sisarustani useita vuosia, ja koska kohtuni on taaksepäin kallistunut, saattaa se vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
En haluaisi alkaa lasten tekoon kovin "vanhana", jos aikaa raskaaksi tuloon kestääkin useita vuosia, ja yksi suurimmista haaveistani on kuitenkin aina ollut perustaa perhe nuorena.

Olemme kuitenkin mieheni kanssa puhuneet, ja todenneet että perheen perustaminen ei kuitenkaan ole meille ajankohtaista juuri nyt, mutta toivotaan että sitten parin vuoden päästä onni potkii ja saamme aikanaan terveitä lapsia. Ensin kuitenkin haluan opinnot hyvin alulleen, ja eihän sitä tiedä mitä elämä tuo tullessaan. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat