Mitä oikeastaan on pettäminen?

Vierailija

Kertokaa kokemuksistanne ja mielipiteistänne, mikä lasketaan pettämiseksi?. Esim. pikku pusu tai sängyssä oleminen. Mikä on myös se kaikista pahin pettämisen muoto, mitä ette ikinä voisi antaa anteeksi ja vähän lievempi muoto, minkä voisitte ehkä antaa anteeksi?

Kommentit (9)

Vierailija

Mielestäni pettämistä on kaikki mitä ei voi kumppanille kertoa. Yksinkertaisesti niin.
Itse voisin antaa anteeksi pussailun ja jonkun pienen säädön, mutta en pitkään jatkunutta salasuhdetta tai joka viikonloppusta naisten iskemistä baarissa.

Vierailija

Olen samaa mieltä. Nyt juuri itse käyn läpi sitä vaihetta, voinko antaa poikaystävälleni anteeksi. Hän on pussannut erästä tyttöä, josta on pitänyt ennen kuin me olemme tavanneet.

Vierailija

Mä en salli oikein mitään säätöä muiden naisten kanssa... Tiedostan kyllä olevani omistushaluinen ja sairaalloisen mustasukkainen, mutta siitä huolimatta kerron oman mielipiteeni. En voisi hyväksyä sitä, että poikaystäväni kävisi leffassa tai kahvilla jonkun tyttökaverinsa kanssa. Puhumattakaan mistään kädestä pitämisestä tai pususta! Lohduttaessa ehkä voisi halata toista, mutta siitäkin minulle tulisi paha olo. Kerran suhteemme alussa kaupassa käydessämme poikaystäväni kanssa, huomasimme poikaystäväni naispuolisen kaverin tutkimassa jotain hyllyä... Poikaystäväni pörrötti tytön tukkaa! Pörröttäminen oli ikään kuin jonkinlainen tervehdys... Mutta mielestäni tosi väärin koskea toiseen, ja minulle henkilökohtaisesti hiusten pörröttäminen on hellyydenosoitus... Ollaan juteltu poikaystäväni kanssa asiasta, hän ei oikein ymmärtänyt mitä teki väärin, mutta jotenkin kuitenkin tajusi, että se tuntuu musta pahalta eikä oo tehnyt jatkossa enää sellaista.

Vierailija

itse annoin pahimman anteeksi eli itse yhdynnän. Oma hyvä tyttökaveri halasi mua ensin ja sitten poikaystävääni kun sen piti mennä takas kotia, oli kyllä hämmentävää mutta en mä ny siitä mitään kun todellakin luotan molempiin :) Ja vaikea kuvitella että toi käväsi kahvittelemassa tyttökaverin kanssa kun toi ei semmosia edes omista ja se oikeastaan on mielestä huono juttu koska silloin ei osaa välttämättä erotella tyttökaverin kaverillisia ja romanttisia tunteita (= suoraan sanottuna siis ei osaa sanoa iskemiselle ei kun se on niin hienovaraista)sekä eksällä oli myös niin ettei ollut tyttökavereita ja sitten kun sai niin tämä alkoi eksääni iskemään niin eihän se osannut siihen reagoida mitenkään ja sitten alkasivatkin vehdata mun selän takana, nyt meni kyllä off topicis

Vierailija

Pystyisin miehelleni antamaan kerran anteeksi vaikka senkin, että olisi ollut sängyssä toisen kanssa. Pidempään kestäneet suhteet tai jos paljastuisi että naisia on ollut enemmän johtaisi melko varmasti eroon. Ja erikoisen pahalta mulle henkilökohtaisesti tuntuisi se, että toinen nainen ottaisi mieheltäni suihin.

Vierailija

Pettäminen on kaikki se toiminta ja sanat toiselle, jota et pystyisi tekemään tai sanomaan kumppanisi läsnäollessa.

On pakko vuodattaa oma tilanne tänne, koska se ahdistaa minua niin paljon.

Itse sain pari viikkoa sitten tietää, että avopuolisoni oli yli kuukauden ajan tapaillut entistä heilaansa selkäni takana. En edes osannut arvata, että toinen voi valehdella minulle päin naamaa lähtiessään kotoota ja tulla kotiin ilman minkäänlaisia omantunnontuskia (ainakaan näkyviä). Sinä iltana kun sain tietää pettämisestä niin meillä oli ollut riitaa suhteemme tilasta(minusta jotain tuntui puuttuvan suhteestamme, aivan yht'äkkiä, mutta en tiennyt mitä ja kyllä - tunnen itseni tyhmäksi ja sinisilmäiseksi, koska suhteesta puuttui mieheni 100 % läsnäolo).

Tuona iltana, riitamme jälkeen mieheni meni nukkumaan ja yht'äkkiä minut valtasi levoton tunne, tunne jota en uskonut tuntevani nykyisen mieheni kanssa: "Entä jos??!". En uskonut edes omia ajatuksiani, että miten voin ajatella, että toinen edes pettäisi minua - sehän olisi aivan mahdotonta.

Menin lukemaan viestejä hänen kännykästään ja se mitä löysin tuli täytenä shokkina ja minut valtasi aivan suunnaton raivo, jollaista en ollut ikinä kokenut missään tilanteessa. Romutin meidän koko asunnon, eritoten mieheni omaisuutta, ja kiljuin ja huusin henkisissä tuskissani ja mieheni yritti rahoitella minua ja hänen piti mennä jopa niinkin pitkälle kuin pitää käsiäni selkäni takana ja pitää minut kiinni lattiassa. Muistan koko illan hämyisesti. Olin ollut lähes 48 h valveilla ennen tuota hetkeä, koska olin ollut yövuoroissa muutamana yönä ja unirytmini oli aivan sekaisin. Oloni oli muutnekin paska riitamme jälkeen.

Vasta kolme päivää tämän jälkeen (kun olin ollut poissa kotoota pari yötä sen takia, että saisin pesäeroa tapahtumaan ja jotta voisin ajatella selkeästi) pystyimme keskustelemaan asiasta.

Kuulemma seksiä ei ole ollut, mutta suudelmia kyllä ja toisen kädestä pitämistä.

Elämältäni tuntuu lähteneen pohja. Olen jatkuvasti ahdistunut ja itken. En kykene nukkumaan kunnolla ja aina ku nnukun näen painajaisia miehestäni ja tästä toisesta. En kykene syömään kunnolla ja ajatellessani tätä asiaa minut valtaa suuri fyysinen heikotuksen ja pahanolon tunne ja minun on pakko mennä makuulleen tai oksentamaan.
Ajattelen kulunutta kuukautta ja sätin itseäni siitä, miten en voinut huomata tilannetta. Jälkikäteen katsottuna miehen käytös oli ollut outoa ja tietyllä tasolla olinkin tämän huomannut ja siksi riitelimme asiasta. Tiedän, ettei vika ole minun, jos toinen hakee jotain muualta, mutta tuntuu, etten tunne toista - ihmistä jonka kanssa olen jakanut yhdessä 2,5 vuotta, joista 1,5 vuotta olemme asuneet yhdessä. Luulin, että kaikki on hyvin ja nyt kaikki on rikki.

Hän haluaa jatkaa yhdessä, koska olen hänen sanojensa mukaan hänelle kaikkein tärkeintä maailmassa.
Ajattelenpa vaan, että olenko, jos minulle voi tehdä kuitenkin näin.
Haluan itsekkin jatkaa yhdessä, koska rakastan häntä yli kaiken. Olen myös aatellut, että niin kauan kun on helpompi jäädä, kuin lähteä, niin kannattaa katsoa saammeko parisuhteemme korjattua ja luottamuksen edes jotenkin palautettua.

Olen niin rikki ja hukassa.

Vierailija

Jenna ja Lamaantunut, olette todella vaikean päätöksen edessä. Itse en antaisi kyseisiä tapahtumia anteeksi. Joskus nuorempana ajattelin, että voisin antaa anteeksi vaikka mitä. Mutta vanhempana olen ymmärtänyt, mitä pettäminen oikeasti tarkoittaa. On hyvin eri asia, jos näkee kadulla hyvännäköisen ihmisen tai unelmoi jostakin elokuvatähdestä. Jonkun puoliso voi pahoittaa mielensä jopa tästä, mutta sen voi lukea normaaliksi käytökseksi. Normaalia ei kuitenkaan ole se, jos etsii ja kokeilee uutta, parempaa puolisoehdokasta. Mehän emme tee niin ja tiedämme missä raja kulkee. Vaikka töissä tms. olisi tosi hyvännäköinen tyyppi, mukava ja kaikkea, niin pitää muistaa ettei sekään varmasti aina ole yhtä iloinen. Jos sen tyypin kanssa alkaisi olemaan, niin tottakai tulisi riitoja (jossei tulisi, niin kommunikoinnissa olisi jotain tosi pahasti vialla).

Mutta pettäjä ei tätä ajattele. Hän on valmis heittämään kaiken hyvän hukkaan, kokeillaakseen. Kuulostaa todella inhottavalta, tiedän. Mutta suosittelen ymmärtämään tämän, ettei miesystävänne tahdo parastanne, suojele teitä, vaan tekee itsekkäitä ratkaisuja. Semmoinen ihminen, joka tekee noin kerran, tekee sen myös uudestaan, kun huomaa, että saa kaikesta huolimatta anteeksi. Seuraava kerta voi olla jo paljon pahempaa ja silloin saa kerätä itsetuntonsa rippeitä. Kannattaa vetäytyä, kun on vielä jotain jäljellä ja kunnioittaa itseänsä. Tämä ei todellakaan ole teidän vikanne. Aina ei voi olla parhaimmillaan, eikä silläkään olisi mitään merkitystä, jos toinen on kykenevä tuollaiseen. Kannattaa jatkaa elämäänsä hetken yksin, opetella kunnioittamaan itseään, elämään itseään varten ja nauttia asioista mitkä itselle on tärkeitä. Vielä jossain odottaa monta hyvää miestä, jotka kyllä tietävät rajansa, jotka haluavat tehdä kaikkensa, että teillä olisi hyvä olo. Voimia ja kaikkea hyvää teille <3

Vierailija

Lamaantunut

Ymmärrän melkein miltä sinusta tuntuu, olin itsekin tapahtuman jälkeen melkein viikon poikaystävästäni erossa, koska olin niin sekaisin mitä tässä pitäisi nyt tehdä. En pystynyt syömään kunnolla ja näin mielessäni kuvia poikaystävästäni ja tästä tytöstä. Öisin en saanut nukuttua ja päivätkin menivät itkien ja koomaten. Mutta nyt olemme puhuneet asiat läpi ja minusta tuntuu että kaikki palaa taas pian ennalleen. Päätimme jatkaa yhdessä, mutta sen tein selväksi, että tällaista en toiste halua kokea. Tietenkin vielä kuvittelen kaikenlaista mielessäni, mutta nyt olen aika hyvin pystynyt unohtamaan tapauksen. Se johtuu siitä, koska poikaystäväni osoitti, ettei todellakaan ole kiinnostunut siitä tytöstä. Olimme viime viikonloppuna pihalla järjestettävässä tapahtumassa, ja siellä oli tämä kyseinen tyttö. Vaikka sanoinkin siitä poikaystävälleni siitä, hän ei edes katsonut tytön päälle. Eikä myöskään tyttö kehdannut tulla siihen meille juttelemaan, vaikka ihan hyvin olisi ennen tullut. Tein katsos tälle tytölle selväksi, ettei hän soittele/tekstaile poikaystävälleni, koska heti kun aloimme seurustella, tämä tyttö on ns. "ahdistellut poikaystävääni" En tiedä, mitä hän oikein on yrittänyt, mutta sen kyllä sanon ettei kannata tulla enää meidän väliimme! Vaikka poikaystäväni onkin tähän tapaukseen se suurempi syyllinen, on kuitenki tytölläkin osansa, ja varmasti tajusi sen itsekin..
Jaksamisia sinulle ja mieti rauhassa mitä haluat. Silloin teet sen järkevimmän päätöksen :)

Beatrish

Kiitos ymmärryksestäsi. Itse annoin tosiaan anteeksi poikaystävälleni ja tällä hetkellä en kyllä kadu sitä. Uskon, että pystymme jatkamaan tästä taas normaalisti ja tiedän että poikaystäväni kunnioittaa ja rakastaa minua, eikä tekisi tuollaista toiste. Vaikka vielä minulla on pieni epäilyksen kipinä, että mitä jos joskus kun en ole paikalla... Mutta eiköhän se ajan mittaan häviä, ainakin toivon niin :)

Vierailija

mun mielestä pettämistä on suutelu ja kaikki siitä pidemmälle menevä. pettäminen on henkistä väkivaltaa. jos toinen rakastaa, miksi hän vehtaisi selkäni takana? jos toinen rakastaa miksi hän haluaisi loukata minua niin? kyllä se siinä vaiheessa kertoisi teot enemmän kuin sanat että välittääkö mies tosissaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat