Kun poikaystävän tyyli hävettää

Vierailija

Tiedän, kuulostan varmasti kamalalta ja yli-pinnalliselta ihmiseltä, mutta en voi sille mitään että häpeän toisinaan poikaystäväni tyyliä. Ihan alkuun mainittakoon, että tiedän itsessänikin olevan virheitä enkä virheettömyyttä vaadi poikaystävältänikään. Silti tämä asia nakertaa. Kertokaa kiltit mitä tässä tilanteessa oikein kannattaisi teidän mielestänne tehdä.

Vähän taustoja ymmärryksen helpottamiseksi:
Aloimme seurustelemaan puolisen vuotta sitten, jolloin ihastuin valtavasti poikaystäväni upeaan luonteeseen, enkä huonona pitänyt ulkonäköäkään. Noteerasin jo silloin hieman ontuvan tyylitajun, mutta uskoin pystyväni unohtamaan tämän "pikkujutun", koska hänessä on niin paljon muuta hyvää. Poika on siis kaikkea mitä ikinä voisin toivoa muilta osin ja rakastan häntä paljon. Nykyisin minua on kuitenkin alkanut todella häiritä poikaystäväni tyyli ja joskus ilmenevä välinpitämättömyys ulkonäkö asioihin. Minusta on alkanut tuntua, että hänen tyylinsä on jämähtänyt jonnekin yläaste vuosille; liian isot hupparit, räikeät skeittikengät ja muut nuhjuiset hopparikammotukset ovat ihan arkipäivää. Kaipaisin häneltä aikuisempaa tyyliä, olemmehan jo kaksikymppisiä. Lisäksi välillä minua nolottaa hänen välinpitämättömyytensä normaaleja itsestään huolehtimistoimenpiteitä kohtaan, mm. parran ajaminen, hiustenleikkaus, kynsienleikkaus yms...Väkisinkin pidän poikaystävääni hieman ressukkana, koska nämä asiat tuppaavat unohtumaan aika usein.

En tiedä miten huomauttaa näistä asioista poikaystävälle hellävaraisesti, koska tiedän hänen ottavan kaiken, eteenkin minulta tulevan, kritiikin hyvin henkilökohtaisesti huonon itsetunnon ja hänen menneisyytensä vuoksi. Tätä ongelmaa vaikeuttaa vielä poikaystäväni erittäin huono rahatilanne, joka ei salli minun edes ehdottaa uusien vaatteiden hankkimista yhdessä, koska ruuankin hankkimisen kanssa hänellä tekee lähes joka kuukausi tiukkaa.

Itselläni olisi tällä hetkellä rahaa ostaa vaatteita kullalleni, mutta tiedän etten voi ryhtyä oravanpyörään, jossa elättäisin poikaystävääni aina kun rahanpuute iskee. Tälläkin hetkellä olen joutunut ostamaan hänelle ruokaa kun hänellä itsellään ei ole ollut loppukuusta rahaa edes siihen. Haluaisin niin auttaa häntä, mutta tuntuu että mitään ei ole tehtävissä.

Olen pystynyt työntämään häiritsevän tilanteen pois mielestäni näinkin pitkään, koska minulla ei ole ollut olosuhteista johtuen minkäänlaisia paineita poikaystäväni tutustuttamisesta omiin kavereihini ja vanhempiini/sukulaisiini. Nyt kun tuo tilanne olisi aika ajankohtainen olen alkanut punnitsemaan tilannetta enemmän. Osa ongelmasta varmaan johtuu omastakin itsetunnosta joka ei ilmeisesti ole kovin hyvä, kun annan näiden asioiden häiritä...

Pointti siis on, mitä tehdä tässä tilanteessa? Ja miten saisin muutosta aikaan hänessä, vai täytyykö minun vain niellä asia? En haluaisi pilata muuten ihanaa suhdetta näillä kamalilla ajatuksillani jotka kytevät pääni sisällä.

Kommentit (4)

Vierailija

Ehdottaisin,että ostaisit lahjaksi vaatteita hänelle. Itse ainakin toimin näin, jos haluan jotai uutta avokilleni. :)
Aina voi sanoa, että tää oli sun näkönen, niin oli pakko ostaa. :D Se toimii ainakin meillä, mutta avokkoni kyllä ostaa itse yleensä vaatteet ja hänellä on kyllä tyylitaju melkestä parempi,kun itselläni. :D

Vierailija

Tuo vaatteiden lahjaksi ostaminen on todella hyvä vaihoehto! Silloin et ostaisi kokonaan hänen vaatteitaan, vaan jotain pientä, jolla saisit ehkä vähän parannettua poikaystäväsi tyyliä. Näin sinun ei tarvitsisi loukata poikaystävääsi, jos vain osaat tehdä tuon lahjojen ostelun hienovaraisesti. Älä siis ostele liikaa vaatteita, sillä hän kyllä tajuaa jutun jujun, jos yht' äkkiä oletkin uusinut hänen koko vaatekaapin sisällön :D

Vierailija

Kiitos vastauksista caro_ ja cattt! :) Joo, olen itsekin miettinyt että tuossa voisi olla ideaa, ja varmasti toteutankin sitä jossain määrin. Asian kinkkisemmäksi tekee se, että mielelläni uusisin juurikin koko vaatekaapin jos minulla siihen olisi mahdollisuus :D Vähän vaan pelottaa (kuten mainitsinkin yllä) että olenko minä kohta se, joka kirjaimellisesti elättää häntä ja hieman kärjistettynä ostaa kaiken ruuasta vaatteisiin :D Olen myös miettinyt saatanko poikaystäväni kiusalliseen tilanteeseen, jossa minä ostelen kaikkea mukavaa hänelle ja hän ei rahatilanteensa vuoksi pysty tekemään samoin minulle, vaikka tiedän kysymättäkin sen, että hän näin kovasti haluaisi tehdä.

Pahimmassa tapauksessa voi tietysti käydä myös niin, että ostamani lahjat eivät päädykään päälle vaan kaapin pohjalle. Nohnoh mutta, eihän yrittänyttä laiteta :)

Huoh, tuntuu että raha taas näyttelee liian suurta osaa tässäkin jutussa. :( Onko kellään mitään vastaavia tai muunlaisia ongelmia koitunut syystä rahan puute?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat