KELLÄÄN KOKEMUSTA BIOTIINI-TAI EVONIA-TABLETEISTA?

Vierailija

Eli ku mun hiukset ei oo kasvanu enää pitkiin aikoihin, ku latvat pätkii itse itseään :D nii aattelin et voisin alottaa syömään biotiinitabletteja tai tollasia Evonia-tabletteja jotka tuoteselosteen mukaan auttaa hiusten kasvua. Mutta niin eli oletteko kokeillut jompaakumpaa tai sitte jos olette kokeillut jotain muuta valmistetta nii kertokaa ihmeessä ja toimiko se yms :) mutta oli vielä yksi kysymys, mulla on akne niin voiko noi biotiinivalmisteet pahentaa sitä? :( jos niin on, niin en varmaan uskalla käyttää, koska en halua ihoon negatiivista vaikutusta, mutta kertokaas miten nää teillä toimi :)

Kommentit (12)

Vierailija

Oon nyt vajaan vuoden syöny noita biotiinitabletteja, enkä osaa vielä oikein sanoa, toimivatko ne. Itselläni oli pitkähköt hiukset jo ennestäänkin ja niiden tuuheutumisessahan voi mennä aikaa. Ainakaan niistä ei oo tullu mitään haittavaikutuksia. Niissä on sivuaineena sinkkiä eli niiden pitäisi vaikuttaa ihoon pikemminkin hyvällä kuin huonolla tavalla, eli iho ei ainakaan ole huonontunut :) Kokeilu jatkuu :D

Vierailija

Käytin pari vuotta sitten biotiinitabletteja parin purkin verran, myös tavoitteena hiusten kasvattaminen nopeammin. Ikävä kyllä en huomannut kasvussa mitään edistystä. Hiukset ja kynnet kyllä vahvistuivat, mutta muuten ei mitään merkittävää eroa. Ihossa en kuitenkaan huomannut mitään negatiivista vaikutusta vaikka mullakin on huono iho :)

Oon silti ajatellu epätoivossani koittaa biotiinia tai vastaavaa uudestaan, kun menin alkuvuodesta leikkaamaan vaivalla kasvatetut hiukset lyhyiksi. Alussa nää oli ihan kivat, nykyään ei pysy muodossa yhtään enkä raaski leikata uudestaan. Jos jaksaisin käyttää jotain valmistetta nyt koko kasvuprosessin ajan niin toivottavasti hiukset kasvaa nopeemmin ja huomaan eron :D
Tuskin kokeilemisesta mitään haittaa on! En usko että iho huononee, se vaan on ikävää jos se ei toimikaan (paitsi kynnet ja hiusten kunto) ja rahat menee "hukkaan" :----(

Vierailija

Mä käytin vuosi sitten Biotiinia yhden purkin verran, ja hiukseni kyllä kasvoivat hieman normaalia nopeammin. Myös siskoni söi Biotiinia, mutta erivärisestä purkista kun minä, ja hänen hiuksensa tuuhenivat tosi paljon. Hänelle tuli suorastaan uusi sänki muiden hiusten sekaan! :D

Vierailija

Nougatte, et satu muistamaan minkä värisestä/nimisestä purkista siskosi oikein söi biotiinia? :) Tosin niitä tehokkaimpia ei vissiin (enää) myydäkään kuin yhdenlaisia, tietääkseni...

Vierailija

Minä olen syönyt kohta vuoden biotiinia ja en ole huomannut eroa juurikaan, ehkä kynnet ovat vahvemmat kun aiemmin. Tosin en ole kokeillut kuinka hitaasti hiukseni kasvaisivat ilman vitamiini lisiä..(olen vaalentanut hiuksia todella paljon ja hiusten kasvu hidastunut) Huonoa ihoani ei minullakaan huonontanut. Kokeilin myös eläimille tarkoitettuja biotiini valmisteita, joissa biotiinia on enemmän, mutta vaikutukset olivat päinvastaiset. Popsin tästä lähtien vain tuttuja turvallisia ihmisten biotiini valmisteita :D

Vierailija

Täytyy kyllä sanoa, että en muista varmaksi minkä värisestä purkista mun sisko niitä Biotiineja söi.. Mutta toisella meistä muistaakseni purkki oli violetti?

Vierailija

Minä söin evonia-tabletteja jonkin aikaa ja kyllä hiuksissa huomasi eron! Olivat jo viikon jälkeen huomattavasti paremmassa kunnossa eli voin suositella! :)

Vierailija

Itse aloitin pitkän pohdiskelun jälkeen eläimille suunnatun Aptus Briorion valmisteen käytön. Olen nyt vasta viikon syönyt sitä ja aioin kyllä syödä ainakin kuukauden tai muutaman verran ja katsoa, että vaikuttaako se ollenkaan. Kyllähän nuo olivat kehuneet sitä parilla sivustolla.

Vierailija

Itse aloitin pitkän pohdiskelun jälkeen eläimille suunnatun Aptus Biorion valmisteen käytön. Olen nyt vasta viikon syönyt sitä ja aioin kyllä syödä ainakin kuukauden tai muutaman verran ja katsoa, että vaikuttaako se ollenkaan. Kyllähän nuo olivat kehuneet sitä parilla sivustolla.

Vierailija

Juu, mäkin siis syön eläimille tarkoitettuja Biotiini Forte -tabletteja joissa biotiinia on 5mg per tabletti. "Ihmisten" tableteissa biotiinia voi olla vaan muutamia mikrogrammoja, enkä oikein jaksa uskoa että ne auttaisivat mihinkään. Aloin itseasiassa miettiä että ehkä Nougatte söi näitä ihmisille tarkoitettuja ja hänen siskonsa eläimille, kun kerran vaikutti paremmin? :D

Kuten sanottua, mitään dramaattista muutosta en ole vielä vajaassa vuodessa ehtinyt huomata, kun se "biotiinikaudella kasvanut" tukkakin on vain kolmas- tai neljäsosa hiusten pituudesta. Niin että kannattaa ehkä jatkaa kauemmin kuin vain pari kuukautta :) Lyhyissä varmaan näkyy vaikutus nopeammin.

Vierailija

Itse olen syönyt Piimax C-biotiinitabletteja ehkä noin reilun vuoden-puolitoista vuotta (en muista tarkalleen), välillä sen 3 tablettia päivässä ja välillä vain yhden. Hiukseni paksuuntuivat huomattavasti ja nykyisin hiukseni kasvavat 2 cm kuukaudessa, kun yleensä on kasvanut max. sentin. Nyt olen lopettanut Piimaxien syönnin, mutta ainakin tuuheuden kannalta suosittelen. Kynnetkin kasvavat nopeasti ja vahvempina! Mutta tosiaan vasta kun olin käyttänyt Piimaxeja pidempään, huomasin selkeästi muutokset. Pienenä miinuksena tablettien hieman normaalia vaikeampi nieltävyys ja se, että annostus on 3 kertaa päivässä. Mutta suosittelen. :)

Vierailija

Aloitin syömään iHerbiltä tilattua biotiinia (10mg/tabletti) vuodenvaihteessa. Samoihin aikoihin värjäsin myös hiukset ja nyt tyvikasvua on tullut jo noin 1cm :o En tiiä onko tuo ees mahollista ku ei nää hiukset tämmöstä vauhtia oo ennen kasvanu :D Syön lisäks mm. kalaöljyä ja D-vitamiinia. Iho näyttää tällä hetkellä suhteellisen kamalalta, mutta syy voi olla myös siinä että oon unohellu pillereitä :S

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat