napakoru kasvaa ulos, apuja!

Vierailija

Mulla ollu nyt parikuukautta koru ja vaikuttaa pahasti siltä että kasvaa ulos. Suututtaa vietävästi. >:|

Tietäiskö joku että miten pitkään menee että voi ottaa uuden tilalle? Mitenkä pitkään tuo suunnillei umpeutuu jos nyt ottasin pois? :0

Kommentit (5)

Vierailija

Kannattaa mennä näyttämään lävistäjälle jos vaikka jotain olisi tehtävissä. Ja kuinka pahasti on kasvanut jo ulos? Korunhan kuuluu kasvaa hiukan ulos parantumisen aikana. Uuden voi ottaa tilalle varmaankin viimeistään parin kuukauden kuluttua (ehkä aiemminkin), mutta arpi ei tietenkään häviä mihinkään... Ja oman kokemuksen mukaan umpeutuu ihan parissa päivässä, jos on kasvanut paljon ulos.

Millaisetkohan hoito-ohjeet sulla on ollu? Itse otin napakorun ekan kerran liikkeessä Y, jossa neuvottiin liikuttelemaan korua suihkussa vertikaalisesti ylös alas ja kehotettiin olemaan käyttämättä lävistyksen huoltoon mitään aineita. No, koru kasvoi ulos, siitä jäi arpi, ja jossain vaiheessa otin korun uudestaan samassa liikkeessä. Taas annettiin samat ohjeet ja koru kasvoi ulos puolessa vuodessa, kuten viime kerrallakin.

Myöhemmin löysin paljon paremman lävistysliikkeen (parempi aina asiakaspalvelusta kivuttomampiin lävistyksiin), jossa päätin ottaa napakorun vielä kerran. Tällä kertaa sain ohjeeksi, että korua ei missään nimessä saa liikutella kuin korkeintaan jos puhdistus sitä vaatii (eli tyyliin koruun/lävärin ympärille on tarttunut jotakin). Lisäksi käskettiin huuhdella suolaliuoksella muutamia kertoja päivässä, joka siis sen aiemman lävistysliikkeen mukaan oli haitallista. Nyt vaan sitten toivon että koru tällä kertaa parantuisi ja pysyisi, jos vaikka olisi uloskasvu johtunut vääristä/mulle sopimattomista hoito-ohjeista... :/

Vierailija

Mietin kans tota et jos kävis näyttää.. On toi kyllä mun mielestä jo aika pahasti kasvanu ulos, en oikei usko että on selviytysmismahdollisuuksia :--( Pitää nyt kattoo vielä vähä aikaa ja otan pois jos rupee iha vaa nahkariekaleen varassa roikkumaan :D Uutta putkeen vaa sitte.

Mulle on neuvottu että lämpimällä vedellä puhdistaa pari kertaa päivässä, ja tarvittaessa/halutessaan käyttää suolaliuosta. En oo liikutellu korua kun vaan just joskus puhdistuksen yhteydessä, ei vissiin vaa nyt tälläkertaa suostunu kestämään tuo koru :<

Toivottavasti sulla nyt parantuu tuo eikä kasva ulos! :>

Vierailija

Uloskasvaminen voi myös johtua siitä, että iho yksinkertaisesti hylkii korua. Tälläisessä tapauksessa on ihan yhdentekevää, vaikka kävisit ottamassa uuden korun aina vanhan kasvettua ulos, koska ulos se kasvaa todennäköisesti joka kerralla. Itse en voi ottaa mitään lävistyksiä, jotka voivat kasvaa ulos(esim. kulmakoru, napakoru, bridge), koska se kasvaa ulos muutamassa kuukaudessa vaikka kuinka hyvin ja oikein olisi puhdistanut. Muiden lävistysten kanssa, kuten huulikoru ja kielikoru, ei ole mitään ongelmia, paranevat hetkessä ja voin pitää monia vuosia.

Vierailija

Voi ei kauheeta! Toivottavasti ei nyt ihan tuolleen olis, just rakastuin tuohon napakoruun. :< Kokeilen nyt vielä kerran ja jos sekin kasvaa ulos niin luovutan! Mullakin kyllä huulikoru parani ihan hetkessä eikä ollu mitään ongelmia.

Minna

Itellä kävi vast sillee,et otin napakorun tai no kaveri laitto mut meni tosi hyvin ja kivutont ku sai puuduttaa ite..jja suoraakii meni mut it ku näpräilin siint kuorta pois koko ajan ja hiplailin sekä käytin puhdistkseen desifiointiainetta kasvoi se ulos parissa kuukaudessa+vaihdoin korunkin siinä välissä liian aikaisin :<nyt sit otin eilen sen pois ja nyt oottelen pari kuukautta ja meen ihan lävistysliikkeesee lävistää ja sitten noudatan ohjeita tunnollisesti:)mutta kokemus opetti!:)ja oli mulla parivuotta sitte tehty huulikoru (kaveri teki taas)todell hyvin ja parani tosi nopeesti eikä ongelmia:)mut sit kyllästyin ja otin pois:/mut ootan innol et saan ton napakorun takas ja etelää esittelee;);)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat