Milloin ensimmäisen kerran gynekologille?

Vierailija

Elikkä milloin ensimmäisen kerran gynelle.
Milloin itse kävitte ensimmäisen kerran?

Kommentit (7)

Vierailija

Mielellään silloin kun aloittaa seksin harrastamisen olisi myös syytä tutustua gynekologin palveluihin. Harvoin kuitenkaan kukaan heti neitsyyden menetettyään menee gynelle, mutta jos seksiä aikoo harrastaa enemmänkin kuin vain sen kerran pari kuussa, niin hyvä olisi käydä gynellä hoitamassa ehkäisy kuntoon sekä samalla tutkituttaa, että synnytinelimet ovat rakenteellisesti ok.

Itse kävin ensimmäisen kerran gynellä 18- vuotiaana vaikka seksiä olikin tullut harrastettua jo vuosia. Syynä taisi oikeastaan olla se, että halusin pitäytyä kondomissa (vaikka sivuvaikutuksena olikin se, että raskaustestit tulivat aika ajoin tutuiksi sekä jälkiehkäisypillerit, eli ei kannata), mutta nyt olen onnellinen, että minulla on hoitosuhde veteraanigynen kanssa, jonka luona on itseasiassa erittäin piristävää käydä kerran vuodessa päivittämässä oman kehon kunto omaan tietoisuuteen.

Vierailija

suosittelin n. puolen vuoden sisällä seksielämän aloittamisesta!

itse kävin 5kk päästä siitä kun olin pillereitä aloittanut syömään, vaikka seksielämää oli kortsun kanssa ollut aiemminkin!
oma ensimmäinen gynekäynti kesti reilu 10 min! joten ei hätää :-)

Vierailija

Kun alotin e-pillerien syönnin niin piti käydä gynekologilla, joka sit anto mulle sen reseptin ja sillee.. Ja ny kun toi resepti menee vanhaks tossa lokakuussa nii sit pitää taas varata uus aika.

Et noi pillerit vähän niinku helpottaa itelläni ainaki sitä gynellä käyntiä, koska ne niinku pakottaa käymään siellä sillai tietyin ajoin ja just niinku et tulee käytyä säännöllisesti, eikä sillee tarvii pahemmi ite huolehtia et millon pitäis mennä, kun menee vaa aina ku resepti vanhenee tai sit jos on joku vialla ni sit tietty kans.

Ja ei se gynekologilla käynti ollu kyl niin kauheeta ku mitä aluks aattelin sillon ku ekaa kertaa piti käydä. Mut eihän tuo ees sattunu missää vaiheessa eikä moinen "toimenpide" kestäny ku joku 10-15min?

Vierailija

Itse sain ensimmäiset 3kk lääkäriltä ilmatteeksi ja sitten sain ihan omalta terveysaseman lääkäriltä reseptin myös. Kävin gynekologi tutkimuksissa sitten kun oli lähete laitettu menemään labraan jossa hoidettii verikoe ja gynekologi tutkimus. Eli olin käyttäny pillereitä joku 4-5 laattaa jo. :)

Ja nyt sit ku pitää mennä uusii vuoden päästä resepti nii terveydenhoitajalle mittaa verenpaine ja antaa resepti uusittavaksi. Ei tarvi enää gynekologille mennä vähän aikaan taas.

Vierailija

Itse kävin eka kerran 23-vuotiaana, kun totesin, että mulla on varmaan sukupuolitauti, joka ei näy millään pissatesteillä!
Jos sitä ei olisi ollut, niin tuskin olisin mennyt vielä moneen vuoteen...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat