Yhdyntä kivulias

Vierailija

Olen huomannut, että muutaman viime viikon ajan yhdynnässä sattuu kauheasti emättimen vasempaan seinämään. Ikäänkuin kirvelyä tms. Mietin aluksi että olisiko tamponi voinut kuivattaa seinämän niin että yhdyntä sattuisi, mutta kipu on jatkunut menkkojen loppumisen jälkeenkin. Olemme käyttäneet liukastetta, joka yleensä toimii ainakin jonkun verran, mutta kipua esiintyy siltikin.

Vaihdoin helmi-maaliskuun aikana Mercilone-pillereistä Cerazette-minipillereihin, voisiko kipu johtua siitä? Vaikkakin ajallisesti se ei näytä kovin todennäköiseltä.

Onko kukaan muu Cerazetten käyttäjä huomannut tällaista kipua? Mietin josko pitäisi varata aika gynelle, mutta terveyskeskuksesta ei saa ainakaa täälläpäin aikoja muuten kuin parin kuukauden päähän, enkä haluaisi heti olla menossa yksityisellekään kun ei rahatilanne ole parhaimmasta päästä, joten ajattelin ensin vähän tiedustella tietääkö kukaan mitään apua tähän tilanteeseen.

Vielä sen verran, että menkkojen aikana yhdyntä sattuu myös (vähemmän kylläkin), mutta se lienee ihan normaalia?

Kommentit (7)

Vierailija

Hei! oletko sulkenut sukupuolitaudit pois? jotkut voivat myös aiheuttaa yhdyntä kipuja... tai oletko tarpeeksi kostea? jotkut lääkkeet voivat vaikuttaa niin... pienimpänä toden näköisyytenä pitäisin sitä että sulla olisi kystia jotka aiheuttaisivat nämä kivut tai endometrioosi.. kannattaa varata aika heti! itse kärsin kivuista todella paljon koska mulla on endometrioosi ja kystia niin paljon ja nyt kun olen 4 vuotta niistä kärsinyt lääkärit alkavat tehdä asialle jotain...

Vierailija

Kyllä, olen varma ettei kyseessä ole mikään sukupuolitauti.

Hui kamala, toivottavasti ei sitten ole tuo endometria :O Luin just että aiheuttaa lapsettomuutta. Huomaako gyne sitten normaalissa tarkastuksessa mitään siihen viittaavaa? Koska olen käynyt juuri tuolloin viimeksi kun vaihdoin pillerit.

Vierailija

Oireet kyllä vaikuttavat siltä että voisi olla tuo vestibuliitti. Tuli taas tänään todettua, että sattuu vaikka laittaisi kuinka paljon liukastetta :/ Aiemmin kivut on ollut lievempiä, silleen että liukaste on auttanut mutta ei enää viime aikoina. Ikävää ettei voi nauttia yhdynnästä niinkuin ennen ja pelottaa kyllä vähän ajatella mikä voisi olla syynä.

Varaan ajan yksityiselle, toivottavasti osaavat auttaa.

Kiitokset teille vastauksista =)

Vierailija

Itselläni on myös samanlaista vaivaa.. Yhdyntäkipuja emättimessä vasemmalla puolella, tosin kivut tuntuu vain yhdynnän alussa. Sukupuolitauteja ei ole, sillä ne on hiljattain tutkittu ja gynellä käyty. Kuivuudesta ei voi johtua, sillä liukaste on kovassa käytössä. Alkaa itseänikin pikkuhiljaa mietityttää mitä ihmettä tämä voi olla. :/

Vierailija

Mulla on joskus ilmennyt kipuja yhdynnän aikana, varsinkin silloin, kun on harrastettu paljon seksiä. Mulla asiaa helpottaa paljon se, jos saan orgasmin ennen yhdyntää. Se rentouttaa mua ja näin ollen seksi tuntuu paremmalta. Myöskin asentojen vaihtelu helpottaa. Jos harrastatte seksiä aina samassa asennossa, jossa se sinua sattuu, niin ainakin omalla kohdallani siihen on tullut pieni kammo. Esim. lähetyssaarnaaja asennossa voit itse säännellä työntöjen syvyyksiä pitämällä miehesi jaloista ja aina kun sattuu, niin työnnä miestä itsestäsi poispäin. Mulla kipuja ilmeni myös silloin, kun söin pillereitä. Implanttiin vaihtaminen on auttanut melko paljon. Jos näistäkään ei ole apua niin lääkärille sitten vaan..

Ellen

Mä lopetin Cerazettet yhdyntäkipujen takia. Toispuoleista kipua jollaista tekin kuvailitte ja lääkäri ei vikaa löytänyt, sanoi että voi johtua vinosta kohdusta. Noh, kivut loppui muutama päivä pillereiden lopetuksen jälkeen joten ei tarvitse kauan miettiä mikä aiheutti. Aknekin parani! Ja halukkuus ;)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat