Pikkuhousuissa...

Vierailija

Vähän ällö juttu, mutta mulla on lähes joka päivä niin että pikkuhousuihin tulee aina vaan valkoista limaa, se on todella ärsyttävää kun on alkkarit kosteina ja limasina.. Ei aina viitsisi eikä voisi pikkuhousunsuojaakaan käyttää.

Onko muilla niin, mistä johtuu ja voisiko asialle tehdä jotain?

Kommentit (15)

Vierailija

Hei.
Tuttuahan tuo valkovuoto on... Varmaan useimmille meistä. Itselläni ainakin se on kausittaista, riippuu menkkojen ajankohdasta ainakin. Myös kireät alushousut/housut voi lisätä sitä. Mikset voisi aina käyttää pikkuhousunsuojia? Itselleni ne ovat arkipäivää. :)

Vierailija

itselläni sama ongelma! eikä myöskään tuo pikkuhoususuojien käyttö innosta. välillä on jaksoja jolloin enemmän alushousut kosteat ja joskus taas hyvin harvoin..
tylsä juttu :s

Vierailija

mulla on ihan sama juttu ja on kans pitäny kirjottaa siitä tänne.. mut eikö siihe ole tosiaan mitään keinoa että sen saisi loppumaan?
käytätkö itse stringejä ollenkaan vai millaisen pikkuhousunsuojan niihin saa?

Vierailija

Mitä useammin käytät pikkuhousunsuojia, niin sitä useammin niitä tarttet! Niitä ei suositella jokapäiväiseen käyttöön, koska ne kuivattavat ja siten lisäävät vuotoa.

Vierailija

Se on täysin normaalia! Joillain enemmän joillain vähemmän.

Pesu vedellä kerran päivässä ja alkkareiden vaihto tarvittaessa.

Pikkuhousunsuojia ei tulisi käyttää päivittäin! Se ärsyttää ihoa ja limakalvoja.

Jos on joku erityistilaisuus tai juhlat tms. että haluat olla varma ettei vuoto näy niin voi käyttää suojaa. Stringeille on myynnissä omat ohuet suojat.

Vierailija

Mä käytän melkein joka päivä silloin, kun olen töissä tai liikun ihmisten ilmoilla, kun niin on mukavampaa. Ei mulla ainakaan ole siitä lisääntynyt mitenkään, vaan mullakin on kausittain. Tietyn aikaa ennen menkkoja tulee runsaammin ja tiettyinä aikoina ei melkein mitään. Yöllä en tietenkään käytä. Joskus kyllä kutittaa ihoa, että ehkä se on juuri tuota ärtymistä... en vain halua luopua noista, koska on todella inhottavaa olla housut kosteina. :s

Vierailija

Sama ongelma - ollut jo kauan.

Löysin eilen joitain vanhoja keskusteluja aiheesta (oisko ollut suomi24:ssä ja elleissä) ja siellä oli vinkkinä maitohappobakteerit..

Käväisin apteekin kautta eilen, ilmoittelen toimiiko.. Saattaa olla, että toimii, koska söin tuossa kuukausi sitten maitohappobakteereja antibioottikuurin ajan ja vaikken silloin asiaan huomiota kiinnittänytkään, niin nyt kun muistelee, niin vuoto taisi vähentyä sinä aikana.

Vierailija

Mulla on ihan sama ongelma.
Joinain päivinä sitä on enemmän, toisina taas vähemmän.
Ite käytän pikkuhousunsuojaa viikko ennen menkkoja alkua, koska sillon vuotoo tulee mulla eniten. Muulloin säännöllinen alapään pesu (suihkun ja saunan yhteydessä) ja alkkareiden vaihto.

Mutta vuodon määrään ei voi itse vaikuttaa, ainakaan mun mielestä. Jos voi niin hyvä homma! Mutta tällästä tää on, olla nainen (=

Vierailija

minullakin on ongelma tämän pikkuhousuliman kanssa. naurakaa vain, mutta olen 16v ja ajattelin jos saisin neuvoja täältä, sillä äidiltäni niitä ei heru. hän ei suostu edes kuuntelemaan, koska hänen mielestään mitään ongelmaa ei voi olla, koska olen neitsyt.
minulla on siis koko kesän ajan tullut pikkuhousuihin limaista, usein aika paksua vuotoa. kaikki alkoi siitä, kun loppukeväällä/alkukesästä limavuoto alkoi ja tuli hirveä kutina. epäilin sen olevan hiivatulehdus, sillä olin juuri vähän aikaa sitten ollut antibioottikuurilla. hoidin hiivatulehduksen ja kutina lähti, mutta lima jäi. kesällä se oli lähinnä kellertävää tai valkoista, eikä sitä tullut kovin paljoa. päivittäin kuitenkin. ajattelin sen menevän itsestään ohi, mutta nyt se on muuttunut ruskeaksi ja sitä tulee enemmmän. syön e-pillereitä, olen syönyt jo puolitoista vuotta. äiti sanoi myös että lima johtuisi niistä, mutta itseasiassa pidin pillereistä kuukauden tauon kesällä ja ainakin muistaakseni limavuoto jatkui. perjantaina kävi myös semmoinen hassu juttu, että menkkani alkoivat vaikka pillerilevyni kestää vielä maanantaihin. toki se voi olla pelkkää ohivuotoa joka ei liity asiaan, mutta mainitsin nyt kuitenkin.
limavuototilanne on jatkunut jo pitkään, joten en usko sen menevän itsestään pois. mitä pitäisi tehdä?
kuukautiseni alkoivat 6 vuotta sitten ja käytin pikkuhoususiteitä runsaan valkovuodon takia kunnes noin vuosi sitten vaihdoin stringeihin. pikkuhousut siis vaikuttavat, mutta limavuoto alkoi vasta noin puoli vuotta sen jälkeen, kun olin siirtynyt stringeihin. sukupuolitaudit voi sulkea pois, sillä olen neitsyt eikä minkäänlaisia suu- tai sormipelejäkään ole tullut harrastettua. gynelle olisi varmaan suositeltavaa mennä, mutta kiitos äitini asenteen, olisi kiva saada täältä jotain neuvoja.

Vierailija

Valkovuoto nyt sattuu kuulumaan naisen sukupuolielinten toimintaan. En jaksa kirjoittaa tänne netissä selvästi ilmaistua asiaa, joten heitän vain linkin: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00180. Tässä on myös selostettu, että miten toimia jos valkovuoto poikkeaa "normaalista".

Varsinaisesti valkovuotoa ei voi mitenkään estää kokonaan, koska se on kehon oma tapa pitää synnytinelinten terveyttä yllä.
Itse käytän päivittäin pikkuhousunsuojia, mutten kokopäiväisesti vaan max.8h/päivä. Tämä ei ole ainakaan itselläni aiheuttanut mitään aristusta tai lisääntynyttä valkovuodon eritystä. Tämä on ainakin gynen mukaan paras tapa toimia, jos bakteeritasapaino on kunnossa ja haluaa pitää pöksyt kuivina.

Vierailija

Mulla on välillä kyseistä vuotoa ja huomaan sen aina vessareissulla. Pyyhin aina paperilla pois, kun mitään siteitä ei ole saatavilla. Mulla on myös alavatsan kipua kun on tätä vuotoa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat