Valaistusta NAPAKORUSTA, kiitos!

Vierailija

Heippa. Mulla kiinnostais saada jotain infoa sellasilta joilla on kokemusta asiasta, siis napakorusta : ). Ainakin ois mukava tietää, että paljon napansa rei'ittäminen maksaa, mitä haittoja siitä voi olla vai onko mitään, ja mitä tahansa muuta mitä sellasta harkitsevan tarvis teidän mielestä tietää. Kertokaa vaan myös jos ootte hyötyneet siitä jollain tapaa ; D

Kiitti jo valmiiksi jos viitsitte vastailla !

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Minulla on itselläni napakoru ollut pari kuukautta. Maksoi 40e, kun kävin ottaa hyvinkäällä, Tattoo Hekalla. Haittoja ei ole oikeastaan ollu, vähän tulehtunut tällä hetkeellä muttei pahasti. (:

Vierailija

Mulla on ollu napakoru n.4 vuotta. Muistan että aluksi oli TODELLA kipeä eikä kärsinyt mahallaan nukkua kahteen kuukauteen ja sai olla todella tarkkana ettei vaatteet pääse repimään tuoretta lävistystä. Itse lävistäminen ei sattunut. Nyt on kasvanut puoliksi ulos ja pitäis olla reippaasti pienempi koru. Paranemisaikana huomasin että napa kannatti putsata kauttaaltaan pumpulipuikolla koska korun alle kertyi herkimmin pöpöjä. Suosittelen ottamaan syksyllä/talvella. Hintaa oli jns aluella 50e.

Vierailija

Mulla on ollu napalävistys joku 4 vuotta.. En muista tarkalleen mitä makso, mut sanoisin 45-55 e. Lävistäminen tuntus mun mielestä jotenki hassulta ja aloin itseasiassa nauramaan :D Tais jännittää niin paljon et purkautus nauramalla. Lävistystä tuleee huuhdella parantumisvaiheessa VEDELLÄ pari kertaa tai ainakin kerran päivässä. Eli ei mitään desinfiointiaineita tai muitakaan, sillä ne edesauttavat uloskasvua. Jos lävistys menee huonoon suuntaan apteekista kannattaa ostaa suolaliuosta ja mennä makaamaan vaikka suihkun lattialle ja antaa sen vaikuttaa hetken.. Turhaan ei kuitenkaan kannata ylimääräsiä aineita lävistykseen tunkea. Jos lävistys tulehtuu kannattaa hakea lääkäriltä antibiootit eikä lävistystä saa missään nimessä ottaa pois jos se on tulehtunut, sillä tulehdus voi jäädä sinne sisälle muhimaan. Jotkut tietämättömät lääkärit voivat näin nimittäin käskeä. Lävistyksestä tulee myös valkoista/kellertävää "mömmöä" eli kudosnestettä paranemisvaiheen ajan ja silloin korua ei tulisi vaihtaa. Lävistys paranee 6kk-2 vuodessa. Itselläni se vei 2 vuotta ja vaihdoin korun siis ensimmäistä kertaa vasta sillon. Jotkut on niin tyhmiä, että vaihtaa kk jälkeen siihen jonkun toisen korun joka ei ole edes titaania ja suree kun kasvoi ulos... Alkuun en suosittele saunomista tai uimista. Eiköhän tässä tullut melko hyvin perustiedot :D

Vierailija

Mulla on yht. 4 napakorua navassa, ensimmäisen otin n. 3v sitte. Lävistyksen sattuminen riippuu paikasta ja ihmisestä. Ensimmäinen napakoru sattui, mutta kolme muuta eivät.
Minulla maksoi 35e Kampin takana sijaitsevassa tatuointiliikkeessä.
Ensimmäisinä kuukausina lävistys on arka, eikä siihen kannata antaa oikein osua mitään ettei vain ärsyynny. Mahallaan nukkuminen tekee kipeää ja muutenkin kannattaa vältää lävistykseen kohdistuvia kolahduksia.
Napalävistys on samanlainen kuin muutki lävistykset, se voi tulehtua mutta harvoin. Näin kesäaikaan kuitenkin herkemmin kun on lämmin.
Empä keksi oikein muuta kerrottavaa, aikaisemmissa viesteissä on tullut varmaankin kaikki tarpeellinen :)

Vierailija

Minulla on ollut napakoru 8 vuotta. Maksoi aikanaan n.40e. Parani helposti ja on ihan kiva.

Muutamia haittoja vain: napakoru kasvaa helposti ulos monilla, ja ainakin minulla reikä on niin ruma ilman korua että en tiedä miten ikinä kehtaa olla enää ilman: reikähän ei enää vuosien jälkeen umpeudu.

Myös raskaana ollessa napakorun reikä voi revetä ja aiheuttaa pahat arvet (tuttavalla), vaikka napakorua ei siinä vaiheessa enää olisi.

Vierailija

Edellisissä viesteissä on tullutkin oleellisimmat asiat napakorusta, joten kerronkin omia kokemuksia...

Elikkäs mulla on ollu napakoru jotain 4 vuotta (yhteensä). Ensimmäisen otettuani minä pöljä vaihdoin uuden korun heti parin kuukauden jälkeen lävistämisestä. Ja käytin sellaisia "roikkuvia" raskaita koruja. Noh, sehän tietenkin kasvoi ulos reilu vuoden jälkeen. Kaikenlisäksi tuntui, ettei lävistys parane koskaan.

Päätin ottaa korun uudestaan puolen vuoden päästä uloskasvamisesta ja lävistäminen kävi aivan hemmetin kipeää, koska siihen oli muodostunut arpikudosta. Lävistäjä meinasi, ettei sen enää pitäisi kasvaa ulos koska arpikudos estää sen. Se kipu oli sen arvoista :)

Ensimmäisellä kerralla lävistäminen ei juurikaan sattunut, joten suosittelen! Muista aina vain puhdistaa vedellä!

Vierailija

Herranenaika, toihan kuulostaa välissä aika pahalta :O Mut iso kiitos kaikille viisautenne jakamisesta. Tuli kyllä sellanen fiilis et taidanki miettiä uudemman kerran koko juttua... : ) Oon nimittäin aika paljon vedessä niin en sit tiiä hankaloittaisko tuo koru hieman liikaa ku pitäs olla niiin varovainen. Hmm.

Vierailija

Tai siis lähinnä epäilyttää se että jos sen söpön koristuksen nyt hankkii ja maksaa siitä 50e ja se vieläpä paranee hyvin jos hoitaa oikein, niin mitä jos se sitten kasvaa kuitenki ulos heti ..-.- Vaikuttaa että hirmumonella käy niin, ja sain myöski sellasen käsityksen että on olemassa kauniimpiakin asioita ku uloskasvanu napakoru.
Mistä uloskasvu johtuu, käykö niin kaikille ?

Vierailija

Uskookseni uloskasvu johtuu siitä että sun kroppa hylkii sitä vierasta materiaalia.. Ei läheskään kaikilla koru kasva kokonaan ulos, jos vaan hoitaa hyvin. Toki se ns. ihonkaistale siinä pallojen välissä pienenee alussa jonkun verran mut sit lopulta se kasvu pysähtyy ja koru asettuu siihen paikkaan :) Ei kannata pelätä sitä turhaan.. Musta ainaki mun vatsa näyttää niin pal nätimmältä ku siin on toi koru, ja nyt ku vuosien jälkee ottaa sen pois ni vatsa näyttää iha oudolta ja en todellakaan aijo luopua korusta vapaaehtoisesti! (:

Vierailija

Voi vitsi, ois se kyllä varmana hurjan nätti, uskon sua Anon ! Ku alkaa noin miettimään nii unohtuu nuo negatiiviset seikat kokonaan taas, järkihoi.. (: Syksyyn asti saa harkita rauhassa onneksi ku ei nyt kesälle kannata kuiteskaan ottaa.

Vierailija

Mä maksoin korusta ja "rei'ittämisestä" 40 e. Itse ainakin sain sieltä paikasta mistä sen hankin, niin sellaisen hoito-ohjeen, (niitä löytyy kyllä netistäkin), niin se on ihan riittävä ! :) Itse reiän tekeminen tietenki sattuu, mutta ei hirveän paljoa (ainakaan mulla), joten on ollut kyllä sen arvoista ! :) Mulla on ollut nyt reilun vuoden, ja mulla ei oo ollu mitään ongelmia sen kanssa :) tietysti aluksi se on vähän arka mutta kun sitä hoitaa ohjeiden mukaan, niin mulla on ollu hyvä :D Nykyään en edes yhtään tunne koko korua jos vaikka vaihdan sitä tai jtn, eli on parantunu tosi hyvin :)

Eli suosittelen ! :)

Vierailija

Mulla ollut toi kohta 5 vuotta eikä ole vieläkään parantunut.. Ei siitä silleen erityisemmin haittaa ole, ei ole kipeä muuten kuin repeytyessään. Olisi kyllä kiva joskus vaihtaa korua, mikä ei ole mahdollista, koska tulehtuu :/

Jos oikein muistan niin maksoi kai joku 45€, ja ei sattunut koska mulla oli puuduttava laastari siinä :D (Olen hyvin piikkikammoinen ja todella matala kipukynnys!)

Vierailija

Napakoru voi kasvaa ulos vaikka sitä kuinka hyvin hoitais, joillaki on vaa sellanen iho että se hylkii sitä korua. Itsella oli vajaan vuoden tuo napakoru ja sitten se vain yhtäkkiä alkoi kasvamaan ulos, ei ollut edes tulehtunut. Ja se arpi mikä siitä jäi ei todellakaan ole hieno. Mutta on se tässä muutamassa vuodessa hieman vaalentunut, eikä enään näytä niin pahalta kuin aluksi. Mutta loppuen lopuksi, jos hyvin hoidat sitä lävistystä, niin uloskasvun riski on melko pieni.

Vierailija

Mulla ollut napakoru lähes 3 vuotta. Parantuminen kesti yli puoli vuotta, mutta vieläkään ei mitään uloskasvun merkkejä ole havaittavissa. :)

Vierailija

Mulla on ollu napakoru kohta puolivuotta, enkä oo katunu hetkeekään että menin sen ottamaan =) Aivan ihana juttu rannalla, ja muutenkin jotenkin niin oma juttunsa. Lävistys makso 45 euroo (sis. korun) ja tota kipee oli vaan pari päivää. Pari kertaa on tulehtunu, useimmiten ollu oma vika, koska oon vaihtanu koruu liian aikasin. Kannattaa malttaa ekan uimiskerran ja korunvaihtamisen kanssa, mutta on tää kaiken kivun ja vaivan arvonen. EHDOTTOMASTI =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat