Vuoden taukoko?

Vierailija

Ahdistus - se oli ensimmäinen reaktio kun vihdoin sain tietää pääseväni ulkomaille töihin vuodeksi. Sinällään aivan huippua, työkin on unelmieni hommaa Britanniassa. Mutta se poikaystävä. Olen tässä koko kevään miettinyt että miten vuosi vaikuttaa meihin. Mies sanoi, että ei välttämättä kestä vuotta erossa minusta, vaikka näkisimme. Olemme seurustelleet kohta pian 2 vuotta. (olen 21v. kohta 22)

Seuraava miete oli, että eroammeko. Emme vielä päättäneet asiasta mutta olemme puhuneet tulevasta vuodesta. Tarkoitukseni ei tosiaan ole olla siellä vuotta pidempää. Voisin matkustaa Suomeen saadessani lomaa etc. Olemme olleet useita kuukausia erossa toisistamme toisinaan, mutta vuosi on pitkä aika.

Pyytäisin kertomaan, onko teillä ollut samanlaista tilannetta ja miten on käynyt. Olen valmis ottamaan vuoden tauon, mikäli tarvis on, mutta miten käy kun tulen takaisin. Onhan asia kiinni myös miehestä, mutta kaipaisin kommentteja asiaan.

Kommentit (3)

Vierailija

Mun mielestä sun ei kannata heittää hukkaan hyvää suhdetta sen takia että menet vuodeksi töihin ulkomaille. Tottakai on vaikee ajatella että on vuoden erossa kumppanista, mutta näättehän te sillon ku saat lomaa. Toki ymmärrän kuinka ahdistavalta se tuntuu lähteä niin kauas, mutta ajattele kuinka se vahvistaa teijän suhdetta jälkeenpäin ku pystyy luottamaan toiseen ja lähtemään ulkomaille vuodeksi.
Oma poikaystäväni lähtee Kajaaniin asti inttiin eli en siis tuu näkemään häntä edes lomilla.. Voin sanoa että tuutte sun miehesi kanssa näkemään useammin toisia ku minä ja mun mies. Toki se on eri asia että molemmat meistä on kuitenkin suomessa, mutta kuten sanoin niin sulla ja miehelläs on varmasti enemmän mahdollisuuksia nähdä. Joten älä missään nimessä heitä hanskoja tiskiin ellei mies sitten niin halua.

Vierailija

Tässä hiukan erilainen näkökulma asiaan:

Mä oon suorastaan miettiny josko ehdottaisin jossain vaiheessa poikaystävälleni vuoden taukoa.

Tauon aikana ei pidettäis sovittua enemmän yhteyttä, sais tapailla muitakin ja rellestää miten sinkkunakin tekis.

Ai että miksi ?

Koska mä olen aivan rakastunut tähän mieheen ja haluaisin niin paljon että jonain päivänä mulla olis sen kaa "punainen tupa ja peruna maa".
Mutta toisaalta pelkään että kun me ollaan toisillemme ekat, niin seksissä kun seurustelussakin niin että koko suhde kaatuu jossain vaiheessa tähän. Toinen haluaa kokeilla muitakin.

Vuoden tauon jälkeen näkis sitten että onko toinen sitä mitä todellakin tältä elämältä haluaa, ehkä sitten palattais yhteen tai jäätäs erilleen... sen näkis sitten.

Joten entä jos ehdottaisit vastaavaa poikaystävällesi? Tiedän, kipeää se tekis, mutta toisaalta vuoden eron jälkeen koko suhteen näkis aivan eri valosta. ... vaikeaa vaikeaa tosiaan..

Vierailija

Kiitos raikkaasta näkökulmastasi Alisha.m!

Olen miettinyt asiaa samalta kannalta kuin mitä kerroit. Minulla on sama tilanne kuin sinulla. Joten olen tällä hetkellä sillä kantilla. En tiedä tosiaan mitä vuosi tuo eteeni, mutta haluaisin miehelleni mahdollisuuden nähdä myös maailmaa, koska olen hänen ensimmäinen likkakaveri.Mies on siis jo 25, mie 22 kohta. Eli hänkin jo jonkin verran kokemusta omaa (tosin ei niin paljon kuin haluaisin, sillä hän on pieneltä paikkakunnalta ja ei ole niin paljoa reissannut ja muutellut eikä luonut suurta sosiaalista piiriä kuten minä, mikä on oikeastaan välillä parastakin, että minullekin jää aikaa) :)

Itse arvailen, että vuoden jälkeen kyllä tiedän mitä haluan. Poikaystäväni on vielä tällä hetkellä varma suunnitelmistaan, mutta vuosi tekisi hyvää meille molemmille. Ja onhan se tietystä näkökulmasta vaikeaa, mutta en halua että mieheni turhaa odottelee koko vuotta minua takaisin, jos sitten päädynkin jäämään ulkomaille. Tiedän että hänelle saattaa tulla kiusaus alkaa tapailla selkäni takana toista. Tätä murhetta en halua itselleni mietittäväksi koko vuodeksi. Tosin hän on todella lojaali minulle, joten epäilen tuotakin mahdollisuutta.

Jepsulle, kiitos kommentistasi. En aio heittää suhdetta menemään, sillä hän on ensirakkauteni ja tulen aina kaipaamaan häntä miten ikinä käykään. Myös mieheni on sanonut että noin pitkä ero ahdistaa häntä. Tämän kyllä uskon. Hän myös on sanonut ettei halua kommentoida lähtöäni, koska ei halua vaikuttaa päätökseeni. Luulempa vain että hänelle jää suurempi ikävä.

Ensi viikolla pitää selvitellä tätä asiaa lisää kun näemme..Luottavaisin mielin olen kuitenkin :) Olemme järkipari ja selvinneet sekä selvittäneet asiat ennenkin. :) Lähtöni on juhannuksen jälkee..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat