Hormonikierukan vaikutukset seksihaluihin ja muuta ongelmaa

Vierailija

Mulle laitettiin tuossa puolisen vuotta sitten hormonikierukka. Ekat pari viikkoa meni ihan ok, kunnes minusta muovautui aika taitava piilonatsi. Pillitystä, nillitystä ja turhaa raivoamista kaikenmaailman asioista. No, tuota kesti jonkun aikaa, kunnes olo alko normalisoitua ja olin taas oma ihana itseni ; > nyt ongelma (tai voiko sitä edes sanoa ongelmaksi?) on se, että haluan seksiä n. 24/7.. Voiko hormonikierukka vaikuttaa haluamiseen jollain tavalla?

Miehen kans ollaan oltu yhdessä 2,5v, ja sama aika asuttu saman katon alla. Seksielämä on aina ollut ihan loistavaa, kumpiki on ollu yhtä halukkaita ja seksiä on ollu päivittäin. Mies on ollut kylläkin aina se väsyneempi osapuoli, nukkuu mielellään 10h yöunet ja päikkärit päälle jos vaan mahdollista, kun taas itse pärjään 6-7h unilla keveästi. Nyt mies on opiskelujen jälkeen aloittanut työt, ja herää aamuisin 5.30, mikä taas tarkoittaa sitä että se on illalla menossa nukkumaan jo kaheksalta. Seksikerrat on vähentyny HUOMATTAVASTI, siis muutamaan kertaan viikossa, jos minä teen aloitteen.

Jotenkin tuntuu vaan oudolta, mies sanoo ettei viikolla jaksa töiden takia, muttei kuitenkaan viikonloppunakaan ole erityisen aktiivinen. Mulla taas haluttaa kokoajan, ja siitä tulee aika ongelmallinen tilanne; toinen miettii kuinka sanoa nätisti ettei jaksa ja minä mietin että kuinka sanoa nätisti että voihan vittu? Miehen kans ei asiasta voi oikein puhua, eikä muistakaan asioista, koska se on aikamoinen tuppisuu eikä ole koskaan osannu puhua tunteistaan. Mulla on jatkuvasti sellanen olo että minussa on joku vika ja teen jotain väärin ja siksi sille ei kelpaa. Oon myös miettinyt, ja kysynytkin, että kiinnostaako sitä ylipäätään olla yhdessä, ja kuulemma kiinnostaa mutta en tiedä sitten.

Oon miettiny kierukan pois ottamista, vaikka se onkin aivan superkätevä mutta nuo mukanatulevat oudot piirteet ei oikeen nappaa. Muilla kokemuksia kierukasta?

Kommentit (2)

Vierailija

Heippa :)
Mulla on ollu kierukka 2 vuotta ja aluks olin aivan "yhtä sekasin" ;) kun säkin. Eikä yhtään auttanu että mies sano aina kaikkien tunne heittelyiden syyksi hormonikierukan... Nyt on tasottunut kyllä mutta huomaan että halut on kyllä useammin kuin ennen :) ei ihan 24/7 mutta kuitenkin.. :)
en ota kyllä kierukkaa pois koska kuukautisia ei ole tullut ollenkaan (mitä nyt pientä vuotoa joskus) ja nautin kun ei tarvitse niistä enää kärsiä... ja mitä mieheen tulee niin se kyllä antaa periksi vaikka ei aina jaksaisikaan...mutta ymmärrän, on tosi turhauttavaa kun ite on ihan valmiina ja toinen ei korvaansa letkauta... voistiko vain sanoa miehellesi että tarvitset/haluat suhteeseen enemmän seksiä? jos hän ei jaksa olla kamalan aktiivinen niin pyydä häntä tekemään "asialle" edes jotain.. ;)
Mies menee töiden jälkeen suihkuun niin pujahdan usein sinne, eipä sitten pysty sängyssä enää marista että ei jaksa :) voimia!

Vierailija

Mullakin jäi kyllä kuukautiset pois melkeinpä heti! Pari kertaa on tainnu tulla menkat kierukanlaiton jälkeen, se on onki ihan jätti-iso plussa! ; >

Oon kyllä koittanut sievästi sanoa että haluaisin ja tarvisin enemmän seksiä,mutta ei se oikeen oo ottanut asiaan kantaa.

Oon tässä miettinyt että onko tämä tosiaan sitä mitä tahdon; toinen ei voi näyttää tunteita eikä puhua tunteistaan, kaikki pitää kaivella ulos jos johonkin vastausta haluaa. Ja toisaalta oon miettiny että oonko minä sitä mitä hän haluaa, jos ei oo tunteita mitä näyttää ni kuinka niitä sitten näyttää? Jos se ei vaan oo uskaltanu sanoa että kiitti mutta ei kiinnosta. Kaikki ois vaan niin paljo helpompaa ku sanois vaan suoraan eikä jäis yksin murehtimaan niitä juttujaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat