Haluttomuus

Vierailija

Olen 4kk sitten aloittanut kaukosuhteen minua kolme vuotta vanhemman miehen kanssa, itse olen siis 18 vuotta. Hänen kanssaan olen kokenut ensimmäisen kertani, mutta ongelmani on se, etten kertaakaan ole oikeastaan itse halunnut seksiä. Olen kauhean epävarma, tuntuu etten osaa mitään ja toivon seksin olevan vain nopeasti ohi. En osaa nauttia siitä ja minua ahdistaa aina, kun hän ehdottaa jotain uutta. Haluan vain saada tyydytettyä hänet ja pitää hänet tyytyväisenä, siksi suostun seksiin vastoin tahtoani. Ongelma ei ole se, etten rakastaisi häntä, haluaisin oikeesti olla paljon enemmän, haluaisin ottaa suihin ja kokeilla eri asentoja, mutta jostain syystä ajatuskin siitä ahdistaa. Tänään hän ehdotti että voisimme yhdessä katsoa kamasutraa, ja aloin melkein itkemään. Haluaisin sanoa kyllä, mutten usko pystyväni siihen. En vain osaa ottaa rennosti ja antaa mennä. Tuntuu että häneltä tulee kauheasti paineita, hän haluaisi minunkin ottavan välillä ohjat, tai edes ehdottavan seksiä.. En vain pysty olemaan seksipeto jonka hän ehkä minun toivoisi olevan.

Auttakaa, mitä voin tehdä??? Olen jo puhunut hänen kanssaan tästä ja hän on kyllä sanonut ettei halua painostaa minua mihinkään..

Kommentit (8)

Vierailija

Ongelmasi kuulostaa vaikealta. Hyvä,että olet puhunut asiasta poikaystäväsi kanssa ja hän on sanonut,että ymmärtää sinua. Sinä varmaa jännität seksin harrastamista, josta myös johtuu osittain haluttomuutesi. Avuksi sanoisin,että tee mielikuvaharjoituksia ja harrasta sooloseksiä jolloin opit tietämään milloin nautitko ja milloin et. :)
Ole rohkea ja vihjailet miehellesi vaikka tekstiviesteillä mitä haluaisit tehdä seuraavan kerran,kun näette. :)

Tsemppiä cosmo-sisko!!! :)

Vierailija

Minä sanoisin, että nyt otat kunnon aikalisän. Siis KUNNON, ei mitään viikko-pari vaan ihan kuukausia-vuosia. Seksin perusajatus on, että sitä tehdään, koska se tuntuu hyvältä (tai halutaan lisääntyä), piste.

Jos seksi lakkaa tuntumasta hyvältä tai ei ole koskaan tuntunut hyvältä, jokin on pahasti pielessä, oli se sitten kehossasi tai mielessäsi.

Ensimmäisenä tulee mieleen tällaisia ajatuksia: olet tosi nuori, mies on "vieras", onko hän ensimmäisesi, oletko itse valmis, paineet/odotukset joita olet itse luonut/sinulle on luotu, onko miehellä useiden vuosien suurikin kokemus, ylipäätään kehityserot tuossa iässä ovat isot...

Miehiä tulee ja menee, mutta älä hajota itseäsi! Pakottamalla itsesi seksiin, pahennat vain tilannetta. Älä ajattele sitä mitä mies ajattelee, hän joko ymmärtää, tai hän ei ymmärrä ja jos hän ei ymmärrä, hän ei ansaitse sinua. Nyt voi tuntua, ettei ketään löydy ja elämä ilman miestä on syvältä, mutta surkeampaa elämä on jatkuvasti ahdistuen ja peläten. Tämä mies tuskin tulee olemaan se Mr. Right-elämässäsi, joten älä pilaa tuolla suhteella tulevia suhteitasi!

Jos seksi on sinulle vierasta, ei ole mitään järkeä käydä koko kamasutraa lävitse parissa kuukaudessa. Hänellä on varmaan enemmän kokemusta, ja hän toivoisi monipuolista seksiä, mutta se nyt ei vain onnistu juuri aloittelevan kanssa, jolle pelkkä akti on jännitysmomentti, ilmankin kaikenmaailman suuseksiä ja eri asentoja.

Seksin pitäisi olla sellaista, että luotat mieheen, olet yltäpäältä ihastunut tähän, ja perhoset lepattavat masussasi. Seksin pitäisi olla sellaista, että kun istut miehen kainassa, et kerta kaikkiaan pysty estämään itseäsi koskettelemasta ja suukottelemasta häntä, ihan sama, vaikka paavi ja vanhempasi istuisivat vieressäsi.

Jos mitään noista tuntemuksista ei tule, ja ajatuskin seksistä kammottaa, jokin on pahasti pielessä. Ota aikalisä ja kerro miehelle rehellisesti miltä sinusta tuntuu. Mies voi todeta, ettei jaksa odottaa ja seksi on tärkeämpää, mutta minä sanon, että sinulle itsellesi on sekä mielenterveyden, että fyysisen terveyden kannalta parempi ottaa nyt ihan oikeasti aikaa itsellesi. Seksiä ei kannattaisi yrittääkään, edes kysyä tai tehdä aloitetta, ennen kuin se tahto syntyy sinusta itsestäsi. Penetraatiota ei pitäisi yrittää, ennen kuin olet yltäpäältä kostea ihan ilman vaatteiden riisumistakaan. Pelehtikää ilman seksin aikomustakaan niin paljon kuin huvittaa! Miehellä on kaksi tervettä kättä, kyllä hän siitä toipuu.. :)

Ja yksi asia vielä: painostus. Se henkii kirjotuksestasi kovasti. Painostusta on eri lajeja, en nyt halua sanoa, että mies on täysi kusipää joka painostaa sinua eikä kunnioita sinua, mutta mies voi tehdä sitä tajuamattaankin. Jos sanot, että nyt tarvitaan taukoa, ja mies kyselee, vihjailee, vie kättä housujen alle mutta pahoittelee heti perään ettei tarkoittanut painostaa jne, sekin on painostamista.

Ps: Kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa...seksissä ei ole oikeaa ja väärää (paitsi se, että on täysin väärin suostua johonkin, mitä ei oikeasti halua).

Vierailija

Itselläni on aikalailla sama tilanne :/ Erona on vain se, että haluan kyllä seksiä ja puhuessamme puhelimessa olen kyllä ihan mukana ja kiihottunut, mutta sitten kun joskus harvoin tapaamme, en vain osaa kiihottua samalla tavalla, enkä ole itse koskaan saanut orgasmia hänen kanssaan. Olen itse jo vähän kuin luovuttanut itseni suhteen, "en kuitenkaan saa orgasmia, turha edes yrittää". En tiedä, onko sitten kyse siitä, että on vaan niin vaikea rentoutua tjs... Dingding, olette seurustelleet vasta 4 kk, eli jospa se onkin ongelman ydin? Ei vain tunne toista vielä tarpeeksi ja on itse vielä niin kokematon. Itse olen seurustellut poikaystäväni kanssa vieläkin vähemmän aikaa, kuin te ja olenkin miettinyt, että jospa se sitten muuttuu paremmaksi kun ollaan oltu yhdessä pidempään ja luottamus on vähän kasvanut. Tiedän miltä susta tuntuu, haluaisin itsekin pois tästä tilanteesta...

Vierailija

Kiitos neuvoista:) Neva, tekstisi antoi paljon ajattelemisen aihetta, taidanpa jutella vielä hänelle..

Niin unohdin tuossa aloitusviestissä mainita, että kyllä minuakin haluttaa seksiä hänen kanssaan silloin kun emme näe, mutta sitten kun olen menossa hänen luokseen junalla ja kun olen hänen luonaan, en halua sitten yhtään:/ Olemme edenneet todella nopeasti, koska näemme niin harvoin, ehkä en sitten ole pysynyt mukana.. Olen kyllä hänen kimpussaan aina kun näemme, mutta kun hänen kätensä eksyvät alemmas, alkaa ahdistus:/

Vierailija

Varmasti aika auttaa tähän. Juttelinkin juuri eilen poikaystäväni kanssa ja hän ehdotti, että seuraavalla kerralla edetään todella hitaasti. Veikkaan, että tämä voisi auttaa teillekin. Keskitytte enemmän siihen mitä tapahtuu vaatteet päällä, eli ette edes ala riisua ennen kuin sinäkin olet kunnolla messissä :)) Kokeilkaan niitä juttuja, mitkä saa sinut kiihottumaan, ihan vain hempeitä sanoja ja pieniä kosketuksia...

Vierailija

Painin itse ihan saman ongelman kanssa. Tilanne kyllä aivan eri.
Olen avomieheni kanssa ollut melkein kolme vuotta yhdessä, ja haluttomuutta on kestänyt lähes kaksi vuotta. Alkoi siitä kun sairastuin ahdistuneisuushäiriöön, ja aloitin todella monta eri mielialalääkettä.
Nyt ollaan siinä tilanteessa että mies jatkuvasti jankuttaa seksistä, mutta ajatus kuvottaa minua. On suorasanaisesti paha olla kun hän koskettelee esim. rintoja. Pelkään jatkuvasti että mies pettää lopulta.

Sinulla nyt tilanne hieman eri. Kannataa edetä rauhallisesti, ja juuri tehdä niitä mielikuvaharjoituksia, ja ehkä jotkut seksinovellit voisivat auttaa kuvittelemaan tilannetta. Ajan kanssa helpottaa!

Vierailija
vaahtera_

Painin itse ihan saman ongelman kanssa. Tilanne kyllä aivan eri.
Olen avomieheni kanssa ollut melkein kolme vuotta yhdessä, ja haluttomuutta on kestänyt lähes kaksi vuotta. Alkoi siitä kun sairastuin ahdistuneisuushäiriöön, ja aloitin todella monta eri mielialalääkettä.
Nyt ollaan siinä tilanteessa että mies jatkuvasti jankuttaa seksistä, mutta ajatus kuvottaa minua. On suorasanaisesti paha olla kun hän koskettelee esim. rintoja. Pelkään jatkuvasti että mies pettää lopulta.

Sinulla nyt tilanne hieman eri. Kannataa edetä rauhallisesti, ja juuri tehdä niitä mielikuvaharjoituksia, ja ehkä jotkut seksinovellit voisivat auttaa kuvittelemaan tilannetta. Ajan kanssa helpottaa!

Mulla täysin sama juttu ilman ahdistuneisuushäiriötä... Ja outoa on se, että alussa tätä ongelmaa ei ollut.
Dingding, kyllä se siitä ajan kanssa, kunhan avaat sanaisen arkkusi ja kerrot mikä mieltä painaa. Kun mies on kerran sun eka kumppani, niin voisitte ehkä ottaa vähän takapakkia ja tutustua muuten. Esim. meette huvipuistoon,käytte leffassa,juttelette,menette rannalle yms.mitä kaikki tuoreet parit koittaa puuhata(varsinkin nuoret).

Vierailija

Eh.. Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Jos vasta 4 kk olette tapailleet ja olet menettänyt neitsyytesi kyseiselle ihmiselle vastikään, niin ei sinulta voi odottaa mitään ihmeellisiä tempauksia. Ei kyseessä oo mikään haluttomuus, vaan puhdas kokemattomuus - tottakai uudet ja näin isot asiat pelottaa. Haluja tulee kunhan luottamus ja suhteen perusta on kunnossa. Onko se mies ihan tyhmä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat