Yhteen muutto nuorena

Seuraa 
Liittynyt15.1.2011

Elikkäs olemme seurusteleet 6kk (minä 16 ja poikaystävä 17) ja suunnitelmissa olisi muuttaa yhteen. Olemme hakeneet samaan kaupunkiin opiskelemaan ja suhteemme on hyvä ei ole ollut yhtään isoa riitaa tietysti pientä kinaa ollut. Suhteemme alkuhuuma alkanut jo loppua koska olimme samassa koulussa jo ennen ja asuttiin viikot asuntolassa ja viikonloppuisin ollaan enimmäkseen oltu meillä joten ollaan jo periaateessa ''asuttu'' saman katon alla kun asuntolassa olin hänen huoneessa joka yö jne..

En siis epäile ollenkaan päätöstämme, tadoulellisista asioista ollaan puhuttu, kotitöitä jaettu perus tarvikeet hoidettu (leivänpaahdin, astiat, ruuan laitto välineet, kahvinkeitin jne) Raha asiat hoidossa/tiedossa. Olen valmis hyväksymään niin arjen riemut kuin surutkin, tiedän että joinain päivinä tulee olemaan hankalaa mutta tuskin on yhtään suhdetta ilman vastoinkäymisiä.

Muutosta seuraa minulle ainakin harmia, olen herkkä muutoksille joten ainakin ekaviikko tulee olemaan itkuinen, mutta poikaystäväni on valmis lohduttamaan milloin vain ja on myös hyvä päästä irti kodista. Sinne pääsee viikonloppuisin (minulla ja äidilläni on hyvät välit, toisen lapsen on aika lentää pesästä)

Olen valmis jakamaan elämäni kullan kanssa. Elämäni on parantunut suhteen myötä paljon paremmaksi ennen join 2-3 kertaa viikossa mutta nyt olen rällästänyt vain 6 kertaa tänävuonna, olen ottanut paljon rauhallisemmin ja kaikki näyttää valoisammalta.Pystyn myös kertomaan poikaystävälleni kaiken ja ennen minulla oli hyvin huono itsetunto nykyään katson mieluusti peiliin vaikka olisin alasti ja olen hyväksynyt virheeni. :)

Mutta siis ajattelin muuten vaan kysellä mitä mieltä täällä ollaan muutosta yhteen näin nuorena?

Hyvää kesää cosmo siskot! ;)

Kommentit (7)

Vierailija

Moi!
Sun tilanteesi kuulostaa kyllä varsin tasapainoiselta ja tuntuu että poikaystävälläsi on ollut kaikin puolin positiivinen vaikutus suhun. Kuitenkin mietin että olette seurustelleen vasta puol vuotta ja olette aika nuoria, joten ehkä miettisin vielä sitä yhteenmuuttoa. Ootko puhunut esim vanhempies kanssa tästä? mitä he ovat mieltä?

Ite oon sua 4 vuotta vanhempi ja oon vasta vuoden asunu pois kotoa, nimenomaan poikaystävän kanssa. Ja oman kokemukseni perusteella suosittelen että kokeilisit yksinasumista ennen poikaystävän kanssa yhteenmuuttoa. Tietysti kaikki on niin yksilöllistä. :)

Mutta tosiaan puhu vaikka vielä tästä asiasta äitisi kanssa, se saattaa myös selventää sun omaa mielipidettä ja tuntemuksia. :)

Emmic
Seuraa 
Liittynyt15.1.2011

Olen puhunut äidin kanssa ja pitää kyllä ajatuksesta, tulee hyvin toimeen poikaystäväni kanssa. :) Mutta kyllä se on varmaa että muutamme, mutta arvostan toki mielipidettäsi ja neuvoa. Toivotaan etten joudu koskaan sanomaan että olisimpa kuunnellut sinua, että kaikki menisi hyvin ja suunnitelmien mukaan. :)

Halusin vain tietää toisten mielipiteitä :)

Vierailija

Älä muuta yhteen! Rupesin seurustelee poikaystäväni kanssa 18 vuotiaana. Aika pian seurustelun alettua poika muutti minun ja perheeni luoksi, väliaikaisesti. Muutettiin pian omaan kämppään ja se oli suhteen tuho. Oltiin liian nuoria.. "perhe"elämä rupesi tuntumaan molemmista ahdistavalta, rutiinit tulivat ja elämä alkoi tietyllä tapaaa ahdistamaan molemmilla. Tuore tapaus sillä erosimme eilen. Nyt jätkä on lähdössä Espanjaan duuniin ja itse etin itelle uutta alkua jostain uudelta paikkakunnalta. erottiin kavereina mutta kyllähän se ärsyttää että kaikki kaatui siihen että muutettiin liian nuorena ja aikaisin yhteen. miettikää tarkkaan.. Asuttiin yhdessä 1,5-2 vuotta..

Vierailija

Itse muutin myös 16 vuotiaana pois kotoa poikaystäväni(19 vuotta) kanssa yhteen läheiseen kaupunkiin.. Vaikka suhteemme kaatui noin reilu puoli vuotta yhteenmuuton jälkeen en kadu muuttoa ollenkaan eikä suhde loppunut yhteenmuuton takia todellakaan eikä minkään siihen liittyvan asian takia.
Itse kannustaisin sinua todellakin muuttamaan yhteen , tietenkin siinä arki iskee jossain vaiheessa, mutta vaikuttaa että olette molemmat valmiita siihen ja erittäin aikuismaisia ja realisteja. Kunhan vaan raha-asiat on kunnossa niin miksei? Nyt asun nykyisen poikaystäväni kanssa ja löydän yhdessä asumisesta paljon enemmän plussaa kuin miinusta! Esimerkiksi, rahat säästyy ja on mahdollisuuksia ostaa kalliimpia huonekaluja ja elektroniikkaa kun on kaksi maksamassa myös vuokra, vesi, sähkö ja ruoka kulut puolittuvat. Lisäksi ei ole mitään palloilemista ja kamojen raahaamista asunnosta toiseen kun kuitenkin nukkuisi joka yö toisen vieressä. Lisäksi tietenkin plus puoli on saatte oman kodin johon luoda omia muistoja niin hyvistä kuin huonoista asioista! En voisi kuvitella että asuisin tällä hetkellä poikaystäväni/avopuolisoni kanssa erillään koska meielestäni se olisi ajan haaskausta jos haluaa jakaa ja olla toisen kanssa! Ja tosiaan olimme rakkaani kanssa seurustelleet sen 4kk kun muutimme yhteen ja paremmin ei voisi mennä!
Onnea teille, ja homma kuulostaa oleven hyvin kassassa joten eikun yhteistä elämää luomaan !

Vierailija

Juu muuttakaa yhteen ilman muuta! Kuulostaa, että teillä on suhteessa kaikki hyvin ja taloudellisia asioita on mietitty perusteellisesti, vaikkei ikää vielä olekaan paljoa. Ja ku olette jo lähes asuneet yhdessä, ei asiassa pitäsi olla mitään vikaa. Ja älä välitä "olette liian nuoria-puheista". :) Jotkut ovat valmiita aikaisemmin ja jotkut myöhemmin! Ja se, että olette seurustelleet vasta puoli vuotta, ei sekään ole minusta ongelma. Miksi pitäisi odottaa, että oppii tuntemaan toisen paremmin ennen yhteenmuuttoa? Eikö toiseen voi tutustua myös sen jälkeen. :) Ja jos myöhemmin tuntuu, etteivät kemiat kohtaakaan, voi sitä aina erota! Ei elämä ole niin vakavaa. :D

Vierailija

Perustelut ja perusasiat on selvästi kunnossa ja asiaa on mietitty loppuun asti! :)

Mutta... itselläni heräsi kysymys että epäiletkö itse alitajunnassa asiaa kun täällä alat kyselemään muiden mielipiteitä?

Se on teidän suhde ja kaikki vaikuttaa tämän tekstin perusteella hyvältä, joten eipä muiden mielipiteillä ole väliä. Se on sinun ja miehesi suhde, jossa teidän pitää olla onnellisia ja teidän tyytyväisiä päätöksiin.

Ja vaikka homma kariutuisikin niin aina voi erota ja muuttaa pois. Kokeilemalla se selviää :)

Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat