Pelkään petetyksi tulemista

Vierailija

Niin, otsikossahan se asia tulikin. Olen todella mustasukkainen ja pelkään koko ajan että mieheni pettää minua. En vain jostain syystä osaa luottaa. Aina aloittaessani seurustelun luotan kumppaniini ja en ole erityisen mustasukkainen, mutta jostain syystä hetken seurustelun jälkeen minulle käy näin. En ole koskaan (tietääkseni..) tullut petetyksi mutta silti koko ajan mielessäni käy kysymyksiä "Mitä jos en riitä?" tai "Onko hän löytänyt jo paremman?".

Oloani ei helpota se että mieheni kanssa ei asiasta pysty keskustella. Hän aina suuttuu ja alkaa vihoittelemaan jos edes mainitsen jotain peloistani.
Auttakaa minua, nyt on hyvät neuvot tarpeen!

Kommentit (15)

Vierailija

Ei siinä auta kun vain luottaa kumppaniin. Itsekkin aina epäilen että mieheni pettäisin minua, koska näin on suhteemme alussa käynyt. Vieläkin riidellessämme otan esille tämän jo 2 vuotta vanhan pettämisen ja se on jättänyt minuun arvet luottamuksen kohdalle. Yritän nykyisin vain ajatella että jos mieheni vielä pettää, niin annan sitten samalla mitalla takaisin..

Vierailija

Minulla on samanlaisia tuntemuksia. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa puolitoista vuotta, joista muutama viime kuukausi on ollut enemmän tai vähemmän vaikeaa. Tämä petetyksi tulemisen pelko on vain vahvistunut näiden vaikeiden aikojen takia, mutta kaikki alkoi siitä, kun erehdyin katsomaan hänen facebook-keskustelujaan (tiedän, todella lapsellista..) ja huomasin hänen alkaneen jutella minulle minulle täysin tuntemattoman naisen kanssa (poikaystävän joku vanha heila ymmärtääkseni), mistä johtuen olen useammankin kerran tämän jälkeen katsonut hänen keskustelujaan. Hän juttelee tämän tytön kanssa 1-4 kertaa viikossa ja tätä on siis jatkunut kohta pari kuukautta. Keskustelut ovat olleet ihan tavallisia, mutta kasvavasti flirttailevia ja yhdessä keskustelussa poikaystäväni kysyi tytöltä ohimennen tämän seurustelutilanteesta. Mieheni ei ole pettänyt minua, ainakaan vielä. En voi ottaa asiaa esille, koska jos tässä ei olekaan mitään muuta kuin vain omat (toivottavasti) perättömät pelkoni, niin saan vihat päälleni facebookvakoilusta. Olen ihan hajalla.

Vierailija

Sama minulla. Oon seurustellut avomieheni kanssa 5v ja menimme juuri kihloihin. Minäkin kävin tilaisuuden tullen vakoilemassa mieheni fb:tä..Opiskelijoiden ryyppyreissun jälkeen oli kirjoitellut yhden luokkalaisen kanssa jotenkin näin...

Tyttö: minä oon ihan kiltti
mieheni: niin minäkin. :)
ja lämpöinen.. :) (tuli mieleen, onko kenties halaillut häntä...)
mieheni: kamala nälkä, eikä oo mitään ruokaa..
tyttö: syö kylmiä kovia nuudeleita
...
tyttö:kylmä+kova= kuollut kala, kuuma+kova= jotain ihan muuta
mieheni: kuuma+kova+sykkivä
menee sivusuun nyt kuule.. :)
..jotain siinä välissä..
mieheni: hyvää kesää nyt sitten ja kauniita unia :)
ei mitään riettaita vaikka tiedän et se on vaikeaa.. :)
tyttö: dreaming of you :)
mieheni :me too :)
tyttö: sweet :)

Näin tuon, niin multa on mennyt koko ilo kihlauksesta. Oon itkenyt, enkä pysty olemaan oma itseni. Mies ihmettelee mikä vaivaa. Oon kysellyt kaikkea, et mitä jos en riitäkään ja et haluuko se tätä todella..Sit kysyin et onko sillä jotain peliä ton tytön kaa. Mies ihmettelee mistä oon sen keksinyt, enkä voi kertoa... :( Mies sanoi, ettei sillä oo mitään peliä kenenkään kanssa,ei ees mielessään. Ei kuulemma olis kosinut muuten. ( noi viestit on lähetetty n. päivä ennen kosintaa..). Halusi kosia nyt kun kaikki tuntuu olevan hyvin. Hän on onnellinen ja haluaa perustaa perheen, yms..Aina kun ilo kihlauksesta nousee mieleen, tai tunnen et kyllä se mies mut haluaa, niin toi viestiketju muistuu mieleen ja kaikki menee pilalle.. Miestä harmittaa kun hänestä kaikki on todella hienosti ja mä oon "vainoharhainen". Lupasin etten enää oo.. Mut se järkipuhe unohtuu niin äkkiä. Tuntuu kamalalta, enkä voi enää luottaa.En haluu jakaa miestäni..
Mitä mieltä te olette? Minusta tuo kuulostaa siltä et jotain on meneillään...
Mitä jos mieheni kosikin vain siksi, etten osaisi epäillä mitään..Hän saa sit viritellä ihastustaan rauhassa...

Vierailija

Tämmöiset tilanteet on kyllä vaikeita. Olen yrittänyt itsekkin vain luottaa ja heittää epäilykset menemään, mutta jotenkin se ei vain onnistu. Oletteko te yrittäneet keskustella miehienne kanssa?
Itsekin olen tuohon facebook kyttäilyyn "sortunut" mutta eipä sieltä pahemmin ole löytynyt mitään, sähköposti olikin sitten toinen juttu. Siellä oli ennen seurusteluamme (kun oli jotain säätöä..) aika epämääräistä viestittelyä ollut eri tyttöjen kanssa. Hankalintahan se juuri onkin tällaisissa tilanteissa ettei voi sanoa oikein toiselle mitään kun on itsekkin tehnyt väärin ja mennyt toisen juttuja ilman lupaa kyttäilemään..

Ja ymmärrän hemmuli tuntemuksesi täysin, itsestäkin välillä tuntuu että koko meidän seurustelusuhteen tulevaisuus on mennyt jo pilalle eikä tätä vaikuta jatkaa. Mutta sitten taas toisaalta on niin mukavaa yhdessä ja rakastaa toista :/

Vierailija

Mieheni sanoi kyllä et se on vaan sellainen et tulee kaikkien kanssa juttuun. Ja nyt kun se opiskelee naisvaltaisella alalla, niin sillä on enemmän tyttöjä kavereina, mut ei ne mitään läheisiä kunnon kavereita oo. Ton tytön kanssa ei kuulemma oo ees juuri tekemisissä kuin koulussa tai välillä fb:ssä.. Voihan se olla et toi oli jotain huumoria vaan ja naljailua..Tuntuu se silti aika paskalta.. :P

Vierailija

Voi ei, olen niin samassa veneessä teidän kanssa... :( Mieheni petti luottamukseni joku aika sitten kun tunnusti tunteitaan toiselle naiselle. Tämän sain selville kun epäilykseni heräsivät ja sorruin lukemaan hänen viestinsä... Tiesin, että tein väärin, mutta uskaltauduin käsittelemään asian heti hänen kanssaan - olihan hän mielestäni tehnyt sen isomman rikkeen. Luottamus ja käsitykseni tosirakkaudestamme mureni siihen, mutta annoin miehelle vielä tilaisuuden. Parin viikon jälkeen sorruin taas selaamaan hänen viestejään, ja niissä hän flirttaili tuntemattomalle naiselle. Olemme kihloissa ja hän vakuuttaa jatkuvasti että haluaa jatkaa kanssani. Mies vaatii minua luottamaan, mutta olen aivan rikki. En ymmärrä mitä hän haluaa tai mihin hän pyrkii käytöksellään.

Vierailija

Oon tsekkaillut jo tosiaan puhelimen ja sähköpostinkin... Eikä se tosiaan fb:ssakaan oo sen kanssa niin kamalasti ollu yhteyksissä. Ei ainakaan ton edellisen jälkeen, eikä onneksi oo mitään rakkauden tunnustuksia tms.Ehkä se sit oli jotain harmitonta naljailua. Pitäisi lopettaa toi vakoileminen..Jos jään siitä joskus kiinni, niin miehellä on täysi syy suuttua. Varmaan suuttuisi jos saisi tietää tästäkin et kirjoittelen tänne.. :P Mut tuntuu jotenkin helpottavalta kattoo ja todeta ettei ole syytä huoleen. Nyt sitten meni koko maailma sekaisin kun löysin tollaista. On sellainen olo et täytyy tarkistaa..
Tuntuu pahalta et pelko kaivelee, kun mies tuntuu olevan niin tosissaan minun kanssa ja haluaa ne häät ja perheen. Luulin et olisin päässyt mustasukkaisuudesta, mut toisin kävi. Piti mennä kihloihin kun se on selätetty ja heti kihlauksen jälkeen huomaan, et se on tehnyt noin..Vitut.
Yritän ajatella et minuthan se mies on valinnut ja minun kanssa se elää, harrastaa seksiä ja suunnittelee häitä ja kotia.

Minä en ehkä osaa oikein auttaa ketään. Toivoisin et joku osais auttaa mua..
Olis kiva kuulla vaik joltain mieheltä jotain näkökulmaa et kannattaako mun huolehtia ton keskustelun perusteella.. :(

Vierailija

Tuttu tunne, valitettavasti.. 1,5v oltu yhdessä ja suhteen alussa mies jäi kiinni viestittelystä ym ym exänsä kanssa. Toisenkin tytön kanssa jutteli, vaikka olimme jo sopineet seurustelusta ja suhteen säännöistä eli ei muita kuvioissa.. Erohan siinä meinasi heti tulla, olin niin raivoissani kaikesta valehtelusta!

Selvittiin kuitenkin, poikaystäväni poisti exänsä ja tämän kaverit fb-kavereistaan ja katkaisi kaikki välit lopullisesti. Sain ja saan halutessani lukea kaikki poikkikseni viestit ja tiedän hänen fb- salasanansa. Alkuun hän antoi tarkistaa myös puhelutietonsa, vaikka sai kuulla kunniansa sen jälkeen, kun oli vähän karua katsottavaa :P :D En ole ikinä aiemmin ollut tippaakaan mustasukkainen, olin suhteemme alussa vaan niin sinisilmäisen ihastunut, etten osannut varautua pettymykseen.. Poikkikseni onneksi kertoi jälkikäteen rehellisesti kaikesta, ja vaikkei fyysistä pettämistä ollutkaan, luottamuksen takaisin saaminen ei ollut helppoa ja pelko jäänyt takaraivoon.. Mutta tiedän, ettei nyt ikinä pettäisi, sen verran ihanaa on yhdessä :) Välillä pääsee vaan unohtumaan, kun mielikuvitus laukkaa..

Suhteita on niin monenlaisia, mutta en millään ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi tuntea huonoa omatuntoa seurustelukumppaninsa viestejä luettuaan, etenkin jos niistä selviää, että toinen pettää? Mielestäni toista ei pitäisi haitata viestien jne lukeminen, jos ei ole mitään salattavaa. Jos toinen suuttuu, kertoopahan vaan että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa..:D

Vierailija

Mieheni sit tuli kotiin ja sanoi et oli arvannut et olin kattonut sen fb:tä. Ei vaan halunnut kertoa sitä mulle heti, kun ei halunnut syyllistää mua siitä, kun olin kuulemma aiheesta katsonut. Pyysi monta kertaa anteeksi ja itkikin vähän. Oli ollut humalassa ja sanoi et kaikki oli vitsiä. Mutta huonoa vitsiä siltä, kun se on varattu.

Vierailija

Nykyisin pelkoni on aika pieni, koska mulla on parempi mies. Edellinen oli kamalan mustasukkainen ja vainoharhainen. Hänestä en olisi saanut töissä jutella miespuolisten työkavereiden kanssa edes työasioista. Vaadin samaa myös häneltä ja olimme molemmat hyvin mustasukkaisia ja epäileväisiä. Tottakai sellaisessa tulee ihan hulluksi.

Olen nyt toista kertaa kihloissa eri miehen kanssa. Joskus on todella vaikeaa uskoa, että miten meillä voi kaikki olla ihan hyvin. En aina edes usko miestäni, mitä hän vakuuttelee. Hän hermostuu, jos epäilen jotakin, koska sille ei ole mitään syytä. Tiedän toisaalta, ettei minun tarvitsekaan pelätä mitään, mutta...

Edellinen puhui jatkuvasti siitä, miten rakastaa minua, ei voisi ikinä satuttaa minua, suunniteltiin yhteistä elämää. Hänestä kihlautumisemme oli alun alkaen lupaus avioliitosta.

Joku voi siis todella uskottavasti selittää ummet ja lammet kaikesta hienosta, mitä meillä voisi olla. En haluaisi joutua uudelleen kusetetuksi, mutta tuntuu kuin minulla tosiaan olisi nyt kunnollinen mies. Miltä itsestänikin tuntuisi, jos minua epäiltäisiin, vaikka sille ei olisi mitään syytä? Hermostuisin tietysti ja ihmettelisin, miksei minuun luoteta.

Vierailija

Sama täällä. Ollaan seurusteltu nyt melkein vuosi mutta suhteen alussa ensimmäisten 1-2 kuukauden aikana poikaystäväni viestitteli exänsä kanssa facebookissa. Kertoi hänelle miten rakastaa häntä jne. Kerroin poikaystävälle että se oli jättänyt facebookinsa auki ja näin kaikki viestit. Mulla meni luottamus saman tien ja vieläkin me riidellään tästä aiheesta ja minä vakoilen hänen fb viestejään. Kuukausi tai pari sitten se lopulta poisti hänet facebookista kun mä uhkasin erolla. Me ollaan juuri muutettu yhteen ja kaikki menee muuten loistavasti mutta tämä asia vaan vaivaa koko ajan. Ollaan tästä asiasta puhuttu moneen kertaan ja olen kertonut kuinka pahalta musta tuntuu. Hänen exänsä asuu toisella paikkakunnalla joten tiedän ettei heidän välillään voi olla enää mitään. Haluaisin vaan päästä tästä mustasukkaisuudesta eroon ja unohtaa koko jutun..

Vierailija

sain selville mieheni salasanan facebookin, no tietenkin oli pakko kattoa mitä löytyy. Siellä oli mm että miheni oli pyytänyt toisia naisia kahville jne.. Hirvee riitahan tästä tuli kun kerroin miehelleni mitä olin tehnyt.

Mies yritti kantaa minut asunnostaan ulos ja huusimme tosillemme kuin mikä :D lukittauduin tunniksi vessaan koska hän oli niin raivoissaan enk halunnu lähet kotiin. Kuitenkin rauhoituttaan puhuimme pettämisestä ja kerroin kuinka se satuttaisi jos hän tekisi jotain. Hän sanoi tuon olevan harmitonta. Mies lupasi kertoa minulle jos hän haluaa mennä kahville ym. Sanoin myös että jos hän haluaa pettää niin sitten hänen pitää jättää minut.

Luotan nyt mieheeni. Hn haluaa olla kanssani. Saa vain nähdä uskoltaanko mies jättää minut enään yksin asuntoonsa... Sain kuitenkin paljon irti tästä ja nyt oikeesti luotan mieheeni :)

Ärsyttää kun niin monet muijat yrittävät iskeä miestäni :( mutta hän sanoi että ei vaihtaisi mua mihinkään.

Nyt pitää lopettaa mustasukkaisuus, koska se pilaa suhteen. En halua tästä mitään parisuhdehelvettiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat