Miten meikata iho oikein ja muutakin ihonhoidosta?

Vierailija

Okei, mun iho on siis (käsittääkseni)tällänen sekaiho. T-alueelta ja tosta nenän molemminpuolin rasvanen. Poskien alapuolella, lähellä leukaluuta on tuommosia pienenpieniä näppyjä. Ne ei näy, mutta ne tuntuu. Sitten nenäpielet on aina ihan punaset ja pahimmillaan nekin ihan pienen, edelleen punaisen, näppyläisen alueen peitossa. Mun iho on myös couperosa, posket ja tosiaan nenäpielet aina punottaa (tosin nenäpielen punotus voi olla joku ärtyminenki mutta siis.. yritän nyt jotenki havainnollistaa asiaa).
Ongelmana nyt siis on se että en osaa meikata. Yleensä naamaan käytän lumenen sekaiholle tarkotettua meikin pohjustusvoidetta ja lumenen sitä punasuuden peittojuttua (pieni purkki, en muista nimeä) sekä lumenen meikkipuuteria. Päivän mittaan meikki kuitenki lösähtää ja punasuus sekä rasvasuus oikeen huokuu läpi. Asiaa ei auta se että punastelen todella herkästi ja sillon kun punastun, punastun KUNNOLLA..

Meikki- ja ihonhoitovinkkejä siis kaivattais, jotenki tulee kauhee alemmuuskompleksi ku kavereiden naamoja kattoo ja ne huokuu sellasta elinvoimaa ja meikillä saavat vielä korostettua nätisti kasvonpiirteitän. Osaisinpa minäkin..

Kommentit (8)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

mulla vähän sama homma.. olen käyttänyt maybellinen dream matte mousse meikkivoidetta, mutta lopputulos ei ollut sekään miellyttävä ennenkuin ostin samaa sarjaa olevaa puuteria, dream mat powder. sen jälkeen iho on ollut tasainen! toki juoksun tmv urheilun jälkeen punainen, mutta niin käy kyllä minun kohdalla ainakin ihan minkä meikkivoiteen kanssa tahansa.

joten suosittelen että ostat sekä meikkivoiteen että puuterin. muuten ei tulos miellytä niin paljon jos vaan meikkivoiteen.

ikinä en ole rahallisesti kauheasti panostanut meikkeihin, eikä nämäkään paljon mitään maksa! 10e paikkeilla ja kestää muutaman kuukauden.
tsemppiä sulle :)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

mulla vähän sama homma.. olen käyttänyt maybellinen dream matte mousse meikkivoidetta, mutta lopputulos ei ollut sekään miellyttävä ennenkuin ostin samaa sarjaa olevaa puuteria, dream mat powder. sen jälkeen iho on ollut tasainen! toki juoksun tmv urheilun jälkeen punainen, mutta niin käy kyllä minun kohdalla ainakin ihan minkä meikkivoiteen kanssa tahansa.

joten suosittelen että ostat sekä meikkivoiteen että puuterin. muuten ei tulos miellytä niin paljon jos vaan meikkivoiteen.

ikinä en ole rahallisesti kauheasti panostanut meikkeihin, eikä nämäkään paljon mitään maksa! 10e paikkeilla ja kestää muutaman kuukauden.
tsemppiä sulle :)

Vierailija

Kannattaisiko kysyä kavereilta neuvoja?

Jos olet valmis panostamaan meikkeihin, niin suosittelen ehdottomasti Joe Blasco - nimistä meikkisarjaa ja varsinkin meikkivoiteita ja peitevärejä. Ne oikeasti peittävät - niitä käytetään mm. peittämään tatuointeja häämeikeissä. Silti ne eivät tunnu tai näytä raskailta.

Itse käytän Joe Blascon meikkivoidetta peittämään juuri nenän sivuilla olevaa punaisuutta ja silloin tällöin esiintyviin näppyihin. Käytän sitä myös silmämeikin ja huulimeikin pohjustuksena. Tuo purkki on ollut minulla varmasti kaksi vuotta ja reunat on vielä jäljellä ja varmasti käytän ihan loppuun asti! Ei ole mennyt miksikään.

Vierailija

Itse käytän MaxFactorin Lasting Performance mekkivoidetta.. Huomasin että omalle seka/punoittavalle iholle tarvitsin enemmän voidemaisen ja peittävän meikkivoiteen. Käytän myös silloin tällöin MaxFactorin Second Skin Foundation nimistä meikkivoidetta, tällä ei tosin saa yhtä peittävää tulosta kuin Lasting Performance nimisellä voiteella, mutta on koostumukseltaan hieman kevyempi.

Levitän yleensä siis ensiksi reilusti meikkivoidetta sormin (tiedän ei ehkä hygieenisin mutta omasta mielestä peittävin lopputulos), sen jälkeen kiinnitän L'Oreal Parisin Bare Naturale tai Cover Girlin (http://www.covergirl.com/cleanpressedpowder-normalskin) perus puuterilla.. Tämän jälkeen sitten peitän vielä meikin alta punottavat kohdat joko jollain ihan perus peitevoiteella esim. H&M:n Concealer tai sitten Joe Blascon peitevärillä.. Ja se sitten vaan sormenpäällä häivytetään siihen meikin päälle. Jos sit päivän mittaan taas iho rasvottuu niin taputtelen rasvaset kohdat kasvopaperilla (vai miksi sitä kutsutaan?) tai vessapaperilla ja lisään sitten varovasti hieman lisää meikkiä ettei meikistä kuitenkaan tule hirveän paksua..

Mä itse kokeilisin jättää tuon lumenen pohjustusvoiteen pois.. mulla aikoinaan meikki tuntui alkavan pysymään paremmin kasvoilla kun jätin pois. Myös oman muistin mukaan noi Lumenen meikkivoiteet eivät koostumukseltaan olleet kauhean peittäviä, puuterit toisinaan olivat hyviä muiden meikkivoiteiden päälle! Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota kasvorasvaan mitä käytät, joku perus kevyt rasva esim. Garnierin semmosessa vihreässä purnukassa.. Itse käytän Olay:n complete defence kasvorasvaa. (Olayn tuotteita pitäisi löytyä mm. Stockmannilta ja Sokokselta)

Mietin myös tässä että millä tuotteilla peset kasvojasi? Joskus liian voimakkaat kasvojenpesu tuotteet saattavat aiheuttaa lisää rasvoittumista.. Kokeile Nivean kasvojen puhdistusaineita! Joko normaalille tai herkälle iholle tarkoitettuja.. Iho kannattaa myös kuoria aina silloin tällöin ja hoitaa kasvonaamiolla. Itse pahimmassa murrosiässä ja silloin kun kasvot olivat rasvaisimmillaan laitoin kasvonaamion pari kertaa viikossa joko vain finneille tai sitten niille kaikista rasvaisimmille alueille.

Jos olet valmis sijoittamaan meikkivoiteeseesi voisit kokeilla Lancomen Photogenic meikkivoidetta tai sitten esim. Joe Blascoa tai MAC:in meikkivoidetta.. Kosmetiikkaosaston myyjiltä saa myös neuvoja! Ja voisithan toki kysyä ystäviltäsikin miten he saavat kasvonsa näyttämään raikkailta yms., mutta varmista ensin että heidän ihotyyppinsä on lähelle omaasi!

Toivottavasti sait tästä jotain vinkkejä! Itselläni meni vuosia selvittää millaiset meikit/ihonhoitotuotteet sopivat omalle iholleni.

Vierailija

Hei,

Kosmetologikin täältä vastailee :)

Aamulla riittää, kun pyykäisee kasvot kasvovedellä ja antaa kasvoveden haihtua. Tämän jälkeen (ennen meikkiä) kannattaa laittaa iholle ohut kerros kosteusvoidetta. Koska sinulla on ongelmia meikin pysyvyyden kanssa, suosittelen sellaista kosteusvoidetta, joka tekee iholle mattapinnan. Lumenelta löytyy esimerkiksi sellainen 24-tunnin voide, jonka olen itse kokenut hyväksi.

Kosteusvoiteen imeydyttyä olisi hyvä laittaa meikkivoide (näitäkin on erilaisia - eri ihotyypeille sopivia) ja lopputuloksesta tulee tasaisin, jos levittää meikkisienellä. Meikkivoiteen päälle voi laittaa tarvittaessa peiteaineet, redneutralizerit, jne. Ja lopuksi meikkivoide kannattaa kiinnittää puuterilla (irtopuuteri on parasta).

Ja kuten heartshaped mainitsi, niin Joe Blascon tuotteet ovat erittäin laadukkaita! Blascon meikeissä on tavallista enemmän pigmenttiä, minkä ansiosta pienikin määrä riittää ja ne ovat pitkäkestoisia. Mutta valitettavasti ne ovat myös hintavia.

Vierailija

Kuulostaa siltä ettei sulla oo kuiteskaan paljoakaan finnejä vaikka on pientä näppyä? Ainakin mulla on näin nykyään, vaikka joskus ennen (yläasteella) olikin aika pahassa kunnossa iho.

Hoito-ohjeita:
Pese aamuin illoin, käytä kasvovettä ja kosteusvoidetta. Kuoriminenki on tosi tärkeetä! ja ainaki mulla toimi hyvin lumenen sellanen turvenaamio kuorintana, ja muut savinaamiot. Jos et oo ihan teini enää nii kannattaa välttää hirveen raskaita kosteusvoiteita ja tosi vahvoja puhdistusaineita, koska iho ärsyyntyy niistä sillon. Jos taas on vielä sen verran paha seka iho, niin sit kuorivat ihonpesuaineet on hyviä :) Joskus käytin loreal pure zonea ja oli muuten ihan mahtavaa, mut sitä ei taideta enää myydä missää.

Meikeistä:
Käytä kevyttä mutta peittävää meikkivoidetta (esim dream matte mousse)ja kevyttä ja peittävää puuteria, koska puuteri kiinnittää sen meikin sun iholle (esim mineraalipuuterit, maybellinin puuterit ja lorealin perfect match on kans aika hyvää). Joskus yläasteella käytin jotein lumenen peittävää puuteria ja lopputulos oli aika paha.. se oli hirveen raskas mun iholla ja päivän päätteeks iho taas kiils aika pahasti.

Vierailija

Yks hyvä vinkki tuli vielä mieleen; nappaa laukkuun mukaan kahvin suodatinpusseja. Kun naama alkaa kiiltelemään painele kiilto suodatinpussiin. Halpa ja toimiva vaihtoehto kasvopaperille.

Kun kiilto ja rasva on jäänyt paperiin, taputtele puuteria kevyesti päälle.

Vierailija

Ja kuten heartshaped mainitsi, niin Joe Blascon tuotteet ovat erittäin laadukkaita! Blascon meikeissä on tavallista enemmän pigmenttiä, minkä ansiosta pienikin määrä riittää ja ne ovat pitkäkestoisia. Mutta valitettavasti ne ovat myös hintavia.

Mutta nuo Joe Blascon on todella hyviä. Menet kauppaan ja pyydät apua. Meikki voiteen valinnassa kannattaa myös pyytää konsultin apua.

Näppylöille ja iholle; Kannattaa ostaa esim yves rocherilta sellasista talin eritystä vähentävää kuorintaa! EI GARNIERIN! jota laitat ja kitkaat nenään,otsaan sekä leukaan. Tee tämä noin viikottain. Vaikka sinulla ei ehkä ole kokemusta komedoraudan = Mustapääraudan käytöstä voit sellaisen ostaa. Niitä saa esim prismasta/tarjoustalosta. Niillä voit poistaa mustapäitä jotta ne eivät tulehdu umpikomedoiksi. Ja tuo kasvovesi on HYVIN tärkeä. Sillä se oikeasti hoitaa ihoa. Älä pese meikkiä pois vedellä. Ihollesi olisi hyvä puhdistus geeli sen jälkeen huuhtelet vedellä jonka jälkeen taas laitat kasvovettä jotta ihon ph- arvo tulisi takaisin minkä jälkeen laitat paksumman yö voiteen jotta se tehoaisi pitäisi kasvovettä käyttää. aamulla sitten taas kasvovedellä pyyhkäiset pois ja aamulla kannattaa käyttää juuri ohutta mattapintaista voidetta. Toivottavasti olet kaikkien vastanneiden joukosta saanut apua!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat