Opinnäytetyö

Vierailija

Hellurei! Auta terveydenhoitaja-opiskelijaa! Etsin aihetta josta pitää yläaste/lukio ikäisille toiminnallinen tuokio. Tarkoituksena olisi käyttää sellaista aihetta josta nuorille olisi apua. Eli jos kuulut tähän ryhmään niin mitä haluaisit tietää terveydestä, seksistä jne. terveydenhoitajalta? Kiitos Cosmolaiset!

Kommentit (3)

Vierailija

Itse en enään kuulu tähän ikäryhmään, mutta silloin kun olin vielä ylä-aste ikäinen olisin halunnut että koulussamme olisi järjestetty niin sanottu "huumelabyrintti". Eri pisteissä kerrottiin eri huumeista, niiden vaikutuksista jne. Ja olisi ollut hyvä kuulla myös henkilöä joka itse on joskus ollut narkkari.. ehkä se auttaisi nuoria ymmärtämään niiden vaarat..

Vierailija

Itse olen myös yli tuon iän, mutta voisin silti sanoa, että huumeista olisi aina voinut tulla enempi tietoa.
Tunnen lähipiiristäni todella paljon ihmisiä, jotka käyttävät "mietoja" huumeita, eivätkä he tajua niiden haittoja. Tai sitten eivät välitä.
Tuntuu kuin nykyään nuoret, jotka eivät kokeile ollenkaan huumeita tuntuisivat olevan enempi poikkeus. Itse ainakin olen tilanteesta huolissani. Kaveripiiristäni arviolta 9/10 on kokeillut ainakin jotain huumetta. Usein niitä myös kokeillaan kaverin tarjoamana, tietämättä mitä ainetta tarjotussa tabletissa/tupakassa on.
Varmasti tilanteeseen auttaisi se, kun haitoista puhuttaisiin tarpeeksi ja ihmiset näkisivät konkreettisesti mitä huumeet ihmiselle tekevät.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat