Vaikea suhde, miten pääsen pois

Vierailija

Olen seurustellut mieheni kanssa vuoden, asunut yhdessä puoli vuotta. Viimeinen kuukausi on ollut yhtä helvettiä.

Mieheni pettää minua, on pettänyt alusta asti. Hän on yöt poissa kotona, enkä tiedä missä. Jos hänelle soittaa hän ei vastaa tai sitten muuttuu todella aggressiiviseksi jos kyselen missä hän on.

Niin miksi en sitten lähde? Olen yrittänyt puhua erosta - miten paljon helpompi mieheni olisikaan juosta naisissa kun minä en olisi kotona odottamassa? No tämähän ei miehelle käy. Hän on uhannut tuhota koko asunnon ja heittää kaikki tavarani parvekkeelta jos olen muuttamassa pois. Hän heittelee tavaroitani seinille ja on rikkonut monia astioita.

Minulla ei ole yhtään rahaa. Tämän vuokra-asunnon takuuvuokrakin menee varmaan miehen jälkien korjaamiseen - ovessa on reikä, tapetilla jälkiä... Olen siis opiskelija, eikä sossu/kela maksa uuden asunnon takuuvuokraa...

Pelkään enkä osaa tehdä mitään.
Mitä ihmettä minä teen?

Kommentit (4)

Vierailija

Selvähän se on ettei tuollaiseen tilanteeseen voi jäädä!

Nyt on aika lopettaa erosta puhuminen ja pistää se täytäntöön. Poikaystävälle ei tarvitse asiasta enää mainita, kerta seurauksena joudut pelkäämään väkivaltaista käytöstä ja tavaroiden heittelyä. Puhu asiasta jollekulle, ja ota mukaasi luotettavia aikuisia tai vähintäänkin riskejä miespuolisia kavereita, kun sitten yhdessä menette ja kerralla kannatte kaikki tavarasi pois asunnosta! Yksin ollessasi poikaystäväsi saa sinut jäämään estämällä ja uhkailemalla mutta kuvittelisi, että muiden mukana ollessa hän ei rupea riehumaan tai jos rupeaakin, voivat kaverisi hillitä häntä.

Etsi ensin asuntoa vaikka paikkakuntasi opiskelija-asuntosäätiöltä, että on sitten joku paikka mihin kantaa tavarasi. Opiskelija-asuntosäätiöt tarjoavat edullisia asuntoja (vaikka ensin joutuukin todennäköisesti kimppakämppään) ja kyllä sieltä pitäisi löytyä varsinkin jos ilmoitat tilanteesi olevan akuutti?