Vaikea suhde, miten pääsen pois

Vierailija

Olen seurustellut mieheni kanssa vuoden, asunut yhdessä puoli vuotta. Viimeinen kuukausi on ollut yhtä helvettiä.

Mieheni pettää minua, on pettänyt alusta asti. Hän on yöt poissa kotona, enkä tiedä missä. Jos hänelle soittaa hän ei vastaa tai sitten muuttuu todella aggressiiviseksi jos kyselen missä hän on.

Niin miksi en sitten lähde? Olen yrittänyt puhua erosta - miten paljon helpompi mieheni olisikaan juosta naisissa kun minä en olisi kotona odottamassa? No tämähän ei miehelle käy. Hän on uhannut tuhota koko asunnon ja heittää kaikki tavarani parvekkeelta jos olen muuttamassa pois. Hän heittelee tavaroitani seinille ja on rikkonut monia astioita.

Minulla ei ole yhtään rahaa. Tämän vuokra-asunnon takuuvuokrakin menee varmaan miehen jälkien korjaamiseen - ovessa on reikä, tapetilla jälkiä... Olen siis opiskelija, eikä sossu/kela maksa uuden asunnon takuuvuokraa...

Pelkään enkä osaa tehdä mitään.
Mitä ihmettä minä teen?

Kommentit (4)

Vierailija

Selvähän se on ettei tuollaiseen tilanteeseen voi jäädä!

Nyt on aika lopettaa erosta puhuminen ja pistää se täytäntöön. Poikaystävälle ei tarvitse asiasta enää mainita, kerta seurauksena joudut pelkäämään väkivaltaista käytöstä ja tavaroiden heittelyä. Puhu asiasta jollekulle, ja ota mukaasi luotettavia aikuisia tai vähintäänkin riskejä miespuolisia kavereita, kun sitten yhdessä menette ja kerralla kannatte kaikki tavarasi pois asunnosta! Yksin ollessasi poikaystäväsi saa sinut jäämään estämällä ja uhkailemalla mutta kuvittelisi, että muiden mukana ollessa hän ei rupea riehumaan tai jos rupeaakin, voivat kaverisi hillitä häntä.

Etsi ensin asuntoa vaikka paikkakuntasi opiskelija-asuntosäätiöltä, että on sitten joku paikka mihin kantaa tavarasi. Opiskelija-asuntosäätiöt tarjoavat edullisia asuntoja (vaikka ensin joutuukin todennäköisesti kimppakämppään) ja kyllä sieltä pitäisi löytyä varsinkin jos ilmoitat tilanteesi olevan akuutti?

Ei tuollainen peli vaan vetele :( tsemppiä tilanteeseesi!

Vierailija

Tsemppiä täältäkin. Ota vaikka poliisit mukaan jos se sun hullu äijäs ei muuten usko, että haluat eron. Sun ei tod. tartte kestää tollasta. Tsemppiä ja aurinkoista kesää!

Vierailija

Poliisille ilmoitus vahingonteosta, joutuu samassa prosessissa vahingonkorvausvastuuseen. Jos jatkaa, lähetysmiskielto päälle eli lentää yhteisestä asunnosta ulos.

Ei tollanen ole mikään suhde.

Vierailija

Hirveä tilanne. Kamalaa että olet joutunut kestämään tuollaista!

Ota heti yhteyttä paikkakuntasi ensi- ja turvakotiin. Voit luultavasti löytää tietoa sen palveluista internetistä, voit myös soittaa tai mennä käymään.

Luin tilanteestasi ja minulle tuli hätä puolestasi. Aloin googlata pelastuskeinoa sinulle. Luin netistä oman paikkakuntani ensi- ja turvakodin toiminnasta, ja käsittääkseni sinne voi kuvaamistasi tilanteista mennä maksutta asumaankin turvaan kunnes saa oman asunnon, ja asunnon hommaamisessakin varmaan osaavat neuvoa.. Soita tai mene käymään, kerro tilanteesi ja kysy, miten nyt eteenpäin. Muutto varmasti onnistuu vaikka jonkun miehesi yöjuoksuista aikana - kuka on sanonut että hänen tarvitsee olla kotona kun lähdet? Ilmoitat sitten vain vuokranantajalle että irtisanot vuokrasopimuksen omalta osaltasi.

Suunnattomasti voimia sinulle! Luulen ja toivon, että sinulle ei ole tunnetasolla vaikeaa lähteä suhteesta. Tilanteesi on sen verran hirveä. Varmasti on ikävää ja noloakin joutua pyytämään apua, mutta sitä sinä nyt tarvitset. Vahva nainen uskaltaa hakea apua. Heikot jäävät kärsimään. Upeaa että kirjoitit tänne. Tästä se lähtee. Ansaitset paljon parempaa! Halauksia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat