kuinka paljon rakkauden takia kannattaa kärsiä??

Vierailija

aattelin avata tänne tällasen keskustelun jossa ihmiset voisivat kertoa omia kokemuksia ja mielipiteitä siitä
-kuinka paljon on valmis kärsimään rakkauden takia? (jos uskoo sen olevan elämänrakkaus)
-minkä on valmis antamaan rakkauden tähden anteeksi? missä menee tekojen raja?
-olisitteko valmis odottamaan rakastanne ja kuinka kauan? jos hän syystä tai toisesta ei ole vielä valmis suhteeseen mutta jossain vaiheessa haluaisi sitä

anteeksi ehkä hieman sekavat ja epäymmärrettävät kysymykset mutta toivoisin paljon kokemuksia ja mielipiteitä :)

Kommentit (4)

Vierailija

kerron tässä omista kokemuksistani entisestä suhteesta ja mitä opin siitä.

ENNEN
Exäni on narsisti, ja todella kärsin hänen takiaan paljon,henkisesti. Rakastin niin paljon, että siedin todella sikamaista käytöstä mua kohtaan.

no niinkuin äsken jo sanoin, annoin anteeksi paljon kaikenlaista, mitä parisuhteessa ei kuuluisi toiselle sanoa/tehdä/kohdella.

odotin liian kauan, uskoin, että kyllä me vielä palaamme yhteen, mutta kesti kauan tajuta, että mies käyttää mua vain hyväksi, eikä oikeasti ole palaamassa yhteen mun kanssa.

NYKYÄÄN
mun ei tarvi kärsiä rakkauden takia, koska mies jonka kanssa olen nyt, kunnioittaa mua ja kohtelee mua niinkuin kuuluu, enkä muuten alkaisi kärsimään, jos käytös muuttuisi. se olis lähtöpassit.

pettämistä en antaisi anteeksi, en sietäisi parisuhteessa yhtään väkivaltaa, nykyisin en myöskään henkistä, koska tiedän miten pahoja sen seuraukset voivat olla.

olisin.

Vierailija

Mä olen aineki kärsiny ja joustanu rakkauden takia ihan liikaakin, ihan jokaisessa suhteessani. Mutta jos nyt tän hetkistä suhdetta miettii ni ei kyllä kaukaa hae ettenkö pistäs peliä poikki;
Muutettiin yhteen vuoden alussa, kaikki oli han ok kunnes hän aloitti työt.
Pari kuukautta eteenpäin alkoi kaikki menemään huonosti.
Meillä ei enää ollut seksiä, eikä mies tehnyt kotona mitään muuta kun tuli töistä, söi, kävi suihkussa ja sitte nukkumaan.
Tämän lisäksi mies ei maksa asumisesta mitään (yhden kk vuokra vain), eikä maksa yhteisiä laskuja, teen ruuan, pyykkään maksan kaiken, käyn kaupassa...
Aloin miettiä että pettääkö hän mua ja aloin salaa tutkia mieheni nettiseikkailuja..ja hupsista vaan kun löyty kaikennäköstä treffipalstaa yms, muka jääny vahingossa sinkkuajoilta.
No annoin anteeks ton ja nyt mietin että onko tässä järkeä, koska jo suhteemme alussa tapahtui sama homma.
Olemme aiemmin seurustelleet 2 vuotta mutta erosimme ja olimme puoli vuotta erossa, nyt taas suhteessa eikä näy loppua miehen hölmöilyille.
Vähän nyt ehkä jollain tvalla poikkesi sun kysymyksistä, mutta siis oon antanu ja ollu valmis antamaan kaikenmaailman huonon käytöksen,pettämisen yms anteeksi..ei ehkä ollu kovinkaan fiksua kun miettii itteään. Saa miettiä että milloin seuraavaks saa taas tietoonsa asioita jotka ei kestä päivänvaloa...
Ja siis ainoa syyhän meidän yhdessäoloon on se, että rakastan miestäni ja tunnen että kuulutaan yhteen, yhteenpalaaminen vielä vahvisti nämä tunteet.

Vierailija

no oikeastaan tuo shyvin kertoma ei poikennut aiheesta koska juuri tuollaisen tapauksen taustalta nuo kysymykset laitoin eli oon alkuperänen kirjottaja.

tosin suhteemme on vasta alkutaipaleella (puoli vuotta) mutta olen antanut paljon miehelleni anteeksi tekoja jotka eivät kestäisi päivänvaloa kuten jonkin sortin pettäminen. ja syy miksi sitten olen antanut anteeksi on juuri rakkaus ja se vahva tunne siitä että kuulumme yhteen.

suhteessamme on toki muitakin ongelmia jotka ovat pitkälti minun aiheuttamiani joten mies tarvii aikaa jotta saataisiin tilannetta korjattua, mutta alan olemaan turhautunut tuohon odotteluun..

Vierailija

kuinka paljon rakkauden takia kannattaa kärsiä? öö kannattaako rakkauden takia kärsiä ????? voi luoja, jos se toinen rakastaa sua ni et kärsis, jos kärsit rakkautes takia ni se kertoo et jotain on pielessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat