Punastun

Vierailija

Olen tavallinen suomalainen 20v nainen ja minulla on ongelma. Punastun,ja pahasti. Onko muilla kokemuksia samasta ongelmasta? Onko kellään neuvoja kokemuksesta tai tiedät muuten vaan tai olet kiinnostunut aiheesta?
Olen kokeillut lääkehoitoa eikä ole auttanut!
Enkä tiedä miten meikataan "oikeaoppisesti" ja millä! Ja mitkä ovat parhaita peittäviä jnejne. Kaipaan nyt todella teidän apua!

Kommentit (5)

Vierailija

Ennen kun olin nuorempi ja minulla oli huono itsetunto, punastelin usein ja mielestäni näkyvästi. Ei se kuitenkaan haitannut normaalia elämääni jtoen lääkehoitoa en tarvinnut tms. Varmasti tosi v-mäinen juttu ja varsinkin kun sitä ei itse pysty kontrolloimaan!

Youtubesta löytyy näköjään paljon videoita "How to stop blushing". Jos osaat englantia niin jotkut videot voivat auttaa. Kannattaa myös etsiä meikkausvinkkejä sieltä!

Vierailija

Moi!

Mulla sama homma. Mulla on useimmiten tosi kuuma esim. bileissä, johtuneeko epävarmuudesta? Ja sitten tiettä posket ihan punaiset. Äidilläni myös punastumista, joten onkohan se perinnöllistä?

Kaverit ovat tottuneet punaisuuteeni, mutta vähemmän tutut voivat kommentoida "mitäs siellä oikein tapahtuu kun oot niin punainen", "katos sulla on posket niin samaan sävyyn paidan kanssa" (kun on punainen paita).

Mä oon aina äänessä, ja ehkä hermostunut. Oon yrittäny että olisin joskus vähän "taka-alalla" enkä aina kälättäisi jospa en olisi niin punainen, mutta en oo vielä onnistunu :)

Ostin vähän aikaa sitten Yves Rocherilta "active sensitive päivävoide punoitusta vastaan (mukulaleinikkiuute)" mutta en meikkaa itse ollenkaan enkä juuri käytä muitakaan kreemejä, joten en totakaan oo käyttäny muutamaa päivää pidempään...

Vierailija

Mullakin on tapana lehahtaa punaseksi jos oon huomion keskipisteenä tai on joku muu tilanne jossa "on riski tehdä jotain noloa".
Jos tuntuu, että kasvot hehkuu ilman mitään syytä, luultavasti se on sulla geeneissä, eli kasvojen hiussuonet on todella pinnassa ja siksi punoittaa. Couperosaakin se saattaa olla, en tosin tiiä että onko couperosa tavallaan enemmänki sairaus ja miten sen erottaa "tavallisesta" punastumisesta. Esim. itse en tiedä, kärsinkö couperosasta, mutta tiedän että mulla on toiselta vanhemmalta perityny herkkä iho joku pinnassa oleva verenkierto.
Lääkehoidosta en tiedä, mutta on olemassa vihertäviä voiteita, jotka häivyttää punaisuutta (ainakin Lumenelta löytyy), vihreähän on punaisen vastaväri. Ajattelin itsekin testata sellasta, vielä en oo kokeillu ni en tiedä miten vaikuttaa. Sitten varmaan kosmetologit myy rasvoja ja naamioita jotka vahvistaa ihoa, eli ei pitäis niin herkästi "näkyä läpi" se verenkierto.
Hmm olikohan muuta : D no, toivottavasti tosta oli apua ainaki alustavasti!

Vierailija

mulla on ollu ja on vieläkin jossain tilanteissa se ongelma että punastun tosi tosi helpolla. Varsinkin jos joku sanoo jonkin yllättävän / nolostuttavan asian johon ei oo osannu varautua tai joku ei niin tuttu tulee juttelemaan jotain. Mutta ajan myötä kun itsevarmuus on kasvanut se on auttanut tilanteessa, niinkin että kun huomaa että alkaa punastumaan ei anna sen häiritä eikä kiinnitä siihen niin huomiota niin se lähtee nopeammin, eikä ainakaan kasva niin helottavan punaiseksi kuin sillon kun sitä alkaa vielä enemmän miettimään 8) mutta toki kaikki couperoosan ihon hoitotuotteetkin auttavat jonkin verran, jos kyse on siitä että verisuonet ovat niin pinnassa että siksi punastuu nii helpolla =)

Vierailija

Itellä punastelu kanssa ollu todellinen vihollinen joka on pilannu mun elämää monen monta vuotta! Mutta sitten löysin yhden loistotuotteen, jota ilman en enää vois elää!! Nimittäin JOE BLASCON - RED NEUTRALIZER! se on peitevoide jota laitetaan vain pieni määrä kasvoille koska siinä on niin paljon väripigmenttejä. Pieni ja aika kallis nappi mutta kestää päivittäisessäkin käytössä n.2kk (ainakin mulla). Joten suosittelen lämpimästi, peittää todella hyvin punoitusta ja mulla auttanut ainakin jo sen takia että tiedän sitä olevan peittona niin punastelenkin paaaljon vähemmän :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat