Väsynyt mies

Vierailija

Hei! Ajattelin kirjoittaa tänne koska tarviten apua ja mielipiteitä!
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa puoli vuotta ja hän on suhteen aikana tullut yhä haluttomammaksi ja etäisemmäksi. Itse puhun ja haluasin jakaa kaiken hänen kanssaan mutta hänen elämästään en tiedä paljoakaan koska hän ei mistään muusta kuin ''paskasta'' minulle puhu. Hän käy töissä sen 8h päivässä ja kun näemme hän on niin väsynyt ettei jaksa puhua tai tehdä yhtään mitään. Olemme muuttamassa ensi kuussa yhteen ja nyt jo homma on mennyt siihen että kaikki päivät katsomme telkkaria ja teen ruokaa ja kannan sen hänen eteen toivoen että hän piristyisi ja jaksaisi antaa minulle pusun tai kaksi. Hän on sanonut että olen vaikea, koska olen liian huomionkipeä enkä tajua jos hän ei halua koskea minuun; Tungen aina liian lähelle ja kun ystäviä on paikalla niin en saa olla hänen lähellään koska muuten muka ystäville tulisi epämukava olo jos olisimme liian lähekkäin.
AUTTAKAA!
Onko väärin jos haluaisin joskus olla hänen vieressään sohvalla ilman ettei häntä ahdista tai haluaisin pusuja ilman seksiä tai etten aina saisi pakkeja kun yritän jotain vihjata seksiin päin.
Juuri äsken yritin herätellä häntä pusuilla sohvalta ja hän vaan murahti ja siirtyi LATTIALLE nukkumaan. Tuntuu että olen vain vika hänen elämässään vaikka esimerkiksi yhteenmuutto oli hänen ideansa enkä muutenkaan halua pakottaa häntä mihinkään, VOIKO oikeasti olla noin väsynyt koska väsymystä hän itse syyttelee.......

Kommentit (12)

Vierailija

Hei,

Annan nyt miehen mielipiteen asiaan. Itse olen usein myös väsynyt mutta annan silti huomiota aina. Tapa miten miehesi käyttäytyy vaikuttaa vähän siltä ettei häntä kiinnosta ennenkun on tosikyseessä, jos olisin sinä, alkaisin puhumaan suoraan ja sanomaan että jotain on tapahduttava tai en jaksa tätä enää. Kidutat vaan itseäsi pysymällä "mauttomassa" suhteessa.. Toinen vinkki, älkää vaan muuttako yhteen ennenku on parisuhde asiat kunnossa. Jos muutosta ei tule älä jää katsomaan ihmistä joka ei huomioi sinua tarpeeksi ja ole täysillä mukana! Vain mielipide miljoonien joukossa, toivotaan että herätti edes jotain ajatuksia :)

Vierailija
chrs

Hei,

Annan nyt miehen mielipiteen asiaan. Itse olen usein myös väsynyt mutta annan silti huomiota aina. Tapa miten miehesi käyttäytyy vaikuttaa vähän siltä ettei häntä kiinnosta ennenkun on tosikyseessä, jos olisin sinä, alkaisin puhumaan suoraan ja sanomaan että jotain on tapahduttava tai en jaksa tätä enää. Kidutat vaan itseäsi pysymällä "mauttomassa" suhteessa.. Toinen vinkki, älkää vaan muuttako yhteen ennenku on parisuhde asiat kunnossa. Jos muutosta ei tule älä jää katsomaan ihmistä joka ei huomioi sinua tarpeeksi ja ole täysillä mukana! Vain mielipide miljoonien joukossa, toivotaan että herätti edes jotain ajatuksia :)

Ehdottomasti samaa mieltä! ---^ Sinuna kyllä itse vaatisin muutosta, ja mikäli sitä ei tulisi, niin sitten ehdottaisin eroamista. Koska tuskin kukaan jaksaa määräänsä enempää katsella moista käytöstä joka ei muutu mihinkään suuntaan. Kannattaa puhua avoimesti ja suoraan kumppanillesi siitä miltä sinusta tuntuu ja mitä toivoisit parisuhteelta, mutta jos sekään ei auta asiaa niin sitten ero oli omasta mielestäni järkevä ratkaisu. Maailmasta löytyy varmasti ihminen joka osaa antaa sulle ansaitsemas huomion :) Mutta toivottavaa tietenkin on että saisitte kuitenkin tämän nykyisen parisuhteen "toimimaan", niin että kummallakin on suhteessa hyvä olla!

Itselleni on myös henkilökohtaisesti parisuhteessa tärkeää: molemminpuolinen ja tasainen huomion sekä hellyyden anto. Olen nimittäin itsekin aikalailla hellyyden- ja huomionkipeä. Joten osaan kutakuinkin kuvitella millasta olisi sun tilanteessa, ja itse en ainakaan kauaa katselisi.. :/

Kysyit tuossa lopussa vielä että: "Voiko oikeasti olla noin väsynyt?"
Niin, itse en ainakaan jaksa uskoa että pelkkä väsymys voisi olla täysi syy miehesi käytökseen.. Ellei hän sitten ole mahdollisesti ole masentunut, ja sen vuoksi uupunut/väsynyt? En tiedä.. 0___o

Mutta jos tuota samanlaista käytöstä on pitkäänkin jatkunut, niin en uskoisi että normaaliväsymys rajoittaisi noin paljon läheisyyden sekä huomion antamista omalle kumppanilleen. Ja voihan sitä väsymystä hoitaa kuten huolehtimalla siitä, että nukkuu tarpeeksi yössä, ottaa mahdollisesti toisinaan päikkärit ja sillon kun on vapaata töistä niin silloinkin voi huilata ja nukkua vaikka univelkoja pois. Eihän kaiken järjen mukaan, terve ihminen voi aina ja jokapäivä olla niin väsynyt?

Ja mäkin sanon tässä vaiheessa jo, että jokainenhan voi asiasta olla montaakin eri mieltä, et tämäkin ny on vaan tätä mun omaa mielipidettä ja pohdiskelua että sillee :)

Ja voihan sitä jopa mennä ihan lääkäriin kysymään, että voiko pitkään kestäneen kovan väsymyksen takana olla joku piilevä psyykkinen/henkinen sairaus? Kuten just esimerkiksi joku masennus tms...? Koska oishan tuohon tilanteeseen milteipä pakko saada jonniimoinen selvyys ja ratkaisu, eikö vaan? Ihan molempien kannalta!

En ny tiiä, oliko tässä mun sepityksessä päätä tai häntää? Ja että teinkö muuta kuin toistin itteäni ja "chrs":ää. Mut kuiteski! Jos jotain auttoi edes, niin hyvä juttu! :D

Vierailija

Jouduin tässä välissä jo luoda uuden käyttäjän kun unohdin salasanan mutta sama henkilo siis olen kuin attention! :D
Eli siis kiitos hirveesti kun pohditte asiaa mun kanssa, asia on sillein vaikea koska olen hirveän varma tästä suhteesta muuten ja koska poikaystäväni ei ota tätä huomio-asiaa vakavasti. Tää satuttaa mua että eikö se oikeasti välitä. Olen kysyny siltä ennen että onko sillä jotain masennukseen liittyviä oireita että jos väsymys johtuu siitä , mutta ei kuulemma, ennen mua on ollu sillei että se ei ole jaksanu okein tehdä mitää mutta kun meille tuli juttua niin se kuulemma piristi sitä kauheasti.
Valitettavasti mä en sitä piristymistä ole huomannu...
Olen yrittäny ottaa asian puheeksi mutta vastaus on ollu että ei nyt et en jaksa riidellä ja kun olen sanonu no että kuuntele ittees että sä et edes jaksa kuunella niin se ei oikein ole sanonu mitää.
Kai tää täytyy ihan kunnolla nostaa esille koska mua ärsyttää kun se ei voi näyttää mulle mitenkään että välittää, jos välittää.. Itsetunto ongelmia on ollu aikasemmin joten tää ei nyt ainakaan helpota asiaa..
Mutta yritän nyt oikeesti puhua koska en mä tällästä tule kauaa jaksamaan että mä olen tässä suhteessä se jonka aina täytyy jaksaa kantaa se paska ..
Kiitos kuitenkin hhiiiirveesti!

Vierailija

Aika ikävältä kuulostaa.. Mutta tsemppiä, jospa se siitä! Eihän siinä muukaan oikein auta, kun puhua ja selvittää.

Voihan myös olla, että tää sun kumppanis sulkee itse pois sen vaihtoehdon et vois olla kyseessä joku sairaus, kun ei itse usko siihen et semmonenki olis mahdollista tai sit se vaan ei ota tarpeeksi vakavasti tota asiaa. Et menee sillä meiningillä että "Äh, eihän tässä hätiä mitiä. Mitä ny pientä väsymystä töitten takia, homma kunnossa.."

Mut noh, toivottavasti joku tolkku tai selvyys tulisi asiaan! Mukava jos oli jotain apua! :)

Vierailija

Myös chrs kiitos kauheasti että kerot mies näkökulmaa, koska mun mielestä se on arvokasta.
Yritän nyt puhua mutta jotenkin se tuntuu vaikealta koska en halua rasittaa poikaystävääni just kun se on niin väsyny...
Myös haluasin kysyä että onko normaalia että mies ei puhu asioistaan, paitsi humalassa.. Joskus tuntuu etten tiedä ihmisestä tarpeeksi mutta toisaalta olen kyllä sellanen ihminen joka haluaa kuulla kaiken ja muutenkin utelias, koska jos joku alkaisi puhua että ''sillon kun mä synnyin nniin...'' kuuntelisin varmaan ihan kaiken loppuun asti, jos joku jaksaisi vaan puhua.. ;D
Mutta tämä on mun itse selvitettävä ja halusin vain jotain vahvistusta että ei ole aivan normaalia kuitenkaan..
Hassua on että kun kerran sanoin että meidän on puhuttava parista jutusta niin hän sanoi että nytkö sä olet sitten jättämässä mut... että mitä tääkin tarkotti... äääh, miehet.. :D
Kiitos kuitenkin !

Vierailija

Kiitos Pullli!
Joo toivon että tää ei ole mitään vakavampaa koska masennus ei ole mikään helpoin sairaus.. Mutta toisaalta jos tähän ei olekkaan mitään ''syytä'' niin en tiedä että mitäs sitten, tällästäkö se on sitten aina. Ei minkäänlaista hellyyttä tai mitään, varmasti kukaan vieras ei edes tajuaisi että olemme yhdessä jos seurailisi meitä. NO toivotaan että joku vastaus löytyy ! Ja että puhuminen auttaa:)
Kiitos!

Vierailija

Omasta mielestäni ei oo todellakaan ennestään kuulumatonta se että mies ei puhu asioistaan kuin humalassa. Olen nähnyt saman piirteen mm. omassa isässäni. En tiedä mikä siinä on? Onko se sitten sellaiselle sisäänpäin kääntyvälle ihmiselle jotenkin helpompaa puhua kun on muutaman "rohkasuryypyn" ottanut. Mutta eihän vakavia keskusteluja kuulu ikinä keskustella humalassa. Vaan selvin päin ja kasvotusten, humalassa tulee useimmiten väärinkäsityksiä joiden takia sitten riitaa jne... :S

Ja jos tosiaan ei tuohon miehes käytökseen ole mitään syytä, paitsi ehkä se väsymys, jos siis se on edes syy, tai osasyyllinen..? 0__o
Ja jos siihen ei oo mitään syytä tohon käytökseen ja se ei ole mitään ohimenevää, niin kuuluuko se sitten sun kumppanis todelliseen luonteeseen vai mikä siin sitten on? Onko sillä joku läheisyyskammo, tai et joku siinä ahistaa tms..? Mut jos toinen ihminen on hyvinkin hellyyttä/huomiota tarvitseva ja toinen ei anna sitä edes puoliksi riittävästi, niin onko se sietämisen arvoista? En tiedä, mutta toivotaan että kumppanis "väsymys" edes sen verran hellittää että jaksaisi/viitsisi keskustella ja selvittää asiaa tosissaan.

Ja tuokin asia, mitä mainitsit että miehes mielestä läheisyys kavereiden/tuttavien/sukulaisten/tms seurassa on jotenkin epäsoveliasta.. Niin, en kyl tajua et mitä se pieni läheisyys haittaa? Eihän sitä kieli kurkussa tarvii olla ja kähmiä toisiaan, mutta jos lähekkäin istuu, pitää kädestä ja pari pusua antaa ni SO WHAT? :O Kyllähän se yleensä näkyy päälle päin ketkä on pariskuntia, ja tuskin kukaan paheksuu sitä jos pitää kumppanistaan kiinni? Se on ihan normaalia, ihan siinä missä sekin että hääpari suutelee häävieraiden nähden. Ei mun omat tuttavat ja ystävät ikinä mitenkään vaivaannu tai paheksu sitä jos annan läheisyyttä heidän läsnäollessa omalle kumppanilleni. Niinhän ne itsekin tekevät, jos omaavat kumppanin. Et on omasta mielestäni ainakin ehkä vähän liioiteltua se että se pien hellyys/läheisyys ois jotenkin liian kiusallista. Mitä se haittaa jos esimerkiksi olisitte iltaa istumassa muutaman kaverin kanssa ja olisitte sylikkäin? :D Mut en sitte tiiä, onko se joku miehinen juttu.. Et pitää olla tuttujen seurassa semmonen "äijä" joka ei hempeile ja lipertele..??? 0___o En tosiaan tiiä :D

Mä pohdin ehkä vähän liikaa, mut mää oon vähän tämmöne et jos mietin jotain juttua nii pohdin miljoonalta eri kantilta ja saan uusia ideoita siinä pohdinnan keskellä enkä voi olla mainitsematta niitäkin.. :D Voi joskus kuulostaa vähän sekavalta nää mun jutut ku mä kirjotan vaan sitä mukaan mitä mieleen juolahtaa.. :D Mut toivottavasti jotain ideaa saa, ja ymmärtää :)

Vierailija

Joo olen ihan samallainen ja mun pikaystävä on juuri sanonu että miksi naset on niin monimutkasia kun mäkin kerron sille aina mun pohdiskeluja.
Olen sanonu hänelle että eikä se ole huomannu että muutkin pariskunnat on lähekkäin ja näyttää välittävän, että se on ihan normaalia ja toivottua! Mutta ei kun se on kuulemma kiusallista, patsi sitten tietenkin kännissä voi pussailla vaikka olisi kuka vieressä, siitä mä taas en tykkää että kännissä täytyy nuolla niinku teinit muitten edessä. onneks se on jo loppunu kun sanoin.. : D
Toisaalta totuus ainakin mun mielestä tulee lapsen ja humalaisen suuta eli ei sillein täytyisi olla hätää kun se aina humalassa todistelee rakkauttaan ja kertoo kaikkia juttuja , myös unissaan hän puhuu musta kauniisti .. : DD
Toivottavasti väsymys menisi pikkuhiljaa ohi vaikka hän on sanonut että ei häntä voi muuttaa.. Toisaalta miksi mun täytyisi muuttua sitten niin että en enää vaatisi huomiota.
Joissain asioissa senkin vaan täytyy joustaa.. :) Saadaan tänään kyllä hyvä keskusteu aikaan kun nostan kissan pöydälle. Toivottavasti hän on valmis panostamaan yhtä paljon kun mä tähän juttuun ..

Vierailija

Moro attention, sanoit että totuus tulee humalaisen suusta. En halua nyt pelotella, mutta itsellä on päinvastoin. Kun olin yhden tytön kanssa yhdessä, niin humalassa aina kelpasi läheisyys ja huomio. Selvin päin ahdisti ja teki mieli erota, suhde päättyikin eroon. Mutta kyllä se totuus tulee humalassaki ku on okean ihmisen kanssa yhdessä. :)

Kyllä se vaan silleen menee että suhteessa kummankin pitää joustaa jonkin verran ettei vaan aina toinen.

Mulla ois kyllä kunnon lista kaikkea mahdollista mikä sun miehellä vois olla: 1) masennus 2) uniongelmia 3) testosteronin vaje? mutta epäilen koska hän ei varmaan ole yli 40-vuotias. 4) alhainen verenpaine mikä voi johtaa väsymykseen. Kyllähän näitä riittää, pahin tietenkin olisi, että hän on epävarma suhteesta. Mutta toivotaan että asiat järjestyy. -chrs

Vierailija

Kiitos chrs.
Hmmm oookei,, teksitisi jäi mietityttämään. Ehkä tämä onkin jotain vakavampaa. Täytyy nyt suhtautua asiaan että selvittää sen asian perin pohjin..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat