Parhaat laihdutusvinkkisi?

Vierailija

Heeeei, Mä haluaisin tietää mitkä on SUN parhaat laihdutus vinkkisi mulle? Miten saada ittensä liikkumaan ja miten pitää roskaruoka kaukana? Kuinka siis saada motivaatio ja etenki itsekuri pysymään korkeella?

Mä järjestin itelleni tälläsen haasteen et 10.6 mennessä oon laihtunu neljä kiloo. Sillon lähen poikkiksen kaa leijasurffauksen SM-kisoihin kalajoen hiekkarannoille ja haluun olla hyvässä bikinikunnossa!

Tietty yritän liikkuu mahollisimman paljon ja syödä mahollisimman vähän. Ongelma vaan on että mä oon laiskuuteen taipuvainen ja äärettömän perso makeelle.

Ois siis kiva kuulla teijän vinkkejä miten pitää itsekuri koossa ja millä tavoin ite oot onnistunu laihutustavoitteissas. Kaikki vinkit on tervetulleita! :)

Kommentit (10)

Vierailija

Syö terveellisesti, liiku riittävästi, liikunnan kannattaa olla jotain mistä oikeasti pitää tai jotain mitä voi tehdä poikaystävän tai kaverin kanssa jolloin motivaatiota on enemmän. Lisäksi kannattaa antaa itsensä herkutella kerran viikossa. Esim. valita lauantai sellaiseksi päiväksi jolloin saa syödä herkkuja tai roskaruokaa niin silloin saa pidettyä itsensä helpommin erossa niistä muina päivinä.
Sulle kyllä taitaa tulla vähän kiire saada kahdessa viikossa 4 kiloa pois muttei se kai mahdotontakaan ole (varsinkaan kun juuri todistin sitä kun mieheni laihtui viikossa 3kiloa).

Vierailija

Syö sillon kun on nälkä! Muuten sorrut roskaruokaan. Varsinkin aamulla kannattaa syödä jotain täyttävää että jaksaa päivälliseen asti - itse suosin Real - täysjyväruisleipää (TOSI täyttävää), juustoa ja jotain helppoja kasviksia - kurkkua/salaatinlehtiä. Syö heti koulun/työn jälkeen välipalaksi esim. jogurttia, purkkiananasta, leipää. Syö hyvin joskus kuuden aikaan illalla - kunnon lämmin ateria, leipää, maitoa - maha täyteen niin ettei illalla tule se sipsiä,karkkia,suklaata,limsaa kierre kun verensokeri on matalalla!

Vaihda punainen liha kanaan. Kana kannattaa ostaa ilman marinadia - se on järkyttävä kaloripommi eikä välttämättä edes niin hyvää. Kanan voi itse maustaa makunsa mukaan - netistä löytyy paljon hyviä ohjeita.

Itse olen normaalipainoinen ja pienikokoinen enkä ole ikinä laihduttanut, mutta noilla eväillä pysyn tässä kunnossa helposti!

Muista pitää herkuttelu hetkiä - älä määrää yhtä karkkipäivää vaan syö silloin kun tekee mieli esim kaksi kertaa viikossa vähän. Kun rupeaa tekemään mieli makeaa niin mieti että en syö tänään, mutta saan syödä huomenna - osta vaikka hedelmäpiltti makeannälkään!

Ja kaikista tärkein - laihduttaminen kannattaa miettiä elämäntapamuutoksena. Itse voin paljon paremmin kun syön terveellisesti ja liikun. Terveellinen ruoka voi myös maistua tosi hyvälle!

Tsemppiä! (:

Vierailija

Syö tarpeeksi monta ateriaa päivässä ja juo paljon vettä! Syö max 2 palaa leipää päivässä, sekä kasviksia ja hedelmiä (niillä saa myös vähän makeanhimoa kuriin). Sovi jokin päivä viikossa milloin saa herkutella ni ei ala niin helpolla lipsumaan ote. En pidä liikunnasta ja olen saanut pelkällä ruokavaliolla laihdutettua useampia kiloja.

Vierailija

Muuta elintapojasi pysyvästi tervellisemmiksi. Minkäänlaisista dieeteistä ei ole apua, koska lihoat vaan kaiken takaisin, kun alat syödä normaalisti.

Minä yritin tarkkailla syömisiäni noin 3 kuukauden ajan ja laihduin ehkä kilon. Nyt olen parin kuukauden ajan keskittynyt vähäkalorisuuden ja -rasvaisuuden sijaan siihen, että syön päivässä neljä ateriaa ja saan ruoastani tarvittavat aineet (ruokapyramidi on hyvä apu). Olen laihtunut lyhyessä ajassa ainakin 4 kiloa ja tuntuu, että paino putoaa kuin itsestään, vaikka välillä syönkin herkkuja. Toki se voi vaikuttaa, että suurin muutokseni ruokavaliossa on eläinperäisistä aineista luopuminen ja syön nykyään hirveästi kasviksia.

Vierailija

En nyt ole mikään vhh:n sanansaattaja tai ylistäjäen yritä kumota mitenkään näitä nykyisiä ruoka- aine suosituksia, mutta sen verran tästä vähähiilarisesta sanon että ainakin itse kokeilin kyseistä ruokavaliota noin viikon ajan. (siksi viikon koska asuin kotona ja äitini ei oikein ole innostunut asiasta ja sain siis olla viikon yksin kotona jne...)
Mutta siis tarkoitukseni oli syödä joka päivä sellaiset 50g hiilareita ja muuten siis kasviksia ja proteiinipitoista ruokaa, mutta huomasin hiilareiden määrän jäävän aina n. 30g jostakin syystä.. anyway multa lähti 3 päivässä 2kg pois, olo oli mitä mainioin eikä turvottanu yhtään. (toisin sanoen tuo 2kg oli nestettä)
Söin 3 kertaa päivässä, aamupalan, päivällinen ja illallinen, ei ollu nälkä missään vaiheessa, ainut ongelma oli että eläinkunnan tuotteisiin kyllästyy nopeesti... ja hiilari himo on ihan kauhia ainakin mulla iltaisin oli :D

Mutta siis pointti tässä oli se että tää on ainakin yks melko kivuton keino laihtua muutama kilo nopeasti, ilman nälkää. Ja meitti ei siis lisänny liikuntaa tossa ollenkaan mut tietty se aina on parempi jos liikkuu ruokaremontin lisäks.

Vierailija

Syö ennen kuin menet ruokakauppaa, muuten ostat turhia herkkuja.
Pidän itse yhden "karkkipäivän" jolloin saan syödä makeaa, mutta kohduudella tietenki.
Urheilla riittävästi ja muistaa levätä hyvin :--)

Vierailija
SuperWomen

Syö ennen kuin menet ruokakauppaa, muuten ostat turhia herkkuja.
Pidän itse yhden "karkkipäivän" jolloin saan syödä makeaa, mutta kohduudella tietenki.
Urheilla riittävästi ja muistaa levätä hyvin :--)

Erittäin hyvä neuvo! Toimii ainaki mulla, eipä tuu ostettua ainakaan mitään turhaa!

Vierailija

Suosittelen myös vähähiilihydraattista ruokavaliota. En siis kannata sitä, että kaikki hiilihydraatit pitäisi karsia pois, mutta ne huonot ainakin ja ehkä hieman enemmän. Omalla kohdallani ainakin huomasin laihtuvani melko nopeaa tahtia vhh:lla, ja sen jälkeen olen vältellyt huonoja hiilareita ainakin. Huonot hiilarit ovat siis käytännössä sokeri ja valkoiset jauhot. Eli pullat, suurin osa pastoista, vaalea leipä jne on haitaksi. Leivälle reilusti kinkkua ja muutenkin paljon lihaa, kalaa ja vähärasvaisia maitotuotteita. Niin ja tietysti kasviksia! Minä olen alkanut suosia kanamunaa (sitäkään ei saisi kolesterolin takia syödä kuin max 2kpl päivä) ja raejuustoa+tonnikalaa, nam! Kannattaa myös suosia kasviöljyjä, usein rasvan saanti jää aivan liian alhaiseksi ja saa elimistön vain säästöliekille!

Vierailija

Minulla toimii se, ettei tee liian hyvää ruokaa :D ei tule ahmittua ja on edullisempaakin, ihan perus suomalainen kotiruoka on hyvää muttei liian hyvää.Tietysti tuohon on vaikea vaikuttaa jos ei itse tee omia ruokiaan... Miettii valmiiksi annoskoot joita ei ylitä tankkaamalla lisää. Itsellä oli hyvä startti kun korvasi osan hiilareista kasviksilla, tuli yhtä kylläiseksi kuin ennenkin mutta sain ruoasta todella paljon vähemmän kaloreita.

Makean himoon autta minulla päivittäinen makea vähäkalorinen jälkkäri, esim rahkaa, smoothiet, jäätelötkin... herkkupäivän voi pitää kerran viikossa tai harvemmin kuten moni on neuvonut.

lisäksi pitäisi vaan löytää oma liikuntalaji josta oikeasti tykkää. Tanssiminen on mielestäni todella hauskaa, harjoittelee vaikka tanssiliikkeitä musiikkivideoista päivittäin. Jos on addiktoituva persoonaa kannattaa hankkia tanssipeli ja matto :D

Vierailija

Toi toimii oikeesti toi ''syö ennen ruokakauppaan menoa niin vältät herkut''. Olin syönyt kokonaisen suklaalevyn ja sen jälkeen lähdin pyydystämään kauppaan jäätelöä. No kaupassapa ei enää tehnytkään mieli jäätelöä, vaan sen siaan ostin terveelliset salaattiainekset (:

En ikinä kannata ketään kokeilemaan näitä ''pika laihdutuskeinoja''.
Joulun jälkeen kun paino nousi noin 5 kiloa suklaan ja muiden jouluherkkujen ansiosta, päätin saada nopeasti painoni putoamaan. Yritin viikonlopun juoda vain pelkkää vesisiirappi sotkua, joka maistui ensiksi hyvälle, mutta lopuksi maku alkoi kyllästyttää. Litkulla sai siirrettyä näläntunnetta ehkä kymmenellä minuutilla, mutta oloni oli heikko koko viikonlopun. Maanantaina kun laihdutuskuuri loppui, olin laihtunut vain 2kiloa, olin pettynyt, enkä pelkästään sen takia että paino tippui vain 2kiloa vaan myös koska olin sortunut laihduttamaan näin. Jatkoin maanantaina normaalia elämäntyyliäni, söin, liikuin, ja pidin hauskaa, ja oloni oli paljon parempi ja energisempi! En enää huolehdi muutamista pikku kiloista vaan nautin elämästä täysillä. Kiloja tulee ja menee! ;D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat