hiustenlähtö huolestuttaa :((

Vierailija

Heippa!
Oon tässä nyt viikon verran hermoillut mun hiustenlähdöstä, joku tuntuu runsastuneen. Suihkun jälkeen hiuksia haroessa lähtee 1-5 hiusta kerralla,monta kertaa haroessa yhteensä on joskus lähteny melkein 50 hiusta. Niitä lähtee myös hiusten kuivuessa ja niiden jo ollessa melkein kuivat, tosin silloin max. 3 kerralla. Muuten en oo huomannu hiuksia tyynyillä tai vaatteissa. Pyyhkeeseenkään (eikä harjaan!) ei oo jäänyt irtohiuksia kun hiukset harjaa kosteana tai kuivaa.
Ärsyttävää, sama tilanne (hiuksia lähtee suikun jälkeen) oli n. vuosi sitten, kun sairastin anoreksiaa. Nyt oon parantunu (hyvä minä, ihanat 10 kg lisää, BMI päälle 19 <3)eikä ongelman luulis johtuvan ainakaan siitä.
Stressiä taitaa olla, kun on pääsykoekevät, ja lukemisen lisäksi pitäis revetä ystävien, poikakaverin, perheen ja töiden pariin. Aika loppuu kesken, välillä itkettää kiire ja väsymys. Haluaisin niin kovasti jo päästä rakkaiden harrastusteni pariin, mutta ei. :(
Ruokavalio on loppujen lopuks aika kasvispainotteinen, syön kuitenkin kalaa ja kanaa, mutta eniten kasvisruokaa. Hiuksia on tullut värjättyä muutaman kuukauden sisään parikin kertaa, viimeisimmän kerran jälkeen oli aikas kuivat hiukset....Osuutta asiaan?
Syön kalkki-D-tabletteja, jotain tehopii-kalkkivalmistetta plus Yasmin-e-pillereitä.
Ärsyttää itseä (ja äitiä, kun puhun koko ajan asiasta), kun hiuksia lähtee ja takaraivossa tuntuu kummittelevan kaljuuntuva kohta (mutsin mielestä se johtuu a)hiuspyörteestä b)vaalea päänahka-tummat hiukset-kontrastista). Hiukset tuntuu aiempaa ohuemmalta.
Lääkärin määräyksestä kävin verikokeissa. Tulokset näytti, että rauta, vitamiinit ja kilpirauhasarvot oli normaaleja, tosin hemoglobiini oli 128. Alhainen vai ei?
Nyt pidän sormia ristissä ja toivoa yllä, että hiustenlähtö ei muutu runsaammaksi ja saan pitää hiukseni.

Kommentit (3)

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Hiustenlähtö voi johtua myös tuosta stressistäsi. Joten koettaisin rauhoittua ainakin ensi alkuun. :) Ruokavaliolla on myös vaikutusta, anemia esimerkiksi saa hiuksia lähtemään ja runsaasti. Hemoglobiinisi on normaalin alarajoilla, itse ottaisin tuossa vaiheessa rautatablettikuurin.

Muista kuitenkin että on normaalia että hiuksia lähtee n. 100 päivässä, mutta jos asia kovasti huolestuttaa, juttele kampaajalle tai lääkärille.

Vierailija

Mä huomasin pari vuotta sitten, että hiuksia lähti tosi paljon ja just suihkun jälkeen huomasin, miten paljon. Huolestuin ja aloin jopa keräämään hiuksia pussiin, jotta näkisin miten paljon niitä lähti :D Kampaajani kuitenkin sanoi, että ei kannata huolestua, sillä välillä on kausia jolloin hiuksia lähtee normaalia enemmän ja jos stressaan asiaa niitä lähtee luultavasti enemmän.
Taas on tällainen kausi meneillään ja hiuksiani on joka paikassa, mutta ei se huoleta enää :) Älä stressaa asiaa, kyllä se ohi menee ! (:

Vierailija

Oon nyt yrittänyt rauhottua ja lopettaa stressaamisen. Hiusten haromista oon vähentäny, samoin harventanu pesuväliä (nyt joka toinen päivä, tai harvemmin, jos hiukset tuntuu vielä ihan ok puhtailta...) Hankin XZ Vanilla Cafe shampoota ja hoitoainetta, ne kun on tarkoitettu vaurioituneille ja kuiville hiuksille. Toivottavasti noista on jotain apua...Lisäksi kävin ostamassa Piimax C+biotiinia. Maku on hirvittävä, mutta käyttäjiltä on tullut erinomaista kommenttia, joten testataan nyt sitäkin. :D
En todellakaan aio värjätä piiiitkän aikaan, antaa oman värin tulla esiin. Jos se vaikka oiskin iloinen yllätys, ei ehkä enää niin maantienvärinen. ;D En laita hiuksia juuri mitenkään, mitä nyt vkonloppuna häihin mennessä kääntelin hieman latvoja suoristusraudalla.
Proteiinia olen yrittänyt kovasti syödä lisää, mutta vielä pitää skarpata, kasvikset taitaa yhä olla pääosassa.
Lopuksi olen ottanut hiemnan iisimmin mun ''takaraivokaljun'' kanssa. Ehkä mun noin sentin pitkä vaalea juurikasvu (alahiuksissa pidempi!?) vaikuttaa asiaan, kun on yhä tummanpunertavat hiukset.
SILTI häiritsee, kun osa irtoilevista hiuksista on suht lyhyitä (mulla on takaa yli olkapäiden hiukset, muuten ehkä just olkapäille) ja joskus ihan käkkäröitä, vaikka mulla on suorat hiukset. Näyttävät ihan krepatuilta... :o

Toivottavasti tää nyt on vain tällänen kausiluonteinen juttu, viime vuosista en osaa sanoa, kun sitä hiusta vaan lähti ja lähti vuosi sitten, ettei asiaan juuri kiinnittänyt huomiota enää jossain vaiheessa. :p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat