Miksi en rusketu??!!

Vierailija

Joo eli ongelma on että en jostain syystä rusketu kasvoista oikeastaan ollenkaan. Muuhun vartaloon tarttuu väri helposti, olen yleensä kesän alkuvaiheilla jo huomattavasti ruskeampi, puhumattakaan syksystä.. Mutta nämä kasvot!

Saan olla parituntiakin keskipäivän auringossa (joo ei kannattais) eikä naamassa näy muutakuin ehkä vähän punoitusta mutta senkin tasattua väriä ei jää kasvoihin ollenkaan. Sitten taas 15-20min ilta- auringossa saa minulle muualle vartaloa jo rusketus rajat, mikäs tässä nyt mättää???

Voiko se johtua siitä että ihoni on tyypiltään pääosin rasvainen, minulla on ollut aknea ja en ole sen takia aikaisemmin hirveästi ilman meikkiä liikkunut. Nyt kuitenkin jo 2 kesää ihoni on ollut sekaihoa ja ihan ok kunnossa, edelleenkään en kaupungilla ilman meikkiä kulje arpieni takia mutta kotona tulee otettua puhtaalle iholle aurinkoa aina kun mahdollista.

Mutta siis mitään ei tapahdu. Hävettää välillä kun muu kroppa on ihan papu ja naama kalpea. Meikillä tietty saan saman tummuusasteen mutta olisi se ihan kiva jos ruskettuisi ja ihon väri tasoittuisi että voisi sitten vähän vapaammin ainakin vähemmällä meikillä kulkea kodinkin ulkopuolella. Kyllä mä käytän niitä kasvoille tarkoitettuja sävyttäviä kosteusvoiteita mut ne ei tasoita kovinkaan ihon väriä, välillä jopa tuntuu että pahentaa punotusta.. :( Ja mitä peittävämmäksi sävytetty voide menee, sitä epäluonnollisemmalta se näyttää.

Mutta niin, miksi en rusketu kasvoista?? Onko muita samanlaisia?

Kommentit (2)

Vierailija

Oletko joskus polttanut kasvosi? Sen takia ei itelle ota hyvin kasvohin väriä sen takia, vaikka ei kovin pahasti palanutkaan ja myöskin aknen takia, kun aknevoiteet piti poissa rusketuksen ja ihonvauriot.
Myös porkkanoiden syönti ja vesi auttaa ainakin itsellä eli ei se pelkkää humpuukkia ole ja sitä paitsi on kiva rouskutella porkkanoita ja lukea samalla. Myös iho peseminen meikeistä ja öljypohjainen aurinkorasva ovat hyviä apukeinoja, vaikka kertoimia on silti ruskettuu.

Vierailija

En minäkään rusketu kasvoista, alan vaan punoittaa auringossa. Couperosa-ihon takia tosin ei viitsi edes paljon yrittää, mutta en rusketu vaikka jättäisin suojakertoimet pois. Ihotyyppi on vaan kasvoissa niin erilainen kuin muualla, että on ihan mahdollista että kasvot ruskettuu huonommin. Suosittelen hankkimaan jotain kasvoille tarkoitettua itseruskettavaa, ei kannata väkisin yrittää käräyttää naamaansa auringossa...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat