Minipillerit

Vierailija

Onko kellään kokemusta minipillereistä, esim cerazette? Mulle niitä suositeltiin, koska on migreenin tyyppistä päänsärkyä ja suvussa veritulppaa. Sanoivat kyllä olevan hyviä, haluaisin tietää kumminkin teidän mielipiteenne ja mahdolliset kokemuksenne?

Kommentit (8)

Vierailija

Itse aloitin minipillerit (Cerazette) noin 3kk sitten. Ei ole mitään ongelmia tullut vastaan, joskin jotkut saattavat ahdistua jatkuvasta pienestä tiputtelusta tai jos kuukautisia ei tule. Itselläni oli ensimmäinen kuukausi pientä tiputtelua jonka lisäksi tuli kuukautiset silloin kun pitikin. Kuukautisten jälkeen jatkui hiukan aikaa pieni tiputtelu mutta nyt sekin on loppunut eikä kuukautisia ole tullut.
Kyllä ne mielestäni kannattaa ottaa jos on 100% varma siitä että muistaa päivittäin sen pillerin ottaa samaan aikaan.
Itse ainakin olen tyytyväinen ollut.

Vierailija

Entä sitten jos itsellä on maksalaiskiä (pari) mahassa, nii ei kai ny auringonotto mitää silti haittaa? Ja entäs jos on sillai iha hyvä iho, nii eikai siihe mitää tule?

Vierailija
Sunray

Entä sitten jos itsellä on maksalaiskiä (pari) mahassa, nii ei kai ny auringonotto mitää silti haittaa? Ja entäs jos on sillai iha hyvä iho, nii eikai siihe mitää tule?

Itselläni ei ainakaan ole alkanut iho kukkimaan ollenkaan. Se tietenkin riippuu henkilöstä että miten käy.

Vierailija

Oon syönyt n. vuoden cerazettea. Ehdottomasti paras ehkäisypilleri mitä olen käyttänyt. Ei ole ollut mitään ongelmia. Tiputtelua oli ekat kuukaudet. Menkat tulee samalla tavalla kuin ennenkin. Iho on mulla ehkä jopa parantunut. Jos on akneen taipuvainen iho niin silloin saattaa ruveta kukkimaan.

Miusta on hyvä että pitää joka päivä ottaa, mie ainakin muistan paremmin niin että pitää joka päivä syyä :)

Vierailija

Moikka!

Meinasin kanssa itte kirjottaa tästä aiheesta tänne mut en oo kerenny vielä, niin kirjottelen tähän sitten :))

Alotin cerazettet reilu kuukausi sitten. Aluksi tuntu et masennun ihan justiin. ehkä se oli kun ärsytti alottaa mitään pillereitä eikä lääkäri määrännyt e-pillereitä vaan sydänvian takia minit.
Hiukset rasvottu pikkasen nopeampaa ensimmäisen parin viikon aikana mutta tasottunut taas. Kasvojen iho ihan himpun verran huonontunut mutta ei häiritsettävästi.

Tiputtelua tulee todella usein ja menkat melkein puolentoista-kahden viikon välein!! ja runsaasti! ei kipuja. Toivon mukaan alkaa tässä tasoittua.

Vierailija

Käytin niitä puoltoista vuotta sitten Cerazettea n.8kk ajan. Hyvin toimivat ainakin siihen mihin on tarkoitettu ja määrättiin minullekkin migreenin ja veritulppariskin takia. Pari ekaa kuukautta toimi ilman mitään oireita, mutta sen jälkeen tuli kyllä niin pahat mielialanvaihtelut, masennus, itsetuhoisuus ja raivokohtaukset + laihtuminen, että jouduin lopettamaan. En kyllä ikinä enään koske niihin! Voisin sanoa että pilleriensyöntiaika oli elämäni rankinta aikaa, juurikin masennuksen takia. Pitkä parisuhdekkin meni mielialavaihtelujen takia. En ollut ollenkaan oma itseni, lopettamisen jälkeen tuollaista ei ole enään tapahtunut. Pelottavaa miten noin pieni pilleri voi saada aikaan täydellisen kaaoksen päässä ja miten ihminen voi muuttua aivan toiseksi.

Toisaalta kavereilta olen kuullut toimivan hyvin ilman mitään sivuoireita. Toisille näköjään sopii ja toisille ei.

Vierailija

Oon nyt nähny vähä palautetta hyvästä ja huonosta, enimmäkseen huonosta. Kyllä mietityttää että aloittaako vaiko eikö, vaikka en kyllä raskaaksikaan haluais tulla.

Vierailija

Eihän se selviä kuin kokeilemalla ja ne voi aina lopettaa jos ne eivät sovi. Pillerit ovat kuitenkin todella varma ja helppo ehkäisytapa (verrattuna esim kortsuun).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat