Oikea rintaliivien koko

Vierailija

Mietinpä vaan, että miten mitataan oikea rintaliivien koko? Kannattaisi varmaan pyytää alusvaateliikkeessä apua... On vaan alkanut tuntumaan siltä, ettei mistään löydy oikeaa kokoa. Aina meinaan valita rintsikat, jotka on liian leveät ja kuppikoko liian pieni. :D

Kommentit (8)

Vierailija

Lindexillä olen itse suurimman osan rintaliiviostoksista tehnyt, ja siellä sovituskopeissa on sellaiset ohjeet. Niistä on ainakin minulle ollu suuri apu :)

Vierailija

Itse pohdin samaa aika pitkään. "Ammattilaiset" liikkeissä tarjosivat mulle B-kuppia, mutta ne tuntu aina tosi ahistavalta ja lätistävältä. Sitten kerran sovitin jossain D70 kokoa ja se oli kun tehty mulle. Se vaan vissiin on harvinaisempi koko, ei ainakaan täältä tuppukylän kaupoista löydy niin netistä joutuu tilaamaan. Eli kannattaa vaan sovittaa kunnes löytyy Se Oikea : D

Vierailija

Oon vissiin kulkenut aika sokkona Lindexin sovituskopeissa. :) Mutta juu, sen olen huomannut että taannoin käytin kokoa C70, mutta sitä ei ihan kaikista kaupoista löydy. Nyt kun käytän kokoa C 75 tuntuu siltä, että tavara pursuu yli, mutta rintaliivit ei pysy päällä kuin laittamalla viimeiseen hakaseen. Olen tajunnut, että liivit on silloin sopivat kun käyttää tokaa hakasta. Ehkä munkin pitäisi kokeilla suurempaa kuppikokoa pienellä ympäryksellä...vau :D

Vierailija

Lindexin pukukoppien ohjeet on muaki auttanu! Ja sieltä löytyy viel sopivia kokoja hyvään hintaankin. Mun käsittääkseni monet naiset käyttää liian pientä kuppikokoa ja liian suurta ympärysmittaa. Mulla on kuppikoko 70E: rinnat on suhteessa muuhun kroppaan suurehkot mut absoluuttisesti ei mitenkään hirveän suuret, siis kooltaan pienemmät kuin joillain kavereilla joilla on B- tai C-kuppi ja suurempi ympärysmitta. Ja M1lj4, ne "oikeat" ohjeet menee kyl niin et rintaliivien kuuluu ostohetkellä olla sopivat silloin kun ne on viimeisessä, uloimmassa hakasessa, niin että ne voi sitten käytössä/pyykissä hiukan venyä jolloin voi siirtyä käyttämään "kireämpiä" hakasia :)

Vierailija

Tuskastumista Lindexin pukukopissa. Koko C70: selkäpuoli ok, olkaimet ok, kuppi nou nou; rinnat pursuaa ulos. Koko C75: kuppi tällä kertaa ok, mutta liivit joutuu laittamaan täysin viimeisille hakasille kiinni ja olkaimet kireämmälle. Hmmm... Mikä neuvoksi? :( En jaksaisi uskoa, että pitäisi vaihtaa isompaan kuppikokoon kun D näyttää ihan huikean isoilta. Ehkä sitten väärä liike ja väärä malli. Tai sit mä oon taas kerran joku ihme välimaan koko niinku kengissäkin 36 puol olisi kaikista ihanteellisin koko....

Vierailija

Suosittelen kokeilemaan D70 kokoa sillä et tarvitse kuin suuremman kuppikoon et suurempaa rinnanympärystä. Koossa C75 rinnanympärys kasvaa ja liivit ovat huonot päällä vaikka kuppi olisi oikean kokoinen.
Jos haluat tietää ihan varmasti että mikä on oikea liivi kokosi mene alusvaateliikkeeseen ja pyydä myyjältä apua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat