Uskovainen mies

Vierailija

Kommentit (1)

Vierailija

Mielestäni sun kannattaa odottaa :) Kummiskin harvoin tulee elämässä vastaan sellanen ihminen joka on ihan unelmien täyttymys ja joka haluaa samoja asioita elämältä (avioliitto yms), joten siitä kannattaa pitää kiinni :) Ja kannattaa muistaa ettei se usko ole mikään mille voit oikeestaan olla mustasukkanen, ellet ole mustasukkainen jumalalle.. Mutta se on miehes oma päätös miten hän haluaa elää. Ja voihan olla että pieni selibaatti vähän pikaannuttais sitä naimisiinmenoa ;)

Ja kyllä hän olisi ottanut sen jo puheeksi jos hänen mielestään olisi ongelma ettet sinä ole uskovainen. Jos hän rakastaa sinua, hän rakastaa sinua sellaisenaan kuin olet. Ja tietenkin sinun kannattaa keskustella tästä hänenkin kanssaan, että mitä hänen uskontonsa sinulta odottaa.

Itse olen ortodoksi kun taas mieheni on luterilainen. Luterilaiset, yleistäen, eivät ole kovin uskonnollisia, kun taas ortodokseilla useasti uskonto on tietyllä tavalla tärkeämpi (en nyt tarkoita että mitään himouskovaisia oltaisiin mutta kummiskin). Poikaystävälleni oli pieni kulttuurishokki olla esim. viime pääsiäinen perheeni kanssa koska meillä on hieman eri perinteet, mikä johti äksyilyyn ynnä muuhun murjottamiseen hänen puoleltaan, mikä taas loukkasi minua hieman. Tärkeintä minun mielestäni kun uskonnosta on kyse, on olla avoin toisen uskontoa kohtaan ja valmis edes tutustumaan siihen, vaikka ei siihen uskoon haluaisikaan kuulua. Että on edes kiinnostunut toisen asioista ja elämäntavasta, ja kunnioittaa sitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat