tapailusta??

Vierailija

Onko tapailulla ns. sääntöjä? tai mitä tarkoittaa kun tapaillaan? saako siinä sivussa sitten olla muitten kanssa juttua/säätöä? tai saako seuraa etsiä vaikka tapailisi jo?

Kommentit (2)

Vierailija

Eri ihmiset kokee tapailun vähän eri tavalla ja se riippuu niin paljon tapailukumppanista.

Minä olen tapaillut monia miehiä, suurimman osan kanssa tapailu on tarkoittanut sitä, että katsellaan ja tutustutaan rauhassa, ennenkuin varsinaisesti aletaan seurustella. Tapailu on helpompi lopettaa kuin seurustelu,koska molemmille on ollut selvää, että katsellaan onko meistä mihinkään, ja sitten jos ei ole, niin sen voi sanoa ihan suoraan. Harva tapailu on edes johtanut seurusteluun, mutta ovat ne silti piristäneet sinkkuaikoja.Jos tapaillaan niin, että odotuksissa on seurustelu, niin siinä vaiheessa voi tehdä selväksi, ettei tapailun aikana mielellään säätäisi muitten kanssa...
Itselleni tapailu sopii hyvin, sillä olen aika hitaasti lämpiävä ja sitoutumiskammoinen, siinä tapaillessa kerkeää hyvin tutustua toiseen ja ei ryntää hätiköidysti mihinkään suhteeseen. Itseni tapauksessa suinpäin suhteisiin ryntääminenm päättyy hyvin pian nimenomaan tuohon minun sitoutumiskammoon ja kauheaan ahdistukseen. Tapaillessa on vapaampaa, eikä toista tarvitse nähdä ihan niin usein, eikä jatkuvasti tarvitse tilittää missä on menossa.

Sitten on myös toki tapailusuhteita, joissa ei ole edes tavoitteena seurustelu, vaan hengaillaan, harrastetaan seksiä, enemmän semmoista fuckbuddy-meininkiä. Silloin saa muitten kanssa olla juttua ja etsiä seuraa.

Taipailun edetessä itse olen ainakin huomannut hyvin nopeasti onko se vakavampaa tapailua vai pelkkää säätöä.

Vierailija

Itse lähtisin siitä periaatteesta, että tapailu on vähän kuin neuvottelemista ja seurustelu vastaa sopimusta. Toisin sanoen tapaillessa ei olla lähtökohtaisesti vielä sitouduttu mihinkään, mutta jos annetaan lupauksia, ne on joko pidettävä tai pystyttävä jotenkin selittämään, miksi ei ole niin tehnyt. Tapaillessa ei toisaalta kannata mennä lupamaan paljoa, koska silloinhan ei toista ihmistä vielä kovin hyvin tunne.

Muita tapaillessa pitäisi olla hienotunteinen. Jos jatkaa tapailemista saman henkilön kanssa ja on tästä kiinnostunut, musta silloin parempi ja rehellisempi tapa on laittaa muut siksi aikaa sivuun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat