Miehen ulkonäkö

Seuraa 
Liittynyt22.12.2010

Ajattelin nyt avautua mieheni ulkonäöstä ja itsetunto-ongelmista.

Rakastan pitkäaikaista avomiestäni yli kaiken, mutta minua on suhteessamme aina häirinnyt hänen huono itsetuntonsa. Minusta on aivan kamalaa huomata, että ihminen, jota jumaloin yli kaiken, pitää itseään todella huonona, lähinnä ulkonäöltään. Mieheni piirteet olisivat todella komeat, mutta hän on valitettavasti lihonnut huimalla baarikaudellaan ennen seurusteluamme parisenkymmentä kiloa. Itseäni tämä ei niinkään haittaa, mitä nyt 20 kilon ylipaino ja varsinkin nuorella miehellä, on varmaankin jo tuleva terveysriski? Lähinnä häiritsee, että mieheni ei anna koskea itseensä. Suhteemme on aina ollut läheisyysmielessä entisiä kuivempi, koska yläkropan seutuun ei saa koskea. En myöskään näe avomiestäni ilman paitaa, mitä myös oudoksun. Mielestäni tämä on sääli, koska minä rakastan häntä, eikä hänen tarvitsisi hävetä itseään.

Olen yrittänyt kehua miestäni yli kaiken ja rohkaissut häntä, mutta ei tuo usko puhettani. Ainakaan sillä ei ole mitään vaikutusta. Olen kärsinyt myös huonosta itsetunnosta ja voin kuvitella, miltä hänestä mahtaa tuntua. Minua häiritsee myös, että kaikki asiat, jotka hänen mielestään ulkonäöllisesti mättävät, olisivat kyllä hoidettavissa. Ylipainon voisi laihduttaa pois ja naaman finnit saisi kuulemma yhdellä lääkekuurilla pois (mutta ei kuulemma jaksa varata aikaa). Niin toivon, että mieheni laihduttaisi ja olisi sen jälkeen itsevarma omassa nahassaan!

Olen yrittänyt myös auttaa miestäni näyttämään sitten muuten hyvältä, esimerkiksi rohkaisin häntä ostamaan tiukemmat farkut todella löysien kotihousujen sijaan. Nuo hän osti ja on käyttänyt nyt jatkuvasti ulos mennessään - tajusi siis itsekin, että näyttää peppu ja ylipainosta huolimatta suht hoikat jalat hyvältä ja sai toivottavasti itsevarmuutta, ainakin on tosiaan jatkuvassa käytössä uudet housut. :)

Ulkonäköjutuissa minua itseäni häiritsee kyllä suoraansanoen hänen likaisuutensa. Avomieheni käy suihkussa kahdesti viikossa ja pitkä tukka on rasvainen jo päivän jälkeen. Yritän saada häntä vaikka esileikin tms. muodossa suihkuun kanssani peseytymään, mutta ei suostu, kun suihku on kuulemma ikävä velvollisuus vain. Parran ja viiksihaituvat yritän myös häntä saada välillä ajamaan, mutta sitäkään hän ei kuulemma jaksa tehdä, parranajo on kuulemma niin tylsää. Sitten hän kääntyy välillä peiliin ja toteaa näyttävänsä rumalta haituviensa kanssa.

Minusta tuntuu, että minulla olisi mahdollisuus saada itsevarma ja tyytyväinen avomies, mutta en pysty tekemään asialle mitään, vaikka pikkujutut saattaisivat ratkaista. Mikähän nyt avuksi?

Kommentit (4)

Vierailija

Ihmettelen, miten et ole enemmän ärsyyntynyt tilanteesta.. Asiassa ei sinänsä ole mitään, mutta koska mies ei jaksa marinoistaan huolimatta tehdä asioille mitään, ihmettelen miten viitsit kuunnella häntä. Sinuna minä sanoisin kylmästi miten asiat ovat ja että et jaksa kuunnella jatkuvaa märehtimistä ilman tekoja. Näin hän saattaisi saada hieman puhtia ja tehdä asioille jotain.

Vierailija

Aika samaa mieltä kun Rosa_. Kyllä itseäni alkaisi ärsyttämään. Nyt pitäisi rohkeesti nostaa niinsanotusti kissa pöydälle ja puhua kiltisti suoraan.
Uskoisin, ettei tollanen johda kun omaan "henkiseen tukehtumiseen", jos vaan nätisti välillä vähän vihjaat : o
No, ihmiset on erilaisia, näin mulla menisi.

Vierailija

Itselläkin kyllä pidemmän ajan päälle saattais kyllä pinna palaa tollasen kanssa.. Ehdotan että puhut suoraan. Oon aika varma että tollanen ulkonäöstä valittaminen ynnä muu on huomion hakemista ja miehes varmaan toivoo kuulevansa sulta taas itsetuntoa kohottavia kommentteja niin että on taas parempi olo ittensä suhteen, eikä tarvii tehä mitään asialle. Niin että tekisit varmaan molemmille palveluksen kun sanot suoraan mitä mieltä olet :)

Pikkasen voin kyllä samaistua suhun.. Oma poikaystäväkin, joka mun mielestä oli hyvän näkönen alusta asti vaikkei ehkä ihan Brad Pitt, saattaa joskus sanoa jotain sarkastisesti muka hauskaa omasta huonosta ulkonäöstään, ja olen vasta aika vastikään huomannut että hän ei pidä itseään erityisen komeana.. Ja koska itse pidän häntä todella komeana ja rakastan häntä ylikaiken, on outoa kuulla sellaista. Ja ennen inttiin lähtöä oli tälläkin tapana unohdella tuo parranajo pitemmiksikin ajoiksi joten sellaista epäsiistiä haituvaa siinä naamassa oli. Yritin saada miehen ajamaan parran uhkaamalla lopettaa sheivaamisen jos ei kohta parta ja viikset lähde, mutta ei se hirveän tehokasta ollut. Joululahjaksi ostin miesten hyvänhajuista aftershave:a, saa nähdä intin jälkeen jos kikka toimii :) Suihkuunkaan mies ei mielellään lähde kuin jokatoinen päivä, jollain tavalla senkin mielestä vähän tylsää ilmeisesti, mutta kyllä se seksin perässä sinne saattaa lähteä :)

Vierailija

miksi ette tee tästä "missiosta" ihan yhteiistä tavoitetta? jos kuitenkin asutte yhdessä, on helppo aloittaa vaikka lenkkeily yhdessä, ja siinä samalla saa hoidettua parisuhdetta kahdenkeskisen tekemisen merkeissä. tai olisiko teillä molemmilla aikaa/mielenkiintoa aloittaa vaikka jokin yhteinen harrastus.
myös pelkällä ravinnolla saa jo ihmeitä aikaan. tässä ei nyt selviä millaiset teillä on ruoka-tottumukset, mutta opetelkaa tekemään terveellistä ruokaa jota voitte yhdessä kokata. terveelllinen ruoka lisää energiaa, ja kaikki tämä miehesi haluttomuus voi juuri johtua energian puutteesta ja väsymyksestä mitä huono ruokavalio yleensä aiheuttaa.
olen itsekkin huomannut että miehet osaavat olla joskus aika "perseelle potkittavia" tapauksia, mutta jos teet tästä kuntokuurista yhteisen jutun, voisi miehesi olla innokkaampi tekemään sen, kuin että joutuisi yrittämään yksin pudottaa painoa.
onnea koitokseen :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat