MIEHELLE TILAA, vai mitä pitäisi tehdä?

Vierailija

ollaan oltu yhdessä kohta 7kk ja on ollut paljon ihania hetkiä mutta välillä olen yltynyt valittamaan suht pienistä asioista ja ollut turhaan mustasukkainen ja vaikea. Noh nyt tuntuu, että poikaystäväni 19v. hakee vähän lisää omaa tilaa. Hän ei ole niin innokas näkemään monia kertoja viikossa, vaan sanoi eilen esim. että hänen mielestään 3 krtaa viikossa riittää ja että ei sitä tarvitse sen ihmeemmin sitä määrää lisätä, ja kun ''valitin'' että miksei hän txtaile joka pvä kuulumisia niin tokaisi että kyllä hänelle riittää parin pvän viiveellä saada kuulla mun asiat. Tähän mennessä ollaan nähty n.4krtaa viikossa, että ei muutos ole dramaattinen, mutta hänen asenteensa tuntuu olevan viileämpi ja välinpitämättömämpi. Hän suunnitellu että tehään kaikkea kesällä yhdessä ja menee ihan kivasti yleisesti, mutta loukkaa vähän nuo hänen puheensa. Onko tuo normaalia että viikosta n. 2päivänä ei olla missään yhteyksissä? Ja se että hänelle nyt tärkeää saada tehdä paljon muutakin kuin hengata minun kanssa, niin onko se huolestuttavaa? Hän ei enää halua myöskään pitää kädestä kiinni jos olemme kaupungilla... Mitä pitäisi tehdä? Antaa tilaa? Mitä jos hän ei tilan saamisen takia enää tulekaan ns. takaisin vaan haluaa alkaa etääntyä (vaikka puhuukin minun lähestyvistä synttäreistä ja yhteisestä kesästä)? Auttakaa voinko tehdä jotain???

Kommentit (11)

Vierailija

Anna sille tilaa, toi voi olla myös ohi menevä vaihe mutta anna tilaa! Ehkä se on vaan vähän ahistunut liiasta läheisyydestä( oletan että se on miehillä yleistä), jokainen tarvii omaa aikaa. Jos vielä senkin jälkeen haluaa etääntyä niin ehkä sitten on parisuhdeneuvottelujen paikka ja kselvittää mitä molemmat siltä haluavat.
Mun mielestä on ihan normaalia et ei nyt ihan joka päivä olla yhteyksissä, edes viestitellä. Tai ainakaan itellä on niin tylsä elämä et jos joku kysyis joka päivä et mitä kuuluu ja vastaisin joka kerta et hyvää niin olis aika saman tekevää.

Ja mun mielestä ihmisen pitää saada tehdä muutakin kuin hengata sen mielitetyn kanssa, onhan sitä muitakin kavereita joille pitää huomiota antaa tai olla vain yksin omissa oloissa, ihan omankin mielenterveyden takia. Enemmänkin se olisi epänormaalia jos pitää koko aika olla kiinni toisessa.

Tuosta käsikädessä kävelemisestä en sitten tiedä, mutta ehkä sekin nyt liittyy tähän kaikkeen muuta, anna sen vähän hengittää. Painostamalla lisää et ainakaan saa toivottua tulosta joten tilan antaminen lienee ainut toimiva vaihtoehto.

Vierailija

"Painostamalla lisää et ainakaan saa toivottua tulosta joten tilan antaminen lienee ainut toimiva vaihtoehto."

Toi lienee ihan totta. Mulla vähän saman kaltainen tilanne. Mä oon hirveen huono pysymään poissa kainalosta ja oon oikee pusu kala. Ennen poikaystäväni oli ihan samanlainen ja oikeestaan totutti mut siihen läheisyyden ja intohimon paljouteen. Ollaan oltu yhdessä reilu vuosi ja nyt joku pari kuukautta on ollut hieman "hiljaisempaa". Ollaan puhuttu asiasta jayritän parhaani antaa tilaa. Mua kyllä osaa välillä ärsyttää ihan suunnattomasti kun yhden pusun saaminen voi olla niin vaikeeta. Mutta kyllä ne suhdanteet lähtee siitä meillä kuten myös toivottavasti teillä nousuun. Älä turhaan huolestu jos poikaystäväsi on muuten vakuuttanut olevansa sun ja eikä ole mitään muita huolia.
Pärjäilkää :)

Vierailija

hmm kuulostaa siltä,että sillä on saattanut kiinnostus lopahtaa,tai voi olla ihastunut toiseen.
mielestäni kyllä joka päivä pidetään yhteyttä, jos toinen tosissaan kiinnostaa. suosittelen kyllä kysymään suoraan, että onko joku toinen nainen kuvoissa vai missä mättää

Vierailija

meillä on sit taas toisinpäin poikaystävän kanssa, mua kiinnostaa enemmän olla viikonloppuisin kavereiden kanssa ku kerran asutaan yhdessä ni ollaan paljon tekemisissä että tarviin omaa tilaa ja onneksi on päivisin työharjoittelua ni ei tarvitse koko ajan pällistellä toisen naamaa. Poikaystävälle tekee välillä tiukkaa kun oon suunnitellu viikonlopuksi kaveriden kaa vaikka ja mitä :D

Vierailija

Nyt rauhoitut. Ei se ole sinua pettämässä, vaikka sitäkin vaihtoehtoa täälläkin heitetään. Näin miehenä sanoisin, että kyllä minuakin saattaisi ahdistaa, jos pitää 7 päivänä viikossa nähdä toista (jos siis asutaan vielä erillään, yhdessä asuessahan se on ok ja normaalia).
Meitä miehiä ahdistaa se, jos meitä pyritään suitsimaan ja rajoittamaan. Lisäksi olemme vielä sellaisia, että jos meitä pyritään pakolla ohjaamaan tiettyyn suuntaan niin vastustamme sitä viimeiseen asti. Viisaat naiset tietävätkin tämän.

Eli anna miehellesi sitä tilaa. Kuten täällä sanottiinkin "Painostamalla lisää et ainakaan saa toivottua tulosta joten tilan antaminen lienee ainut toimiva vaihtoehto."

Parisuhde ei ole mikään sadan metrin pikajuoksu, eli tehdään ne kaikki parisuhde temput vuoden sisään, vaan sitä on aikaa tutustua toiseen vaikka koko loppuelämä. Eli se on vähän niinkuin maratoni. Kiirettä ei tartte siis pitää. Voin sanoa, että parissa kuukaudessa toisesta ihmisestä oppii kaiken olennaisen, mutta siltikin toinen saattaa yllättää vuosienkin päästä ;).

Vierailija

Edellinen heitti kyllä kehiin niin paljon kliseitä miehistä, että yököttää. Eivät kaikki miehet ole tuon kuvauksen mukaisia ja toisaalta jotkut naiset sopivat kuvaukseen paremmin kuin loistavasti, ja luen itseni mukaan niihin naisiin.

Mutta asiaan. Ei sun kannata olla huolissaan. Olette olleet yhdessä jo 7kk ja siinä vaiheessa on aivan normaalia, että ainainen yhdessäolo saattaa alkaa ahdistaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö toinen haluaisi olla kanssasi. Anna miehelle vähän tilaa, niin kyllä hän sieltä vähän ajan päästä "palaa". Lähes jokaisessa parisuhteessa on näitä hetkiä, kun yhteistä taivalta on kertynyt jo jonkin verran. Meillä oli sama tilanne jo toistumiseen kuukausi sitten, mutta nyt ollaan toisissa kiinni taas aivan kuin suhteen alkuaikoina. Näitä tulee aina toisinaan, mutta ei näiden takia erota kannata. Kirjoitit myös siitä, kun miehes ei enää tekstaa kuulumisia joka päivä. Kokeile kysyä niitä ite. (: Niin ja voithan myös puhua poikakaverisi kanssa asiasta ja kertoa, että olet huolestunut hänen käytöksestään. Jokaisessa suhteessa on erilaiset tyylit, mutta meillä ainakin onnistuu, myös tällasista puhuminen. Suosittelen, eipä tarvi enää miettiä, mitä toisen päässä liikkuu. :)

Vierailija

(oon alkuperäinen kirjottaja) Mutta mua vaan ahdistaa, että mitä jos hän ei 'palaakaan' enää tuolta sen 'tilastaan'? Että kun nyt hänellä loppu opiskeluista lukuvuosi niin hänellä kaikki pvät vapaata, mutta silti ei halua ehdotella näkemisiä vaan haluaa paljon omaa aikaa. Tuntuu vaan p*skalta suorastaan. Että näinkö tää loppuu tälläi hiipumalla just kesän alkaessa? Kun edellinen juttuni loppui just samanlailla että häntä ei enää innostanu yhteydenpito yms. oli passiivinen. Kysyin että miksei nähdä useammin tai miksei hän txtaa joka pvä, niin vastasi että kyllä hänelle riittää saada kuulla mun kuulumiset parin pvän viiveellä ja että miks nyt yhtäkkiä pitäis alkaa nähä paljon enemmän. En tiedä ne vaan kuulostaa selittelyiltä. Onko mtn takeita tai merkkejä olemassa onko tämä vaan parin viikon juttu vai hiipumassa kokonaan??

Vierailija

No ei tuo ainakaan mun mielestä vaikuta enää niin kiinnostuneelta sinusta. Ehkä se ei halua vielä tuossa iässä serustella "vakavasti" ja rakastaa ja olla yhessä. Kyllä sitä jos on tosi rakastunu toiseen ja pitää toisesta niin haluaa nähdä vaikka joka päivä (tietty jos joskus on jotain erityistä menoa niin ei sitten).

Mutta ei taija tosiaan tyyppi kovin tosissaan olla. Näyttä siltä että haluaa vaan viettää sun kanssa aikaa ja saada säännöllisesti pillua.

Vierailija

ei kyllä mun mielest oo mitenkään itsestään selvyys että jos rakastaa niin tahtoo nähdä myös joka pv. ja jos ei tahdo nähdä niin ei muka rakastaisi? Kai sitä nyt ihmisillä on muutakin elämää niinkun kuuluukin olla vaikka olisi onnellisesti parisuhteessa jossa molemmat rakastavat toisiaan. Mun mielest ainaki sillo just ns osaa seurustella ku ei ainoastaan koko ajan oo sen rakkaansa kanssa, vaan löytää ns kultaisen keskitien parisuhteelle ja omalle elämälle. eli ei mun mielest oo outoo jos joka pv ei näe.

ymmärrän kyl et sua saattaa huolestuttaa varsinki ku ite huomaa ns sen muutoksen. ite ainaki jos huomaan et joku asia muuttuu vaikka suhtees niin yleensä yritän etsii sille syytä, vaikka eihän sitä välttmättä ihan aina olekaan. Ehkä nyt on vaan tullut se vaihe et "alkuhuuma" on ohi ja hän kaipaa hieman omaa tilaa, joka sun kyllä kannattaa sille antaain jos haluat suhteen jatkuvan. painostus ja niskaan hengittäminen tuskin auttaa. MUTTA on sulla tietty oikeus kysyä jos sua asia askarruttaa, ja kannattaakin.

ja ihmiset on erilaisia, toisis suhteis molemmat haluu kuulla toisistaan joka pv ja toisissa se on ihan normaalii ettei joka pv nähdä ja puhuta. Pitää vaan siin omassa suhtees löytää se "oma" tahti jolla se suhde menee eteenpäin :)

tsemmpia

Vierailija

Kuulostaa niin tutulta tilanteelta, mikä oli omassa aikasemmassa suhteessa. Ite en tajunnu antaa tilaa, ja lopulta ei ollu muuta vaihtoehtoa kun erota. Kaikki vaan alko mennä alamäkee. Tää exä olis kaivannu omaa tilaa jne, mutta ei jostain syystä siitä mulle sen kummemmin sanonut mitään. Tilanpuute oli vaan ahistanut sen nurkkaan ja koko suhde meni sitten siinä. Jälkeenpäin tilanne oli se, että hän tahtoi yrittää uudestaan ja minä en...
Ei ihmekkään että alko ahistamaan, kun tuntee että toinen jumaloi vaan ja on koko ajan tavoitettavissa.

Ei kyllä harmita kun parin vuoden päästä olin jo paremmassa suhteessa. :) Tää nykynen poikaystävä on kyllä maailman ihanin, ja puolestaan haluaa nähdä mua niin usein kun mahollista. On ehkä enemmän niin päin että nyt ite olisin kaipaamassa vähän omaa tilaa, mutta onneks tällä kertaa puhuminen sujuu hyvin.

Vierailija

Ei tietenkään jokapäivä tarvii olla jokasta tuntia rakkaansa kanssa vaan harrastaa omia juttuja ja nähdä kavereita. Meillä kuitenkin oli silleen että ei me millään haluttu erikseen öitä nukkua vaan aina toinen tuli toisen luo nukkumaan :). Nyt asutaan yhessä niin ei tarvii rampata kämpästä toiseen :). Kumpikin näkee kavereitaan joka viikko säännöllisesti ja minä harrastan lisäksi kuntosalia. Kummallakin on riittävästi omaa aikaa mutta kyllä se ikävä tulee jos pari päivää on erossa toisesta, ihan hirmunen ikävä kummallekin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat