kertokaa mielipiteenne! :D

Vierailija

olen lukenut jostain lehdestä noin vuosi sitten että, kun on hoitoaine hiuksissa ja samalla kun antaa sen vaikuttaa harjaa hiukset läpi kunnolla, auttaisi hiusten hyvinvointiin ja tekisi hiuksista sileät. mutta hiljattain luin toisesta lehdestä hiusten harjauksen märkinä vahingoittavan hiuksia ja että hiukset katkeilevat helposti jos niin tekee. kumpi tässä nyt sitten on se oikea vaihtoehto? :D harjaan hiukseni aina läpi kun hoitoaine vaikuttaa, ja huuhdellessa hiukset tuntuvat silkin pehmeiltä mutta kuivina latvat tuntuvat hieman karheilta.

Kommentit (6)

Vierailija

Paras vaihtoehto olisi tiesti olla harjaamatta hiuksia silloin kun ne ovat märät, mutta minun on ainakin pakko harjata ne kerran suihkun jälkeen tai muuten ne ovat seuraavana päivänä kauhea pöheikkö. :) Ja luulisin, että hoitoaine vaikuttaa aivan yhtä hyvin, vaikket harjan avulla sitä hiuksiin levittäisikään.. Sitäpaitsi hoitoaineitta ei edes suositella laitettavaksi aivan hiusten juureen, sillä silloin se latistaa niitä.

Vierailija

Tosiaan märkää tukkaa ei saisi harjata. Silloin hiukset ovat hauraimmillaan, saattavat "venyä" ja katkeilla. Parhaiten hoitoaine vaikuttaa kun vaahdotat ensin shampoolla (tarvittaessa kaksi kertaa) ja sitten rutistelet hiukset kuivaksi, kuivaat pyyhkeeseen kunnes hiukset ovat "pyyhekuivat" ja sitten levität pää alaspäin latvoihin hoitoaineen, annat vaikuttaa ja peset pois normaalisti.

Hoitoaineen voi myös levittää kokopäähän, mutta silloin on tärkeää emulgoida eli lasket vähän kerrallaan vettä päähän ja hierot päänahasta aineen pois ja lopuksi huuhtelet. Näin tukkasi ei lätisty vaikka hoitoaine olisikin ollut vaikuttamassa koko päässä. (:

Vierailija

kiitos vastauksistanne! :) mun on leivtettävä hoitoaine koko päähän koska muuten se on seuraavana päivänä ihan sähkönen ja pörrönen. (: mut jätän hiukset harjaamatta kun ne on märät. ehkä se parantaa hiukan kuivia latvoja :D

Vierailija

Sun kannattaa ostaa kuiville latvoille joku tehohoito esim tukkaan jätettävä. Ja sähköisiin hiuksiin tehoaa esimerkiksi suihkeet joita laitetaan kuiviin hiuksiin :) Myös muotoiluvaha on tosi kätevä: otat pienen määrän kämmenelle, hierot käsiä yhteen ja taltutat pörröiset hiukset!

Vierailija

Kun hoitoaine on päässä, ei kampaaminen vahingoita hiuksia. Se vain tehostaa hoitoaineen vaikutusta ja selvittää takut.
Mä teen nimittäin samaa ku sä, eikä sillon suihkusta tultua tarvitse harjata, mikä just vahingoittais.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat