Tutkimus monikulttuurisesta parisuhteesta

Vierailija

Elätkö tai oletko joskus elänyt monikulttuurisessa parisuhteessa? Lähde mukaan tutkimukseen kertomaan omista kokemuksistasi.

Olen kasvatustieteen opiskelija Lapin yliopistosta ja teen parhaillaan tutkimusta monikulttuurisesta parisuhteesta. Tavoitteenani on etsiä vastauksia kysymykseen, millaisena monikulttuurinen parisuhde näyttäytyy siinä elävien tai sen läpi käyneiden ihmisten kertomana. Olen kiinnostunut niistä kokemuksista ja ajatuksista, joita monikulttuurisuus ja kahden eri kulttuurin yhteen sulattaminen ovat juuri Sinussa herättäneet.

Mikäli seurustelet tai olet joskus seurustellut ulkomaalaisen kanssa ja Sinulta löytyy mielenkiintoa lähteä tutkimukseen mukaan, pyytäisin Sinua ystävällisesti vastaamaan alla oleviin kysymyksiin. Voit vapaasti vastata niin lyhyesti tai pitkästi kuin itse halua. Vastauksille ei ole vähimmäispituutta.

1. Kerro jotain taustanne. (ikänne, miten tapasitte, mistä kumppanisi on kotoisin, kuinka kauan olette olleet yhdessä, asutteko jommankumman kotimaassa, yhteinen kieli jne.)

2. Millä tavalla monikulttuurisuus on näkynyt suhteessanne? Oletko kokenut jonkin asian erityisen haasteelliseksi tai vaikeaksi? Onko jokin asia puolestaan ollut erityisen antoisa tai suhdetta rikastuttava?

3. Millaiseksi olet kokenut muiden suhtautumisen? Oletteko joutuneet kohtaamaan esimerkiksi ennakkoluuloja tai epäilyjä suhteenne kestävyydestä? Onko joidenkin suhtautuminen puolestaan ollut erityisen kannustavaa tai myönteistä?

Voit palauttaa vastauksesi täysin nimettömänä niin halutessasi. Vastauksesi tulevat ainoastaan tutkimuskäyttöön ja käsittelen ne täysin luottamuksellisesti, eikä lopullisesta työstäni voi mitenkään tunnistaa vastaajia.

Odotan vastauksiasi mahdollisimman pian päästäkseni jatkamaan tutkimustani. Pyydän Sinua ystävällisesti lähettämään vastauksesi sähköpostitse osoitteeseen rvaha@ulapland.fi.

Mikäli Sinulla on kysyttävää, voit vapaasti ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse. Vastaan mielelläni mieltäsi painaviin kysymyksiin.

Kiittäen,
Riikka Vähä

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat