oksettava menneisyys, olenko sen arvoinen?

Vierailija

Minua on painanut pidemmän aikaa eräs asia. Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa 2vuotta, mutta hänen menneisyytensä painaa minua vieläkin.

Olen itse todellinen laittautuja mm. ripsipidennykset, hiustenpidennykset, rusketus jne. muutenkin hoidan itseäni keskiverto naista paremmin ja pidän itsestäni ehkä hieman liiankin paljon huolta. En kuitenkaan ole mikään tyhjäpää bimbo..

No kuitenkin minua ärsyttää aivan **** koska poikaystäväni on ennen minua seurustellut ja pannut ihan oikeasti todella rumien naisten kanssa. Tuntuu että itse olen samanarvoinen hänelle kuin nämä huolittelemattomat ja typerät naiset. Kyllä he ovat typeriä, ainakin mitä olen kuullut ihan käytökseltään. Poikaystäväni harrasti ennen salilla käyntiä enemmän muiden urheilulajien lisäksi ja oli paljon lihaksikkaampi, nyt hän on minun seurassani lihonut mikä on minusta aika törkeää, koska itsehän laitan itseäni hänen ja itseni takia.. ja toivoisin hänen tekevän samaa.

En voi hyväksyä poikaystäväni menneisyyttä enkä entisiä tyttöystäviä, koska he ovat paljon rumempia kuin esimerkiksi sellaiset naiset joista poikaystäväni kommentoi että onpa ruma. Tämä nyt kuulostaa varmasti pinnalliselta, mutta tulee olo että miksi minä sitten laittaudun miestäni varten jos hän ei sitä arvosta tai jos hän ei itse tee mitään.

Muutenkin olisin halunnut hänet mahdollisimman koskemattomana, niinkuin itse olin ennenkuin aloimme seurustella. Minusta tuntuu vain että hän on käytetty :/ Tuntuu todella pahalta kun itse on nähnyt kaiken vaivan, en ole seurustellut yhtä pitkään koska odotin oikeaa, en ole harrastanut seksiä monien miesten kanssa jne.

miten saisin pahan mielen pois :/?

Kommentit (12)

Vierailija

Se, että poikaystäväsi olisikin ollut aikaisemmin mielestäsi rumempien naisten kanssa on menneisyyttä. Lisäksi eiköhän me kaikki olla samanarvoisia piittamatta siitä kuinka kauniita tai rumia olemme.

Jos poikaystäväsi lihoaminen häiritsee liiaksi ehdottaisin, että puhut hänen kanssaan. Enempää en kuitenkaan osaa oikeastaan neuvoakkaan kun en osaa kuvitella tilannettasi.

Vierailija

Mutta tästä tulee mieleen että hänelle kelpaa ihan kuka vain, minusta kuitenkin parisuhteen muodostamisessa pitää olla jonkinlaiset kriteerit ja tunnen poikaystäväni sen verran hyvin, että tiedän ettei heillä edes ollut mitään yhteistä?

En haluaisi olla ulkonäkökriittinen mutta minusta kyllä kertoo jo jonkin verran ihmisestä jos hän näyttää oikeasti likaiselta, pelottaa että minuun on tarttunut joku tauti kun poikaystävä on käyny panemassa tollasia ihme harakoita joskus.

Vierailija

Kaikki ihmiset eivät vain yksinkertaisesti välitä ulknäöstä. Monta monta kertaa olen kuullut kun miehet sanovat että kauniit naiset ovat täysin bimboja, siksi jotkut haluavat vähän rumempia. Ehkä miehesi ei ollut tosissaan heidän kanssa? Tai piti naisia vaan läheisyyden ja seksin puutteessa?

En usko että poikaystäväsi vertailee sinua vanhoihin heiloihin. Myös usein puhutaan siitä että kun alkaa seurustelemaan, niin jotkut eivät vain välitä yhtä paljon ulkonäöstään. Miehet ovat miehiä. Minunki mies oli lihaksikas ja erittäin hyvässä kunnossa... nykyään hänellä on pieni pömppis :)

Mennyttä ei voi muuttaa. Hän on hän. Vaikka kuinka haluaisit että asiat tulisi olemaan toisin, ne eivät ole. Sinun on hyväksyttävä menneisyys, että tapasit hänet "käytettynä". Muita vaihtoehtoja ei ole. Ja muista että nuoruudessahan sitä tehdään kaikkea typerää, eletään täysillä jne :) ei aina ole järki mukana

Vierailija

Minulle tuli tekstistäsi kokoajan tunne, että et ole kovinkaan sinut itsesi kanssa (huono itsetunto), kun kerta vertaat itseäsi poikaystäväsi entisiin naisiin. Noin niinkö kahden vuoden seurustelun jälkeen uskoisi asian olevan aikalailla se ja sama, miksi poikaystäväsi on ennen ollut niiden naisten kanssa, jos hän nyt kuitenkin on tällä hetkellä sinun kanssasi.

Kuten aiemmin oli jo sanottu, menneisyyttä et saa muutettua. Poikaystävälläsi on sellainen menneisyys kuin on, ja hän on hakenut sitä omaa naistaan kokeilemalla silloin käsillä olevia vaihtoehtoja. Sinulla ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin joko lopettaa asian murehtiminen tai jättää miehesi ja etsiä joku kokemattomampi mies.

Mitä taas tulee miehesi ulkonäköön, niin jos koet sen huonontuneen entisestään, niin asiasta kannattanee suoraan sanoa, että kuntoilua voisi lisäillä. Toisaalta, minusta tuo toki osoittaa jonkinlaista luottamusta ja vakiintumista, jos mies kokee voivansa ottaa rennommin kanssasi ja antaa kehon hieman rapautua. Mutta asian voi toki laittaa myös laiskuuden piikkiin.

Ja rehellisesti sanoen, vaikutat melko pinnalliselta ihmiseltä.

Vierailija

Ymmärrän tilanteesi osittain, olen myös mustasukkainen poikaystäväni menneisyydestä, koska toivoin että elämäni rakkaus ei olisi harrastanut seksiä ennen minua. Se harmittaa välillä tosi paljon, otin hänen "jo käytettynä."

Mutta se, että sinua harmittaa, että miehesi entiset ovat olleet rumia ja laittautumattomia, kuulostaa omistuiselta. Yleensä ihmiset jotka eivät laittaudu ovat helposti lähestyttävämpiä, aidompia ja omaavat ehkä paremman itsetunnon. Itse ihmettelisin kovasti jos saisin tietää että poikaystäväni olisi seurustellut jonkun pinnallisen ihmisen kanssa..

Jos he ovat oikeasti huonoja käytökseltään, siinä on jo saa luvan ihmetellä poikaystävän valintoja. Jos et itse kuitenkaan heitä tunne, et voi olla varma.

Kertoohan se jotain ihmisestä millaisten ihmisten kanssa on aikaisemmin viettänyt aikaansa. Jokainen meistä on tehnyt virheitä, moni on tapaillut ihmistä, joka jälkeenpäin ihmetyttää itseäänkin suuresti. Poikaystäväsikin on varmasti aikuistunut niistä ajoista.

Todella moni parisuhteeseen päätynyt lihoaa vähän, (minunkin poikakaverini vastalihakset ovat kadonneet jonnekin vuoden aikana!:/) voit huomauttaa asiasta hienovaraisesti, tai ehdottaa yhteisiä lenkkejä, salitreeniä ym. Ehkä voit vaikuttaa vähän myös kultasi ruokavalioon ;)

Keskity vain tähän hetkeen ja tulevaan, menneisyydelleen kun ei voi tehdä mitään!

Vierailija

Valitettavasti menneisyyttä ja muita ihmisiä et voi muuttaa, vain itseäsi , ajatusmaailmaasi- ja tapaasi ja käytöstäsi.

Olen itse sanonut tosi tökerösti mieheni entisistä joidenkin riitojen aikana.. Itsekin olen melko ulkonäkökeskeinen (itseni suhteen) eli pidän itseni kunnossa ja haluan näyttää hyvältä aina kun mahdollista.

Jollet pysty hyväksymään poikaystävääsi sellaisena kuin hän on, on ehkä parempi erota ja lähteä kohti uusia seikkailuja.

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Itse ymmärrän kirjoittajaa oikein hyvin, itsekin joskus teininä olin mustasukkainen poikaystäväni menneisyydestä, vaikka hän ei ollut monen naisen kanssa seurustellut. Itse olin aivan erityylinen kuin entiset, joten tiettyä tyyppiä hän oli selvästi suosinut. Ja kyllä, mielessäni liikkui myös ajatuksia että "miten se kehtasi liikkua tuollaisten kanssa", varsinkin kun yksi oli vähän pullukka, joka ei ole poikaystäväni tyyliin sopivaa ollenkaan. Mutta kokemuksesta voin sanoa että mennyt on mennyttä ja sinä et voi sille mitään, kaikkihan on tapahtunut jo ennen kuin edes tunsitte? Asia on pakko hyväksyä, tai sitten jättää koko mies, koska se menneisyys ei muutu. Oletko ajatellut, että parempaa ei aiemmin ollut tarjolla? ;)

Itsekin huolehdin ulkonäöstäni todella paljon, sekä itseni että pikaystäväni takia. Onneksi hän tekee samaa myös. Ja kyllä muuten turhauttaa, kun tämänkin ketjun aloittajaa väitetään pinnalliseksi. Se, että huolehtii itsestään, ei pitäisi olla paha asia ja keltään muulta pois. Laiskojen panettelua taas?

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Ymmärrän tilanteen hyvin. Vaikka oma poikaystäväni ei ollut ehtinyt olla monen kanssa ennen minua, olin joskus teininä mustasukkainen hänen menneisyydestään. Hänen entisensä olivat aivan erityylisiä kuin minä, joten selvästi hän suosi aiemmin tiettyä tyyppiä. Yksi oli jopa aika pullukka mikä ei ole poikaystäväni tyyliä, joten toki minäkin hänen valintojaan ihmettelin. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että sinun on vain pakko hyväksyä menneisyys, koska sille et mitään voi. Jos haluat poikaystäväsi kanssa jatkaa. Eikös kaikki kuitenkin tapahtunut ennen kuin tapasitte? Oletko miettinyt, että parempaa ei ollut silloin tarjolla? ;)

Itsekin huolehdin ulkonäöstäni paljon ja poikaystäväni onneksi myös. Parisuhteessa pätee molemmin puolin että ei ole kiva, jos toinen repsahtaa. Mielestäni ulkonäöstään ja omasta hyvin voinnistaan huolehtiminen on pelkästään järkevää, joten turhauttaa että myös ketjun aloittajaa on väitetty pinnalliseksi. Se jos joku tykkää laittautua, ei ole varmasti keltään pois. Laiskojen panettelua taas?

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Ja hienoa, ensimmäinen viestini "katosi", joten kirjoitin uuden, mutta nytpäs se ilmestyi takaisin ja toista ei voi poistaa. -.-

No, saatte lukea paasaukseni kahteen kertaan. :P

Solange
Seuraa 
Liittynyt26.8.2009

Joo, no siis yhden cosmon keskustelupalstalle kirjoitetun tekstin perusteella on toki paha mennä sanomaan ketään pinnalliseksi. Laittautumisessa ja itsestään huolta pitämisessä ei ole mitään pahaa, päinvastoin.

Kuitenkin, tuo mitä aloittaja sanoi, että: "No kuitenkin minua ärsyttää aivan **** koska poikaystäväni on ennen minua seurustellut ja pannut ihan oikeasti todella rumien naisten kanssa. Tuntuu että itse olen samanarvoinen hänelle kuin nämä huolittelemattomat ja typerät naiset." pistää hieman mietityttämään.

Ensinnäki, kuka voi mennä sanomaan, että toinen ihminen on tai ei ole ruma? Nää on mielipideasioita, ja joo, tämä on aloittajan mielipide, mutta hän esittää sen faktana. Miksi pitää eriarvoistaa ihmisiä ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle? Sitä en käsitä. Mikä tekee toisesta paremman ihmisen kun toisesta? Ulkonäkö? Ei mahdu tuollainen mun ajatusmaailmaan.

Ja aloittajalle sen verran vielä, että mun mielestä voit just hienovaraisesti huomauttaa miehelle ulkonäön rapistumisesta. Ei tosiaan ole kiva jos toinen antaa itsensä "rupsahtaa" täysin kun itse kuitenkin näkee vaivaa ulkonäkönsä eteen. Ja miehen menneisyys on ja pysyy, se on hyväksyttävä ja sen asian kanssa elettävä. Muuten ei taida suhteenkaan tulevaisuus näyttää valoisalta.

Vierailija

Saat pahan mielen pois muuttamalla asenteitasi. Etkö muka ole samanarvoinen kuin nämä "rumat ja typerät" naiset? Minusta kukaan ei ole oikeutettu laittamaan itseään toisen yläpuolelle varsinkaan ulkonäön takia! Eivät kaikki välitä ulkonäöstään niin kuin sinä, mutta ei se tarkoita sitä, etteivätkö he olisi mukavia, hauskoja ja kivoja ihmisiä. Ja tuota heidän ns. typeryyttään en ota edes huomioon, sillä et ole itse ilmeisesti tavannut heitä. Ja sinuna minä ottaisin huomioon sen, että hän ei ole enää heidän kanssaan ja on nyt sinun kanssasi. Eikö sekin jo kerro jotain? Lisäksi jos sinua vaivaa hänen noussut painonsa, ottaisin sen puheeksi. Mutta ymmärrän kyllä jos hän loukkaantuu, sillä olettaisin ettei hän ole lihonut yli 10kg. Ja itsestään huolehtiminen on tosiaan järkevää ja teen niin itsekin, mutta jos arvioi ihmisiä noin kuin ketjun aloittaja, voi sitä pitää jo hieman pinnallisena..

Vierailija

Joo, oli kyllä tosi pinnallinen teksti :D Silti ymmärrän, kai.
Kun pidät ulkonäköä noin tärkeänä, niin ethän sä sillon sellasen ihmisen kanssa voi elää joka ei katso koko aikaa peiliin jne.

Ymmärrän kyllä silti tuon että josne aikasemmat ovat olleet jotenkin silmäänpistävän "rumia" ja likaisia, ja itse olet niin kaunis ja puhdas, nähnyt vaivaa asian eteen. Niin kyllähän se päähän ottaa ja tulee varmasti arvoton olo.
Mutta turhaahan se on. Mies tuskin osaa arvostaa vaivaa jota näät ulkonäkösi eteen, ainakaan niin paljoa kun odottaisit.

Ja tekee mieli vielä lisätä, että ärsyttää nuo miehet jotka arvostavat ulkonäköä ja laittautumista ihan liikaa. Kyllä itekkin pidän ulkonäöstäni huolta, mutta rajalla. Ihan luonnollinen sekä nätti olen, enkä kestäisi sellaista miestä joka vaatisi ulkonäöltäni enemmän. Menee suhteesta sielua, jos joku tajuaa mitä tarkotan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat