ei menkkoja ollenkaan..

Vierailija

elikkä haluisin tietää, onko muita keiltä on vaan kuukautiset jääny pois? viimeksi ollut marraskuussa, en ole raskaana eli 2 kertaa oon testit tehny. mulla on kerran aikaisemminkin ollut pidempi tauko ettei kuukautisia ole tullut moneen kuukauteen ja sitten jatkui normaalisti, tuolloin kävin gynellä, eikä löytyny mitää syytä niide poisjääntii, et kohtu jne oli ihan kunnoss.. onko kellään muulla vastaavaa ja jos joku osaa sanoo, et onko esim. mitä haittoja siit jos niitä ei tuu?

kiitos jo etukätee.

Kommentit (4)

Vierailija

Onko ruokavaliosi kunnossa, liikaa stressiä, oletko normaalipainoinen? Esim. liian vähärasvainen ruokavalio voi saada hormonitoiminnan sekaisin. Kova stressi, esim. opiskeluihin tai elämäntilanteeseen liittyen voi myös joskus saattaa elimistön sekaisin. Jos menkat eivät itsestään tule, kannattaa hakeutua gynelle, jolloin menkat on mahdollista käynnistää lääkkeitse. Kuukautisten pitkäaikaisesta poisjäämisestä on ehkä mahdollista olla haittaa pitkällä tähtäimellä, esim. hedelmällisyyttä ajatellen.

Vierailija

Onko ruokavaliosi kunnossa, liikaa stressiä, oletko normaalipainoinen? Esim. liian vähärasvainen ruokavalio voi saada hormonitoiminnan sekaisin. Kova stressi, esim. opiskeluihin tai elämäntilanteeseen liittyen voi myös joskus saattaa elimistön sekaisin. Jos menkat eivät itsestään tule, kannattaa hakeutua gynelle, jolloin menkat on mahdollista käynnistää lääkkeitse. Kuukautisten pitkäaikaisesta poisjäämisestä on ehkä mahdollista olla haittaa pitkällä tähtäimellä, esim. hedelmällisyyttä ajatellen.

Vierailija

mul on kans menkat, jotka tulee millon sattuu... kun mun menkat alko 10 vuotiaana ni ne oli ihan säännölliset, mut n. 14 vuotiaana ne muuttu tosi epäsäännöllisiks.. niihin ei voi luottaa yhtään. mä sain lääkärilt lääkettä siihe, niillä käynnistää sillon kun tahtoo. oon käynnistäny kun mietin et oonko raskaana ja aattelin kokeilla sellasta keinoo, tyhmää, joo. mut kuitenkin. et oo ainoo epäsäännöllisillä menkoilla :)

Vierailija

noh ei mua tässä oo juuri stressannu, tosi kivasti menee.. syön ihan normaalisti, en o alipainoinen.. ja nuorempana olin alipainoinen, mut silloin tuli menkat ihan normaalisti, ettie nyt o mistään sellaisesta tosiaan kyse. kiitos vastauksista, hyvä tietää etten oo ainoa. en niitä hirveesti ole kyl kaivannu mutta vaivas just se jos siit on jotain haittaa. lapsia en ole haluumassa tässä elämässä joten siitä viis veisaan vaikka hetelmällisyys kärsis:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat