Jälkiehkäisy NorLevo -kokemuksia. APUA!!!

Vierailija

Jouduin ottamaan jälkiehkäisynä NorLevo-pillerin 21 tuntia suojaamattoman seksin jälkeen ja nyt pelottaa jos tulenkin raskaaksi, mikä ei sovi elämääni todellakaan juuri nyt. Mulle tuli sivuvaikutuksina vasta vuorokauden jälkeen pillerin ottamisesta pahoinvointia, alavatsakipua ja ripulia.

Onko kellään kokemuksia, milloin otit pillerin ja auttoiko se? Ja kuinka kauan sivuoireet kestivät?
Kiitti jo etukäteen vastauksista!

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Mulla itellä oli pillerin ottamisen ja seksin välissä muistaakseni 36 tuntia kun just niitä sivuoireita niin kovasti pelkäsin. Ja kyllä auttoi mulla, ei tullut oikeastaan mitään oireita. Menkat muistaakseni alkoi aika pian, joka on tietääkseni aika normaalia?

Tsemppiä, ja toivottavasti mun kokemukset sua jotenkin auttaa.:)

Vierailija

Olen joutunut ottaa muutaman kerran, koska kortsu on hajonnut tässä vuosien varrella vähän useammin kuin ois pitänyt(ja vahingosta viisastuneena nykyään syön e-pillereitä). Kahdesti toimi ja kolmannella kerralla pamahdin paksuksi. Aina olen vajaan vuorokauden sisällä yhdynnästä tuon pillerin ottanut. Sivuvaikutuksia on tullut aina jonkin verran: kipuja, pahaaoloa ja huimausta.

Vierailija

Itsekin olen pari kertaa joutunut ottamaan (tosin viime kerrasta varmaankin jo pari vuotta) kun kortsu on hajonnut, nykyään syön pillereitä. Joka kerta on toiminut. Sivuvaikutuksia tullut joo, paha olo mutta ei sen ihmeempiä.

Vierailija

ite otin sen 18 tunnin jälkeen ja oikeestaan mitää oireita ei tullut ainakaan saman päivänä, seuraavana oli ehkä jtn pientä. menkat tuli normaalisti paitsi jos tarkkoja ollaan niin päivän myöhemmin mutta kuitenki normaalisti.
ja tuskinpa tulin raskaaksi tai no en ole tehnyt testiä kun kaikki vaikuttaa normaalilt ku täst on jtn pari viikkoo ku sen otin.
mut mitä mielt ootte muuten et kannattaisko kuitenki varmuuden vuoks tehä raskaustesti? vaik oiski 99 varma ettei oo paksuna

Vierailija

On yleistä että menkat voi tulla pikkuisen myöhässä jälkiehkäisypillerin jälkeen. Tuskin olet raskaana kun menkat tuli, mutta tietenkin raskaustestin teko on aika halpa hinta sille, että saa mielenrauhan jos yhtään arveluttaa.

Dita
Seuraa 
Liittynyt25.4.2010

Muutamaan otteeseen joutunu ottamaa..Mut autto pilleri joo ja otin sen about 20h yhdynnäst ja ei tullu ees minkäänlaisia sivuoireita. ja menkatkin tuli ajallaan.

Piitu__
Seuraa 
Liittynyt28.11.2010

Mie oon joutunu ottamaan samaisen pillerin useammankin kerran.

Ekan pillerin jälkeen sivuvaikutuksina tuli pientä vuotoa mutta seuraavalla kerralla ei sitte mitään. Menkat alko melkein heti pillerin ottamisen jälkeen.

Vierailija

otin noin kolme viikkoo sit tämän saman katumus pillerin ja tuli saman tien huono olo ja kuukautiset on myöhässä yli viis päivää voisko joku auttaa ja testi näytti negatiiviselta

Vierailija

Jouduin ottamaan tossa pari päiväää sitten Norlevon.. Suojaamattomia yhdyntöjä oli yön aikana useita, ensimmäisestä oli kulunut noin 15-16 tuntia kun otin tabletin.. 

Löysin kuitenkin netistä ihan asiallisen näköiseltä sivulta (http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1546&i=LEIRAS+FINLAND_NORLEVO) tällaisen lauseen: "Tutkimukset viittaavat siihen, että NorLevo on vähemmän tehokas, jos nainen painaa 75 kg tai sitä enemmän ja että se ei tehoa, jos nainen painaa yli 80 kg."

Olen itse ylipainoinen ja tämä seikka alkoi nyt kyllä huolettaa toden teolla.. Edellisistä menkoista ei ole kauhean kauaa, joten menee tammikuun puolelle, että seuraavien olisi määrä alkaa.. Onko kukaan kuullut, että tuo painojuttu pitäis paikkansa?

Vierailija

Itse otin pillerin 40 tunnin päästä ehkäisyn pettämisestä. Otin sen nyt juuri 7 tuntia sitten ja mitään sivuvaikutuksia en ole ainakaan itse huomannut. Jos niitä edes tuleekaan enää, en usko :--) 17 vuotias olen ja ei olisi ollut hyvä idea pitää vauva vaikka olisinki halunnu, kun poikaystävä on 15. olisi sossut puuttuneet asiaan :D

Theressa
Seuraa 
Liittynyt9.5.2011

Mulla oli lähinnä vaan päänsärkyä ja hieman sellaista ällötystä, mutta muuten ei mitään kummempia. Ja kaksi kertaa oon ton joutunu ottamaan. Ekalla kerralla samaan syssyyn sattui menkat, ja ne oli sitten todella kivuliaat!

Vierailija

Mä otin jälkiehkäisytabletin 50h suojaamattoman yhdynnän jälkeen ja ovulaation ennuste oli kaks päivää yhdynnän jälkee eli sinä päivänä kun otin pillerin.... Tää oli toinen kerta kun otin kyseisen pillerin ja ekasta kerrasta mulle ei tullu oikeestaan mitään oireita mutta nyt tällä kerralla mua koski viikon joka päivä alavatsaa ja alaselkää ja aamupahoinvointiakin oli... Pelkäsin ihan sikana et oisin raskaana eikä pilleri oiskaa toiminut... Eilen illalla mulla kuitenkin alko menkat ja teki miel hyppiä onnesta!!! Mun menkat tuli niinko puoltoist viikkoa liian aikaisin mutta parempi aikaisemmin kun muöhemmin että kierron ne kyllä tais sekoittaa!

Vierailija

Mä otin jälkiehkäsyn samana päivänä kun harrastin seksiä ja nyt pari päivää sen jälkeen mahassa tuntuu oudolta. . Jos vaikka hengitän raskaammin makuu asunnossa alavatsa reagoi siihen oudosti ja siellä tuntuu sellainen molluska :p kellään ollu vastaavaa? Huomenna ostaa sit varmaa raskaustesti iha varmuudex

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat