Yaz-pillerit ja menkat

Vierailija

En jaksanu pläräillä että onko tämmöstä keskustelua jo missää, helpompi näin. :D

Oon syöny noita pillereitä nyt jotain 8kk, alussa oli menkat iha normit tai vähä niukemmat ku ennen. Nyt on kolmet tai neljät edelliset kestäny vaan 2pvä ja vuotanu tosi vähän, ja nyt ei tullu ollenkaa :o Oon kyllä iha jokapäivä ottanu pillerin.

Miten teillä muilla kyseistä pillerimerkkiä käyttävillä? Onkohan tää ihan normaalia :D Sen vielä ymmärrän jos niukat mutta et ei tuu ollenkaa koko menkkoja!

Kommentit (4)

Vierailija

itsekin olen käyttänyt samaista pillerimerkkiä, yaz. ennen käytin mercilon pillereitä jotka ei sopinu mulle. yaz pillerit on vaikuttanu menkkoihin kyllä sen verran että ennen niitten käyttöä menkat oli "normaalit", vuoto kesti viikon ja oli ihan normaali vuoto. mutta nyt kun näitä pillereitä olen käyttänyt niin vuoto on vähentynyt huomattavan paljon ja menkat kestää kolmesta viiteen päivään. siihen en osaa vastata että miksi menkat on kokonaan jääny tulematta vaikka on ottanu pillerit. jos huomaat muita oireita niin kannattaa ottaa yhteys ehkäisyneuvolaan, jossei nämä pillerit sovikkaan sulle?

Vierailija

Eihän se ole kamalaa jos kuukautiset jää pois. Ei se ole vaarallista. Minipillereillä useimmilta jää kokonaan pois ja se on ihan normaalia. Joten ihan normaalia se on. Luulis olevan tyytyväinen vain kun ei tarvitse kärsiä kuukautisista sen kummemmin ;)

Vierailija

yazin ohjeselosteessa (sellanen pikkunen vihko) löytyy muistaakseni jos kattoo sisällysluetteloo nii vielä erikseen että "mitä jos kuukautiseni eivät ala lumepillerien aikana" tai jtn.. Kantsii varmaa lukee sieltä.

Itelläni noi pillerit ei oo vaikuttanu vuodon määrää ollenkaa, tullu vaan kuukautiskipuja :/

Vierailija

Itse olen myös käyttänyt Yaz-pillereitä vajaa vuoden, sillä yhdistelmäpillerit eivät sovi mulle. Menkat ovat tulleet yleensä lumepillerivaiheen lopulla, sillä mulla on ikävä tapa siirtää menkkoja "joka kuukausi" pillereillä, eli usein syön kaksi laattaa putkeen. En tosin tiedä onko se ihan tervettä, muttei ole ilmennyt mitään komplikaatioita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat