Mustapäät POIS nyt heti kotikonstein!

Vierailija

Olen muuten ihan tyytyväinen ihooni, mutta nuo näkyvät, isot ja runsaat mustapäät!! Käytän Body Shopin mikrokuorintaa pari kertaa viikossa, mutta vielä kuukauden jälkeen en ole ainakaan niiden suhteen tuloksia nähnyt.. Apuja???

Kommentit (12)

Vierailija

Ihomatojen puristelua ei virallisesti suositella lainkaan, mutta itse olen näin tehnyt hyvin tuloksin. Puristeluun ei kuitenkaan pidä ryhtyä noin vain. Ihon pitää olla pehmeä ja puhdas. Voi kuulostaa hullulta, mutta ihon öljyäminen auttaa, sillä se pehmentää ja liukastaa, jolloin ihomadot luiskahtavat helpommin ulos. Öljyn hierominen ihoon lisäksi pehmentää ihoa. Kokeile öljyämistä (itse olen käyttänyt parafiiniöljyä ja tavallista ruokaöljyä) pari tuntia ennen saunaan menoa. Löylyssä voi jo rapsutella ensimmäisiä ihomatoja pois. Kunnon pesu tietysti kuuluu asiaan, jotta lika ei pääse tulehduttamaan avoimia huokosia. Ja lopuksi mielellään vielä pyyhkäisy esim. haavanpuhdistusaineella. Jos kaikki ihomadot eivät suostu tulemaan heti ulos, jätä ne toistaiseksi rauhaan ja toista käsittely päivän tai parin päästä.

Vierailija

Kiitos vinkistä! Mulla on vaan jotenkin jäänyt "kammo" tuosta puristelusta. Joskus aikoinaan puristelin muutaman isomman itse pois, mutta niihin jäi pysyvät tyhjät kolot, kun ihomadot tulivat ulos... Naamassani on siis pari isompaa "reikää" nenän vieressä. Ne jäi häiritsemään, mutta jospa uskaltaudun nyt kokeilemaan varovasti taas..

Vierailija

Jos sinulle on jäänyt puristelusta pysyvät "kolot", niin ole sitten varovainen ja kokeile ensin pienellä ja huomaamattomalla alueella. Voihan olla niin, että ihotyypeissä on sellaisia eroja, etteivät samat konstit sovi kaikille. Eli vaikka tämä keino sopi minulle, se ei ehkä sitten sovikaan sinulle.

On olemassa myös ihohuokosia supistavia tuotteita, mutta itse en ole sellaisia tarvinnut, joten en osaa suositella mitään erityistä. Muistan vain joskus lukeneeni, että sellaisia kannattaa käyttää tuon puristelu- ja puhdistusoperaation päätteeksi. Ehkä jokin luonnontuotekin ajaisi saman asian? (Tarkoitan tyyliin sitruuna, kurkku, jogurtti...) Mutta näistä minulla ei ikävä kyllä ole tietoa. Jos nyt kuitenkin kokeilet, niin olisi kiva jos kertoisit vielä miten kävi. Toivotaan, että nyt sujuu paremmin, mutta varovasti sitten.

Vierailija

Kävin joskus pari vuotta sitten kosmetologilla kasvohoidossa. Kosmetologi puristeli nenästäni muutaman mustapään pois ja isot reijät on jääny mustapäistä nenään :/
Ei kiva.. mietin samaa kuin aloittaja et miten sais pois mustapäät.

Onkohan kellään kokemusta niistä lapuista jotka laitetaan mustapäiden päälle ja "kuivatetaan" ja revitään irti. Mustapäät jäis siihen lappuun.

Vierailija

Nojoo, kokeilin puristelua mutta itselläni nuo mustapäät on niin pieniä (mutta niitä on tyyliin miljoona..) etten onnistunut.

Hei mikäs siis tuo inkheartin mainitsema systeemi on et laput laitetaan ja revitään irti? Oon muistaakseni joskus kuullut tuommoisesta, mutta ite en oo kokeillu.. Toimiskohan? Mistä saa lappuja?

Vierailija

Itse joskus kokeilin niitä lappuja, taisin ostaa ne jostain sokokselta tai vastaavasta hieman isommasta tavaratalosta. Ei kyllä toimineet yhtään, lappuun jäi ehkä hikiset kaksi mustapäätä,että hinta-laatusuhde ei ainakaan ollut mitenkään tähdellinen :D ne oli myös aika epämukavia kun alko kuivumaan...ihoa kiristi ja kutittikin vähän... tosin voi olla ettei ne vaan sopinut mun ihotyypille tai jotain. ja siitä on jo vuosia aikaa kun niitä testasin, eiköhän markkinoille ole jo tullut parempiakin tuotteita kuin ne joita itse kokeilin :)

Vierailija

Ahaa, no se voi olla ettei kaikilla toimi :D Mutta voisin harkita itse kokeilla, jos jostain sattuu vastaan tulemaan. Onko kukaan muutes kokeillut niitä Neutrogenan Visibly Clear "mustapääkarkoitteita"? Eli siis niitä oransseja puhdistustuotteita.. :) Itse käytin niitä joskus muutama vuosi sitten, ja vaikka todella äkäisiä tuotteita ovatkin, niin eipä mulla ainakaan mitään auttanut..

Vierailija

Nyt oon muuten melko säännöllisesti käyttänyt Avonin Clearskin - blackhead clearing puhdistusgeeliä.
Putilossa lukee että mustapäitä eliminoiva puhdistusgeeli. Jotenkin vain tuntuu että tehoaakohan tuo :D Mustapäät katoavat säännöllisen käytön jälkeen mutta tuskin kokonaan poistuvat (painuvat ihon sisään?) Ja jos on käyttämättä vaikka pari viikkoa niin mustapäät ovat palanneet samaan paikkaan :/

Enkä muutenkaan oikeen usko Avon tuotteiden tehoon..

Vierailija

mulla on niitä clear up strips lappuja mitkä laitetaan nenään, leukaan ja otsaan, annetaan kuivua 10-15 min ja revitään varosvasti irti. mulla aiankin toimineet hyvin ja mönjää kyllä jää lappuun, pitää vaan kastella kyseiset alueet kunnolla ennen lapun laittoa ja katsoa ettei lappu itsessääön kastu sitten ei toimi. lapuissa on kai sitruunahappoa minkä pitäisi supistaa ihohuokoset. maksavat n.5 euroa ja paketissa on leika,nenä,otsa laputx2. saa melkeinpä kaikista marketeista. nivean.

Vierailija

Mullakaan ei tosissaan nuo mustapääpuhdistusaineet tehoa. Mutta voisin tosissaan kokeilla tuota anonyymin mainitsemaan Nivean lappuja!

Vierailija

Minä olin ainakin tyytyväinen noihin Nivean clear up strips-lappuihin, ei ihan kaikki mustapäät poistunut, mutta suurin osa. Jos noita käyttäisi säännöllisin väliajoin niin tulokset olisivat varmasti hyvät. En vain ikinä muista ostaa noita kaupassa käydessä, niin ei ole puoleen vuoteen tullut käytettyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat