Kadehditko sinäkin sinkkuja?

Vierailija

Luin äsken uusimman Cosmon "Sinkku, sinua kadehditaan" -jutun, enkä voi kuin ihmetellä. Miksi ihmeessä naiset pysyvät suhteessa, jos mies on sairaalloisen mustasukkainen, hänellä on huonot jutut tai hän kieltää naista katsomasta hömppää tai ostamasta kenkiä. Minä en voinut allekirjoittaa yhtä ainutta syytä haluta olla sinkku ja yli puolien kohdalla mietin, etten todellakaan eläisi tuollaisen miehen kanssa.

Luulenko tosiaan liikoja miehistä, kun oma poikaystäväni on niin täydellinen? Kavereiden kanssa olen keskustellut ihan samasta asiasta. Jonkun mies on juntti, toisen alkoholiin ja huumeisiin menevä, kolmannen aggressiivinen humalassa, neljännen sovinisti...

Miksi ette halua parempaa? En käsitä.

Kommentit (7)

Solange
Seuraa 
Liittynyt26.8.2009

No jaa, mun mielestä se cosmon sinkkujuttu oli selvästi kirjoitettu kärjistetysti, varmasti ihan tarkoituksella. Tykkään kovasti Cosmosta ja sitä on aina ihanaa lukea ja kaikkea, mutta en mä nyt kyllä tosissani/vakavasti ota kaikkea mitä siellä lukee. :D Eikä se ole ehkä tarkoituskaan, kun kyseessä on tuollanen hyvänmielen naistenlehti.

Vierailija

Luultavasti tosiaan aika kärjistetysti kirjotettu juttu.

En kyllä ite kaipaile sinkkuna oloa, kun muistan millasta oli ja sillonki mielessä oli että haluaa suhteeseen. Ehkä ainoa asia sinkkuudessa mitä kaipaan on se että on täysin vapaa tekemään mitä haluaa milloin haluaa, kun muuten on tietenkin aika riippuvainen siitä kans mitä toinen haluaa tehdä ja millon on aikaa nähdä. Mut eipä tääkää nii iso asia ole, en mäkää välttämättä pitäis siitä että mun mies huitelis baareissa ilman mua vaikka joka viikonloppu sen sijaan että viettäis mun kanssa aikaa.

Ja ehkä vastaus sun kysymykseen niiden kohalta jotka osittain kadehtii sinkkuja on, että vaikka siinä parisuhteessa ois huonoja puolia niin niitä hyviä puolia on enemmän ja ne painaa enemmän siinä suhteessa.

Vierailija

Joo totta kai se oli kärjistettyä ja totta kai Cosmossa on vielä paljon kärjistetympääkin juttua, ei tuo ollut todellakaan lehden "pahin" juttu, mutta kyseessä oli kuitenkin lukijoiden omat kommentit asiasta. En minä itse haluaisi kärjistämällä antaa miehestäni todellisuutta huonompaa kuvaa.

Ja tosiaan olen samaa asiaa ihmetellyt ihan tosielämässä, kun olen siitä kavereiden kanssa jutellut. Ja tietenkin erilaisilla foorumeilla. Niin monet naiset vaan näyttää tyytyvän huonoihin miehiin.

Vierailija

No enpä kyllä ole tuota sinkkuaikaa juurikaan kaipaillut tämän kolmen vuoden suhteen aikana. Tietysti jos asiat olisi suhteessa huonosti niin sitten, mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen elämääni tällaisena =)

Vierailija

En ole koskaan kadehtinut sinkkuja, ja miksi pitäisikään, koska elän kuin "sinkku", vaikka parisuhteessa olenkin. Teen ja menen miten itsestäni tuntuu hyvälle, enkä siihen suuremmin koe tarvetta lupaa kysellä. Tämän takia olen toki hieman hankala kumppani, koska menemiseni ovat yleensä ilmoitusmuotoisia "lähden huomenna sinne ja sinne". Elän vahvasti omaa elämääni, kuten vaadin kumppaninikin elämään, sillä en osaa olla parisuhteessa, joka perustuu tiiviiseen yhteiseloon. Olen sillä tavalla vähän erakko ja oman onneni seppä, että haluan tilaa, oman reviirini ja temmellyskenttäni, mihin ei muut tule häiritsemään. Osaan sen takia kunnioittaa myös muiden omaa tilaa ja halua tehdä asioita yksin/muiden ihmisten kanssa.
Ainoa mikä minusta puuttuu aitoon sinkkuun verrattuna on miesten iskeminen. En ole pettäjä, enkä kykene/arvosta yhdenillan- juttuja, enkä myöskään koe tarvetta koettaa miellyttää vieraita miehiä.

Joten, miksi olla sinkuille kateellinen? Heillä ei ole vapaudestaan huolimatta sitä tuttua ja turvallista syliä, villiä ja vapaata seksiä hyväksyvän kumppanin kanssa, tai meheviä riitoja, jotka osoittaisivat sinun olevan elossa.

Vierailija

En oo lukenut kyseistä artikkelia ja oon itse sinkku, mutta pakko kommentoida tota kohtaa että "miksi ihmeessä naiset pysyvät suhteessa, jos mies on poiuytghjoiuh", niin oon ihmetellyt ihan samaa. Saan usein kuulla kaverin suusta, kuinka mustasukkanen sen poikaystävä on ja kuinka se flirttailee muille naisille sun muuta. Ihmettelen kuinka ne on vielä yhdessä ja menossa kihloihin. Toisaalta, en tunne tätä jätkää kunnolla, mitä nyt pari kertaa tavannu, joten mun käsitykset siitä perustuu lähinnä näihin mitä tämä mun kaveri kertoo ja saatan kuulla enemmän niitä huonoja juttuja kuin hyviä. Entiiäsit.

Vierailija

Mun mielestä sinkkuus on aika aliarvostettua. Totta kai on ihan luonnollista kaivata kumppania enkä halua vähätellä kenenkään yksinäisyyttä, mutta olen itsekin joskus ihmetellyt, miten ihmiset ovat mieluummin esim. väkivaltaisessa suhteessa kuin yksin. Onko sinkkuus oikeasti niin pelottavaa? Ja toisaalta, ei kai se, ettei niiq seuccaa tarkoita, että olisi ypöyksin? Kai ihmisillä on ystäviä, kavereita ja sukulaisia silti?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat