Viinaan menevä mies

Vierailija

Elikkä, olen seurustellut 3 vuotta miehen kanssa joka juo liikaa.(Itse en juo ollenkaan) -Mies on muuten kyllä ihana ja rakastan häntä, mutta.. -miehellä on luottotiedot menneet pikavippien takia, (rahat viinaan) muutaman kerran on pöllinyt mun pankkikortin ja käyttänyt mun rahat, on selvinpäin vain noin 1-2 päivää viikossa ym. -En tiedä haluanko/jaksanko enää olla tämän miehen kanssa kauaa yhdessä. Mies kyllä aina lupaa lopettaa juomisen, tai sitä vähentää, ja olen yrittänyt häntä auttaa, mutta tulokset ovat olleet heikot. Ja jos uhkaan hänet jättää, uhkailee heti itsemurhalla, kerran sitä yrittikin kun hänet jätin, mutta silloin ajattelin että koitetaan vielä kerran. Elikkä kysymys on että kanttaako minun enää uskotella itselleni että mies voi muuttua ja kannattaako suhdetta jatkaa? (Anteeksi kun tekstistä tuli vähän sekava)

Kommentit (4)

Vierailija

en haluaisi masentaa mutta varmaan kannattaisi päättää suhde koska ansaitset parempaa, olisihan ero varmasti vaikea mutta alkoholismi on kuitenki sairaus josta ei noin vain parannuta ja se vaatii kovasti työtä mutta oletteko hakeneet hänen alkoholi ongelmaan ammattiapua? sillä luulen että tuohon ei enään kotikeinot tepsi. ja muistuttaisin kuitenki ettei se elämä alkoholismista päästyään ole välttämättä sen helpompaa, sillä tiedän myös perheen jossa mies oli alkoholisti perhe kärsi siitä mutta päästyään kokonaan kuiville se helvetti vasta alkoikin. mutta tsemppiä ja jaksamisia sulle! kyllä kaikki vielä hyväksi kääntyy :)

Vierailija

Jos ette ole hakeneet ammattiapua, niin hakekaa ehdottomasti. Koska tuo että on selvinpäin 1-2 kertaa viikossa, kertoo jo, että on aikalailla alkoholisoitunut.

Oma sukuni on alkoholisoitunutta, ja useita on kuollut siihen. Aikaa myöten tuo alkoholismi tuhoaa myös sinut. Ja pankkikortin varastamista ei tarvitse kenenkään kestää.

Jos mies uhkailee itsemurhalla, ja jopa yrittää sitä, kun yrität lopettaa suhteen, niin suosittelen että menee tai soittaa sairaalapäivystykseen ja kertoo itsetuhoisesta ihmisestä, niin silloin hänet otetaan hoitoon.

Voimia sinulle!

Vierailija

henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin että: JUOKSE! niin lujaa kuin pääset, ja toiseen suuntaan. olen ollut koko ikäni tekemisissä alkoholistien kanssa, ja voin sanoa että jos mies ei oikeasti tee jotain konkreettista (niinkuin mene vierotukseen), on hänen lupailunsa aivan turhanpäiväisiä. jos ihminen on alkoholisti, se lopettaminen ei enää ole hänen halustaan kiinni. varsinkin tuo että hän on varastanut sinulta, pitäisi olla todella iso hälytysmerkki. vaikka rakastaakin, ei silti pidä antaa toisen vetää sinua mukanaan pohjalle. alkoholismi on asia jonka hänen itse pitää parantaa, ja sinä et siihen valitettavasti pysty.
voimia ja jaksamisia sinulle, ja minä todella todella toivon, että päätät erota, ennenkuin mies on todella tehnyt jotain paranemisen eteen :(

Vierailija

Se että hän uhkailee itsemurhalla tarkoittaa ettei hän oikeasti uskalla tehdä sitä, ja jos hän on kerran yrittänyt ei hän koittanut tosissaan päästä hengestään vaan todistaa että tekee sen vaikka ei oikeasti pysty tappamaan itseään. Jos et nää mitään iloa suhteessa liiku eteenpäin, turhaa kantaa moista taakkaa.

Miehen mielipide.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat