HELP? luotanko tämän ulkomaalaisen avustukseen

Vierailija

Tytöt!

Nyt on tilanne tämmönen.. Mä tykkään tutustuu ulkomaalaisii ja mulla on mesessä nettikamuina aina aasialaisista afrikkalaisiin. Myös eurooppalaisii löytyy.. Bongaan nää tyypit Random chateista netistä.

Mutta tota nyt oon jutellu muutaman päivän yhen brittimiehen kaa. Puhutaa lähes kaikesta ja mainitsin kuina mua haermittaa ku menin saamaa tarkistusmaksun junassa. Hän lupautu maksamaan sakon! ja ei vaadi rahaa takas. Pyys kertoo tilinumeron, jotta voi laittaa 80 egee mulle. Mitä teen? Luotanko? Mitä voi seuraa jos annan tilinumeron. Jos se on hakkeri tai jtn.

Kommentit (8)

Vierailija

älä anna tilinumeroas! Maksa vaan itse ni saat sen ainaki varman päälle. sellasiin ei kannata luottaa liikaa, kenet olet löytäny jostain chateistä. vaikka olis kuinka mukava ni muista ajatella asioita järjellä!:)

Vierailija

Joo, nyt vähän tervettä järkeä peliin! Henkilökohtasia tietoja ei todellakaan pidä mennä luovuttamaan kenellekään vieraalle, olkoonkin se sun kaveri, mut ootte tavannu netissä missä on aika helppo huijata vaikka koko elämäntarina jos siltä tuntuu. Ei pidä olla liian hyväuskoinen.

Vierailija

no mut tilinumero... annanhan mäki tilinumeroni ties kenelle ku harrastelen nettikauppoja. Eikai se sillä numerolla vielä mitää tee?
Mitä jos se on oikeesti joku supermukava ja _rikas_ britti, joka haluu auttaa koska sä oot nuori opiskelija ja sille 80e ei oo vielä mitään..?

Vierailija

Joo, mutta hakkereilla on keinonsa saada vaikka ja mitä tietoja ihmisestä jopa pelkän tilinumeron perusteella. Siihen ei paljoa tarvita. Ja hei nyt oikeasti, "mukava ja rikas" nettituttu josta et hyvällä tuurilla tiedä oikeasti mitään, haluaa antaa sulle tosta noin vaan 80e, pitäsköhän hälytyskellojen jo kohta soida? Sä varmasti saat sen itsekin maksettua ilman että talous kaatuu, joten miks lähteä ottamaan mitään riskejä?

Vierailija

Järki käteen! Niinkuin täällä aiemmin sanottiin, netissä ihmiset pistävät toisia halvalla. Et tunne miestä, eikä kannata uskoa sinisilmäisesti jokaiseen sanaan mitä hän sinulle kertoo. Monesti on ollut juttua siitä, kun ihmiset ovat joutuneet netissä huijatuksi ja lopuksi itketään sitä miksi meni uskomaan henkilöä, josta ei tiedä oikeasti yhtään mitään. Se tyyppi ei välttämättä ole edes nuori mukava britti poika, vaan vanha salakavala huijari. Voithan toki kokeilla onnea, mutta muista, se tyyppi saattaa jotenkin pystyä tyhjentämään tilisi ja silloin on liian myöhäistä katua. Sellaiset tyypit eivät jää kiinni, sillä sinulla ei ole mitään tietoa hänestä. Voi olla, että hän asuu jossain aivan muualla kuin englannissa.

Vierailija

Luultavasti tässä yritetään vaan tehdä vaikutus rahoilla, toisin sanoen ostaa suosiota. Jokainen voi ajatella siitä mitä haluaa kunhan tietää mistä on kyse. Tai sitten henkilö on vain rahoissaan ja ystävällinen.

Toisaalta on netissä huijareitakin, ja jos välttämättä aikoo ottaa rahaa vastaa tuntemattomalta henkilöltä, kannattaa varmistaa että se tapahtuu turvallisesti, esim. luomalla toissijaisen tilin jossa ei säilytä mitään. Muitakin keinoja on kuten PayPal (ehkä suositeltavin).

Vierailija

Pelkällä tilinumerolla ei todellakaan voi tyhjentää tiliä tai tehdä mitään muutakaan ilkivaltaa. Jos nyt tilin haltijan nimen onnistuu jotenkin selvittämään, niin mitä sitten? Nimiä voi bongata miljoonittain vaikka Facebookista jos siltä tuntuu. Tilinumero on todellakin vain rahan "osoite" kun siirretään valuuttaa tililtä toiselle.

Verkkopankkitunnukset ja luottokorttitiedot ovat sitten eri asia ja niiden tunnuksia sekä tietoja ei pidä luovuttaa kenellekään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat