Miten sanoa ei

Vierailija

Onko teille käynyt koskaan niin että pidätte juhlat/bileet, ja sitten joku kysyy että voiko tuoda kaverinsa tai tulla itse vaikkei ole kutsuttu?(joita et siis jostain syystä halua sinne) Minulle käy usein. Kysyisinkin että jos joku olisi keksinyt jonkun ystävällisen tavan sanoa ei. Itse en keksi kuin että "Sori ei ole tilaa niin monille vieraille?"

Kiitos :)

Kommentit (5)

Vierailija

on käyny tosi monta kertaa ennen mullaki oli vaikea sanoa ei mutta sitten niistä ei kutsutuista vieraista aiheutu ongelmia niin oli pakko alkaa kovemmaks.. jos asuu vanhempien luona niin vaikka että "äiti ja isä sano että ei saa tulla ko sen ja sen verran tai että ei ylimääräisiä.." ja jos asuu yksin niin sit just että "voi harmi täällä on jo niin paljon porukkaa että tulee melua liikaa.. sori.." eikös se ole kiltisti sanottu :D tai valehtelee vaikka et ystävä saa hermoromahduksen kohta jos tulee enemmän porukkaa ko se on niin kauhea ressaamaan.. tai et "me ollaan ihan just lähössä kaikki baariin niin ei" :D nuita ite olen käyttäny :) tai sitte vaan lopetat puhelun kesken huuat vaikka et "apua! joku kaato punaviinit valkoselle matolle pakko mennä!" :D

Vierailija

Hehheh. Hyvä aihe! Itsekin pitänyt juhlat ja ajatellut kutsua vain ne, joista pidän, niin eiköhän joku kysy että voiko hänkin tulla ja hänen kaveri. Argh! Tilanne tullut niin yllättäen etten edes keksinyt mitä olisin voinut sanoa syyksi että ei voi tulla.

Joten, lisää aiheesta kiitos! :)
Ja mielellään vielä niin, että ennen juhlia kun joku kysyy pääseekö. Meinaan jos on kyse vain yhdestä "ylimääräisestä", niin helposti ne rupee jankkaan että kyllä nyt aina yksi vielä mahtuu :/

Vierailija

Eihän ne muuten usko, sanot suoraan vaan. Itse en viitsi kierrellä ja kaarrella, vaan töksäytän suoraan jos kyseessä on kaverin mukana tuleva, että "en tunne kyseistä henkilö/ en tunne hyvin/ en halua sitä tänne." Ystävälle en kyllä ole sanonut koskaan, että hän ei voi tulla (paitsi jos tuo ylimääräisiä mukana). Ja ruinaajille pitää sitten olla vieläkin tiukempi.

Vierailija

Kiitos täältä sai hyviä vihjeitä. Sehän tässä on että jossei tykkää jostain niin suoraan sanominen on vaikeaa koska ei kumminkaan halua että kaikki ajattelee että kamala muija. :D Tai jos tää ei-haluttu on muiden kutsuttujen kaveri eikä itse erityisemmin pidä tästä niin saattaa tulla kiusallista....

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat