Kirvely seksin jälkeen? Hiiva?

Vierailija

Niin eli siis minulla ilmeni noin puolitoista kuukautta sitten kirvelyä heti seksin jälkeen( kyseessä oli poikaystäväni ja käytän e-pillereitä, merkkinä yaz), tämä kirvely jatkui pari päivää ja virtsatessa tuntui kipua mutta lähinnä juuri siinä emättimen suulla kun virtsa osui tulehtuneelle kohdalle....no kävin sitten gynekologilla joka sanoi kyseessä olevan hiivasienitulehdus jota itsekin epäilin, ja sain voiteen hoidoksi.....oireet menivätkin sitten ohi noin 5 päivässä, eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. No nyt sitten taas huomasin ehkä noin viikko sitten seksin aikana että kun oli jo vähän aikaa oltu hommissa että alkoi hankaamaan hieman epämukavasti mutta ei mitään sen kummempaa, enkä ajatellut asiaa enempää...no tämä "hankaamisen" tunne on jatkunut nyt koko tämän viikon seksin aikana....mutta muuten ei ole ollut mitään oireita. ensin seksi tuntuu ihan hyvältä mutta sitten vähän ajan päästä alkaa hankaamaan. ja nyt eilen illalla tuli taas kirvelyä seksin jälkeen mutta meni kuitenkin pois joten harrastin seksiä nyt vielä aamullakin jonka aikana tuntui hyvin epämukavalta ja seksin jälkeen alkoi kirvelemään, ja nyt oireet ovat aivan samat kuin viimeksikin, kirvelyä virtsatessa ja pistelevää tunnetta emättimessä ja kuumotusta, lisäksi huomasin että emätin on aivan tulipunainen, eli selkeästi näyttää tulehtuneelta. No siis mietin tässä nyt vain että haenko apteekista vain vaikka jonkun canesten combin, kun kuitenkin viimeksi lääkäri sanoi että kyseessä oli hiiva ja nyt oireet aivan samanlaiset? ihmetteln vain kun en periaatteessa ole huomannut mitään kutinaa, tai ainakaan hyvin voimakasta kutinaa emättimessä joka yleensä liittyy hiivaan?

Kommentit (9)

Vierailija

En kyllä oo kuullu ettäkö kirvely virtsatessa olis hiivatulehduksen oire, tosin en varmaks osaa sanoa. Ja hiivatulehduksessa on käsittääkseni myös kokkareista/hiivaisen oloista valkovuotoa.

Mulle tuli mieleen että sulla vois olla virtsatieinfektio. Jos on kirvelyä virtsatessa ja joudut käymään vessassa usein ja jopa nousee kuumetta, niin mene lääkäriin koska sillon taitaa olla VTI. Hoitamattomana se voi aiheuttaa munuaistulehduksen joka onsit vähän hankalampi...

Vierailija

Olen edellisen kirjottajan kanssa samaa mieltä. Koska hiivatulehdus ei yleensä aiheuta kirvelyä vaan kamalaa kutinaa ja kokkareista vuotoa. :) Mene kysymään lääkäriltä :)

Vierailija

nosiis tilanne on nyt tämä, että kävin tuolloin sunnuntaina hakemassa sen canesten combin ja oikeastaan tuo virtsakirvely lähti pois jo parin virtsaamiskerran jälkeen, eli loppui oikeestaan jo vissiin ennenkuin aloin käyttämään tuota canesten combia. muttanii ja nyt tilanne on se että kuumotusta tai kirvelyä ei ole, emätin näyttää vielä hieman tavanomaista punasemmalta mutta jotenkin hieman vaikea sanoa :D jonkinlaista kutinaa tuntuu, mutta ei mitenkää kovin voimakasta tai sietämätöntä, lähinnä tuntuu siltä että alushousut olisivat jotenkin ärsyttävää materiaalia :D eli kutina ei ole kovin pahaa....eli jos nämä oireet nyt häviävät niin kyllä se varmaan sitten sitä hiivaa oli, mutta jos ei niin menen sitten lääkäriin :)

Vierailija

Sanoit, että oireet menivät ohi parin virtsaamiskerran jälkeen. Musta tuo kuulostaa aika paljon virtsatientulehdukselta. Toisaalta sulla saattaa olla hiivatulehdus samaan aikaan. Canesten combi on ainaki auttanu mulla tuossa hiivatulehduksessa, mutta pissatulehdukseen saa vain reseptilääkkeitä. Ja tosiaan pitkälle mennessään se saattaa levitä munuaisiin asti, mikä on vaarallista. Tämän huomaa kuumeen nousemisesta ja sillon lääkäriin täytyy lähteä heti. Kannattaa käydä vessassa ennen ja jälkeen seksin, ni se huuhtoo putket eikä tulehduksia synny niin helposti. Lisäks jos kirvelyä virtsatessa tuntuu taas, ni yritä juoda paljon vettä ja käydä paljon vessassa. Mulle lääkäri suositteli liukkaria käytettäväks aina seksin aikana, joka minimoi sen hankaamisen, jolloin iho ei mee rikki ja tulehuksia ei synny niin helposti. Toivottavasti tästä oli jotain apua! :)

Vierailija

Mulla oli aikasemmin samanlaisia ongelmia kun sulla, ja menin sitten lopulta käymään gynellä. Hän totesi että mun limakalvot on ehkäsyrenkaan takia todella kuivat, ja suositteli liukkarin käyttöä ja limakalvojen kosteutusta Bebanthenilla. Nyt kun toimin hänen ohjeittensa mukaan, ei minkäänlaisia ongelmia seksin jälkeen enää ole ollut. Aattelin vaan, että kun säkin käytät pillereitä, niin voisko sunkin oireet johtua kuivuudesta? Kannattaa ainakin kokeilla:)

Vierailija

Minullakin on ollut juuri tuota nougatten mainitsemaa e-pillerien aiheuttamasta kuivuudesta johtuu kirvelyä ja ärsytystä (minullakin on muuten Yaz). Siihen auttaa parhaiten juuri, että käyttää liukuvoidetta, sillä itselätni ainakin ovat nuo oireet kadonneet.

Vierailija

HPV-infektiolta tuo eniten kuulostaa leidit :) Ei siis näkyvältä kondyloomalta, niiltä syyliltä. Se infektio aiheuttaa just tuota kirvelyä seksin jälkeen yms. Yleensä lääkärit jostain syystä kiertää koko asian, niin kävi munkin kohdalla, kunnes sattui osaava gynekologi. Etikkaa limakalvoille ja johan tuli näkyviin kirvelyn syy. Suosittelen käymään papassa säännöllisesti, vaikka oireet olisi mennyt jo ohi, kun näin vanha viestiketju on.

Vierailija

Kyllä hiivakin aiheuttaa kirvelyä. Kun seksin aikana "hinkataan" paikkoja, niin iho hajoaa ja se sitten kirvelee, kun virtsa osuu siihen. Virtsatietulehduksen kirvely on erilaista, molemmat kokeneena tiedän!

Vierailija

Mulla on ollut hiiva sillai että se on polttanut emättimen ihon rikki virtsa aukon läheltä yms jolloin ainut oire on ollut kirvely virtsatessa. Onhan poikaystäväsi myös hoidettu? Sillä jos ei niin hiiva tarttuu häneltä sinulle aina uudelleen. Myös virtsatieinfektiot on yleisiä ja tulevat nimenomaan seksin jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat