Mies maksaa KAIKEN!

Vierailija

Heips onko kellään samanlaista tilannetta tai joskus jóllut ja miten olette asiaan suhtautuneet? Tai mitä yleensä ajattelette, onko ok jos toinen maksaa ihan kaiken aina treffeillä tai muuten vain yhdessä jossain oltaessa?
Ymmärrän siis että ekoilla tai tokillakin treffeillä mies maksaisi mutta nyt ollaan treffattu varmaan toistakymmentä kertaa..

En siis oleta että miehen pitäisi enään maksaa, minulla on aina ollut rahat mukana treffaillesssamme enkä ikinä ole pyytänyt että voisitko maksaa. Ajatteleeko miehet jotenkin automaattisesti näinkin pitkän ajan jälkeen että heidän on maksettava????
Hän maksaa siis ihan aina, kahvittelut, syömiset, leffat, juomat yms... Joskus ns. törkeimmissä tapauksissa kun olin maksamassa omaa juomaani baarissa ja ojentamassa jo rahoja baarimikolle, toinen työntää oman maksukorttinsa väliin. Toisella kertaa sanoin hänelle että maksan juomani itse ja hän sanoi asian olevan ok, mutta kohta ojentaakin maksetun juoman käteeni.
Viimeksi kun käytiin leffassa, olin tottakai varannut rahat omaa lippuani varte mukaan. Ostamme liput yleensä ennen leffaa jtn asian piti olla sillä selvä. Mies kuitenkin ilmoitti ostaneensa liput jo etukäteen ja kun ehdotin että maksaisin hänelle niin ei käy.
Kerran sain maksettua sentään ruokani kun sanoin että sillä ehdolla lähden syömään jos itse maksan xD Mutta eikös tuosta pitäisi ottaa jo vähän ullakkoon että ei siis todellakaan tarvitse tarjota mulle ihan kaikkea jos kerran haluan itse maksaa..?

Oon itse opiskelija ja joo, raha ei tahdo riittää kaikkeen ja hän käy töissä, joten ajattelee kai että minulla sitä rahaa ei sitten olekaan.. mutta siltikin! En minä kulje hänen mukanaan siinä toivossa että ei tarvitsisi itse laittaa rahaa mihinkään.
Kaverini sanoi että olen hullu kun en nauti tilanteestani, hän ainakin tykkäisi jos mies maksaisi.. mutta kun tulee semmoinen hyväks käyttäjä olo vaikka itehän hän tarjoutuu... mut periaatteista kysymys, en haluu olla nainen jota täytyy elättää.

Paljon taas tekstiä, vähän asiaa :D

Kommentit (8)

Vierailija

oon kokenu saman ja tilanne oli/on todella ärsyttävä. mutta se on vain joillekin miehille iskostettu kasvatuksessa tms. päähän että miehen kuuluu tarjota naiselle ja ne sitten jotenkin tuntee sen häpeällisenä jos nainen maksaa itse tai varsinkin jos nainen tarjoo.

Vierailija

Näin miehenä sanoisin, että yllättävän moni suomalainenkin nainen olettaa miehen hoitavan maksupuolen. Muistaakseni tästä aiheesta oli täälläkin joku ketju, ja tuntui sellainen yleissävel olevan, että herrasmiehen kuuluu maksaa ekoilla treffeillä. Lisäksi asiaa ei helpota sekään, että monissa paikoissa miehelle vain tokaistaan, että tehän maksatte molemmat. JA harva mies tuskin haluaa olla sellainen kusipää joka tämän jälkeen sanoisi että en varmasti maksa.
Itse tosin arvostan sitä, että nainen ainakin tarjoutuu ekoilla treffeillä maksamaan oman osuutensa.

Vierailija

tiedän niin tunteen, itse olen kanssa miehen kanssa asiasta useampaan kertaan sanonut, mutta ei tunnu toimivan. sama kuin alottajalla, niin itse olen opiskelija ja mies töissäkäyvä, joten tottakai hänellä on enempi rahaa, mutta olisi se mukava itsekin jotain maksaa! ja tätähän on jatkunut jo sen vuoden verran.
nykyisin pitää erikseen sopia jo ulos lähtiessä, että kuka maksaa ja mitä, mutta valitettavan usein en itse ole vieläkään päässyt mitään maksamaan. joten tiedän hyvin tunteen !

Vierailija

joo mutta miksi pitää maksa vielä silloinkin kun toinen on jo maksamassa omaa osuuttaan??? eikös se ole jo siinä vaiheessa selvä että minä, nainen maksan itse juomani..?? siis kirjaimellisesti olin ojentamassa jo seteliä bmikolle ja väliin tuli, tuota minä en ymmärrä.. ;c

Vierailija

itellä ihan samanlainen tilanne ollu jo useamman kuukauden. ekoilla treffeil olin sillee et maksan ite juomani mut eihän se miehelle käyny joten mies maksoi. sen jälkeen hän on aina maksanut kaiken. pari kertaa olen tarjonnut rahoja hänelle kyyditsemisestä koska ite oon vaa sellanen etten ilmasiks kyytejä ota. ni hänhän melkein suuttui ja pahasti tarjoamistani rahoista joten sen jälkeen en ole edes uskaltanut keskustella rahasta/maksamisita hänen kanssaan.

Vierailija

Lainaus:

Näin miehenä sanoisin, että yllättävän moni suomalainenkin nainen olettaa miehen hoitavan maksupuolen. Muistaakseni tästä aiheesta oli täälläkin joku ketju, ja tuntui sellainen yleissävel olevan, että herrasmiehen kuuluu maksaa ekoilla treffeillä. Lisäksi asiaa ei helpota sekään, että monissa paikoissa miehelle vain tokaistaan, että tehän maksatte molemmat. JA harva mies tuskin haluaa olla sellainen kusipää joka tämän jälkeen sanoisi että en varmasti maksa.
Itse tosin arvostan sitä, että nainen ainakin tarjoutuu ekoilla treffeillä maksamaan oman osuutensa.

Olen kyllä samaa mieltä-

Vierailija

entäs jos mies ei maksa mitään edes ekoilla treffeillä..mitäs siitä pitäisi ajatella..voisit toki puhua ystäväsi kanssa asiasta.monille miehille varmasti kotoa saatu malli että mies tarjoaa kaiken treffeillä.itseäni kyllä häiritsee enemmän tilanne ettei mies tarjoa mitään ja vielä kommentoi esim elokuvalipusta(11 E)että ompa kallis.sinuna kyllä järjestäisin miehelle vastaavan tilanteen pyydät elokuviin ja hommaat liput etukäteen...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat