Mikä luokitellaan seurusteluksi?

Vierailija

Milloin suhdetta voi kutsua seurusteluksi? Sovitaanko siitä suullisesti erikseen vai?

Treffaillutt olen komistusta reilun 4kk ajan melko epäsäännöllisen säännöllisesti, välillä parikin kertaa viikossa ja välillä saattaa olla 2vk tapaamisien välissä.

Treffien sisältö ollut tämmöistä ihan perus settiä leffaa teatterissa sekä kotona, kahvittelua, syömässä käyntiä, auto ajelua ja ihan yökyläilyjäkin. Itse asiassa tässä parin viimeisen kk aikana kaikki tapaamiset ovat sijoittuneet niin että yöksi on jääty :)

Tekstareita vaihdetaan paljon, välillä tietty hiljaisempia jaksoja mutta vaikkei jollakin viikolla nähtäisi niin puhelimitse pidetään yhteyttä ja kysellään kuulumisia. Molemmat on tunnustanut toisillemme että tykätään ja kovasti, suutelua ja halailua on paljon, ja seksiäkin harrastamme nykyään oikeastaan joka kerta kun näemme. Pikkaisen on saattanut olla sellaista lyhyen tähtäimen suunnitelmaa, niinkuin ehkä mitä kesällä voitaisiin tehdä mutta muuten ei olla yhteisiä asioita pitkälle suunniteltu.

Mitä tää sitten on? Ääneen ei olla ainakaan sanottu toista tyttö/poikaystäväks, tilannetta seurusteluks yms... Oon jotenkin käsittänyt että seurusteluun kuuluu melko säännöllinen tapaaminen ja meillä tuo ei todellakaan ole säännöllistä, enemmänkin milloin on aikaa ja huvittaa :P mutta ei tosin mene yli sen 2vkn että viimestään sillon molemmat ollaan että aa ikävä on hirmunen. Välimatkaa meillä on reilu 20km eli ei paljon ja kun käyn koulua samassa kaupungissakin missä hän asuu, päivät hän on töissä ja minä koulussa, mutta olen siis paljon kotisudullani kun siellä asun.
Muistan että ihan alussa kun tavattiin niin sanoin sille että en haluu mtn vakavaa, nyt mieli on kyllä muuttunut ihan päin vastaseks, menisin varmaan naimisiin sen kanssa jos kosis xD no eikä.. mut siis totaalisen ihastunut olen :))

Kommentit (4)

Vierailija

Seurusteluun liu'utaan, yleensä pikkuhiljaa. Toisin sanoen ei ole olemassa mitään tarkkaa rajaa, jolloin tapailua voi alkaa kutsua seurusteluksi. Pari voi tietenkin tehdä molemminpuolisen tunnustuksen seurustelusta sitten kun se sopivalta tuntuu, mutta siihen asti seurustelu on enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraista. Näin tämän ainakin itse määrittelen.

Vierailija

Osittain seurustelu on henkilöiden välinen sopimus siitä, että nyt tämä meidän suhde on sen verran vakava,että voidaan seurusteluksi kutsua. Toiset ajattelevat seurustelevansa heti tapaamisen jälkeen, toiset voivat "tapailla" vaikka vuosikausia.
Itse tapasin avomieheni 1 v 7kk sitten. Tiesimme toisemme ennestään, mutta tällöin oli ensimmäisen kerran jotain juttua. Tapailimme viikon ajan lähes päivittäin ja viikon päätteeksi mieheni kysyi mitä mieltä olisin seurustelusta. Vastasin hänelle, ettei se pahalta kuulosta, mutta en silti itse kokenut, että vielä seurustelisimme. Meni varmaan kuukausi vielä ennenkuin itse sisäistin, että kyllä tässä nyt seurustellaan, vaikka jälkikäteen ajateltuna, kyllähän me seurustelimme jo sen viikon tapailun jälkeen.
Se on siis tapauskohtaista :)

Vierailija

Luulen että jossain vaiheessa se tilanne tulee että toinen kysyy "ollaanko me yhessä" "haluisitko jotain vakavempaa" tms tms. Toivottavasti pian ; ) Ihastumisen tunne on ihana!

Anuski
Seuraa 
Liittynyt12.10.2010

Oon jostain kuullu et virallisesti seurustelu alkaa vasta kun niin yhdessä sovitaan. Kaverini tosin ei koskaan sopinut asiasta miehen kanssa, he vaan ties. Eli 5 vuotta yhessä ja yhteinen asunto eikä periaatteessa seurusteltu :D

Mutta siis, jotkut siitä haluaa sopia, ja jotkut vaan tietää toisen katseesta että se on seurustelua nyt. Kysyt reippaasti et mitä se suhteelta haluu? ;)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat