Kuukautiset kerran vuodessa

Seuraa 
Liittynyt15.1.2011

Eli ongelmani on.
13 vuotiaana otin jälkiehkäisyn ja viikko pari sen jälkeen alkoivat elämäni ensimmäiset kuukautiset.
Taukoa oli yli vuosi kun tuli toiset (kestivät alle päivän)
15 vuotiaana oli seuraavat kun olin jälleen ottanut jälkiehkäisyn. Eli nyt täytän 17 ja minulla on ollut 3 kuukautiset 3 vuoden aikana.Ja hormoonit olivat nousussa kun kävin verikokeissa -09 vuonna mutta kuukautisia ei kuitenkaa tullut. Olen kyllä taas menossa ensiviikolla lääkäriin , ja minua pelottaa. Onneksi poikaystäväni on tukenani ja ymmärtää minua. Pelottaa vaan ihan himputisti koska suvussa on esiintynyt syöpää ym. sairauksia. Ja aihekin on arka koska siitä on niin paljon ''piikitelty'' että olen epänormaali jn.

Voiko jokin sukupuolitauti johtaa tähän?
Olisiko syytä epäillä PCO:ta?
Onko muilla sankaltaisia tapauksia?

Kommentit (2)

Cik
Seuraa 
Liittynyt13.9.2010

Muuta en osaa oikein sanoa kuin että jälkiehkäisypillereiden käyttö voi sekoittaa naisen luontaisen kuukautisrytmin, sillä se sisältää erittäin paljon hormoneja.
Mutta joillakin tosiaan ne kuukautiset voi alkaa vasta 17-vuotiaana. Kannattaa puhua lääkärin kanssa.
Minkä ikäisenä äidilläsi alkoi menkat?

Emmic
Seuraa 
Liittynyt15.1.2011

12 vuotiaana ja siskollani 9 vuotiaana joten on aika outoo jo sinällänsäkin.
Ei muute pelottais varmaa nii paljoo, mutta kun pelkään lapsettomuutta. Vaikka en vielä haluaisikaan lasta se kuitenkin kuuluu tulevaisuuden suunnitelmiin.
Ja tosiaan niissä pillereiden välissä oli 2 vuotta joten voiko ne mitenkään vaikuttaa noin paljoo? Kun siis joo voin kuullostaa typerältä ja tietämättömältä, kun en ole asiaa niin kovin pohtinut mutta poikaystäväni on kauheesti nyt ollut huolissaan tästä ja hyvä niin koska tuskin olisin muuten mennyt pitkään aikaan lääkäriin. :)
Papa kokeisiinkin olis mentävä mutta pelottaa aivan mielettömästi :s

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat