Mies petti

Vierailija

Olemme seurustelleet nyt 10kk , mies 20, minä 17

En tiedä mitä mun pitäis oikein tehdä. Mies oli su-ma välisenä aikana laivalla ja heti tultuaan kotiin kertoi että oli mennyt pettämään kännissä. Olin todella järkyttynyt sillä luotin _todella_ paljon mieheeni. Mies meni laivalle kaverin kanssa joka oli juuri eronnut melkein vuoden suhteestaan ja siksi halusi irroitella (tosin tällä herralla on selkeä alkoholi ongelma), joten ajattelin että miksei voisi mennä mukaan kun kaveri lupas vielä tarjota koko lystin. Mies lähti ihan hyvissä mielin, enkä kiukutellut vaikka ilmoitus lähdöstä tuli juuri viime minuuteilla. Mutta laivalla miehes oli sanonut että meillä menee huonosti kaverilleen ja naiselle jonka kanssa hän minua petti. Tosin mies ilmoitti seurustelevansa vasta viime tipassa kun he olivat jo kuumissa tunnelmmissa hytissä. He vaihtoivat numeroita siltä varalta että toinen eksyisi. Seuraavana päivänä vielä laivalla nainen tuli kyselemään mitä aikoo tehdä suhteeni ja mieheni sanoi että kertoo kaiken mitä on tehnyt, nainen ei vaikuttanut kovin tyytyväiseltä. MIehen kaveri oli vaan innostunut että hän oli pettänyt minua ja kannusti jatkamaan pettämistä tämän kanssa ja katoamaan näkyvistäni. MIehen tultua kotiin ja tunnustettuaan mies kertoi numerosta ja käskin miehen soittamaan naiselle ja pyytämään ettei pitäisi yhteyttä. Nainen oli hyvin selkeästi harmistunut ja tuskin soittaa tai pistää viestiä miehen perään.

Olemme keskustelleet paljon tästä asiasta ja välillä tuntuu että pystyn tämän käsittelemään ja nyt tuntuu että että olen nyt vasta todella tajunnut mitä mies teki, ja minulla on halua jatkaa koska mies katuu todella syvästi tekoaan, tosin tämän takia en tykkää miehen kaverista kauheasti. Mutta pelkään että minusta tulee katkera ja mustasukkainen ihminen kuten vanhassa suhteessa ni jossa ex tapaili meidän yhteistä tuttuani selän takana.

Kavereille olen sanonut etten tiedä seurustelemmeko enää ja tilanne on sekava. On hyvin ahistavaa nähdän miehen kaulassa fritsuja ja miettiä tekeekö se sen uudestaan?

kysyn siis ihan mielipidettä tilanteestani, jatkaisitteko vai ette? miksi?

Kommentit (15)

Vierailija

Vaikka haluaisikin jatkaa, kyllä pettämisestä pitää jollain tavalla rangaista - tai saada tuntuva hyvitys. Molemmat osapuolet tietävät, ettei suhteessa kuulu niin tehdä. Jos toiselle antaa liian helposti anteeksi, jää pettäjälle väärä käsitys, ettei se pettäminen lopulta niin iso asia olekaan.

Vierailija

Minä en voisi antaa anteeksi. Olen otanut sellaisen periaatteen että jos äijä pettää tai lyö, hän saa lähteä lätkimään. Täydellistä luottamusta toiseen on todella vaikea saada takaisin.

Tämä on tietysti vain oma mielipiteeni. Jos todella haluat jatkaa miehen kanssa ja olet sitä mieltä että hän on yrittämisen arvoinen, sinun täytyy rakentaa luottamus kokonaan uudelleen.

En nyt tiedä oliko tästä mitään apua, mutta voimia sulle! :)

Vierailija

Tällä hetkellä tilanne näyttää siltä että me miehen kanssa erotaan, en pysty olla ajattelematta mitä se oikein teki mulle ja olen myös katkera miehen kaverille joka on kaikkeen yllyttäny, sysäsi myös naisenkin mieheni seuraan.

Tuntuu vain siltä että olis helpompi vaan luovuttaa ja tänmä kyseinen kaveri sitä oikein todella myös haluiaisi että saisi ryyppykaverin. Tajusin eilen että tämä kaveri on kietontut miehen pikkusormensa ympärille ja tekee kaiken mitä tämä sanoo.

JOS me jatkettais niin sanoin että juominen sais vähentyä(on ollut TODELLA paljon tämän kaverin kanssa juomassa) ja sen näkeminen vähentyisi koska se yllyttää tekemään kaikkea tyhmää (nyt on ainaski huomattu ja aikasemminkin). En tiedä mitä tapahtuu seuraavakasi, menen ainakin nyt mutsin luokse setvimään omia ajatuksiani mutta tilanne kyllä näyttää tällä hetkellä aika selkeältä.

Vierailija

Voimia sulle tosi paljon!<3 Ihan kamala tilanne, olisin itse vastaavassa tilanteessa varmasti vielä paljon paljon enemmän sekaisin ku sä olet. Osaat suhtautua jotenkin järkevästi tuohon. Mä ajattelen niin, että virheistä voi oppia ja mies voi muuttua (tosin oon vähän romantikko) ja mun mielestä sun mies osoitti rohkeutta ja rehellisyyttä kun sillä oli munaa kertoa asiasta heti sulle ku tuli kotiin. Mutta tottakai pettäminen on aina tosi hankala asia eikä siitä ylipääseminen, saatikka anteeksianto ole itsestäänselvää. Kuuntele omaa sydäntä ja tee päätös niin, että voit olla onnellinen. (: Tsemppiä!

Vierailija

Kai se on vähän pakko kertoa heti, jos on fritsujakin kaulassa, koska kyllähän asia tulisi niiden kautta muutenkin ilmi.. Toi kuulostaa musta vähän tekosyyltä, että "kaveri painosti". Silti se on sun poikaystäväs joka teki mitä teki ja hän ihan itse päättää onko uskollinen sulle vai ei, ei kaveri.

Jos miehes vielä on sanonut naiselle, että teillä menee huonosti niin kuulostaa kyllä ihan siltä, että hän ITSE halusi tätä naista. Toki kaverin painostus on voinut edesauttaa, mutta silti tulee muistaa että poikaystäväsi vika se on. Minusta kuulostaa siltä että miehesi ei arvosta sinua tai suhdettanne tarpeeksi.
Uskon, että ansaitset jotain paljon parempaa, ja minusta olisi oikein että mies menettäisi sut tollasen käytöksen jälkeen. Ehkä hän vielä joku päivä ymmärtää millaisen virheen teki. Tiedän, että ei ole helppoa jättää toista jos aikaisemmin kaikki on ollut hyvin ja rakastaa toista ihan älyttömästi, mutta myöhemmin sä ymmärrät että niin oli paras. Pitää kuitenkin koittaa ajatella myös päällä eikä vain sydämellä. Ja kyllähän tuollainen asia rasittaa suhdetta luultavasti aina. Itse en ainakaan voisi koskaan kokonaan unohtaa pettämistä. Toki minun on helppo sanoa, että minä jättäisin tämän miehen. Tee kuitenkin niin, mikä sinusta tuntuu parhaalta! Toivon sulle kaikkea hyvää ja koitas jaksaa! (:

Vierailija

tottahan se on että miehen syytä se on mutta mua luokkaa miehen kaverin käytös, ja hän sairas (ADD/ADHD jonka takia hän on jäänyt lapsen tasolle ja on vähän yksinkertainen ihminen, joka saattaa aiheuttaa takertumista toisiin ihmisiin, isäpuolella on ADHD ja olen huomannut että semmosen kanssa on todella rankkaa olla) ja hyvin hyvin takertuvainen mieheeni joka ei ainakaan helpota oloani yhtään.Ei olisi muuten mtn ongelmaa jos mieheni olisi vahvaluonteinen kuten mutsi että pärjää semmosen ihmisen kanssa ettei anna toisen pomputtaa itseään, mutta hyvä jos toi osaa edes avata suutaan missään vaiheessa. Kyseisen kaverin kanssa on muutenkin tehnyt kaikkea tyhmää juurikin kun toinen vaan yllyttää siihen. Mun mielestä siinä vaiheessa kaveri olisi voinut pitää omat mölyt mahssa meidät suhteen suhteen. Tällä hetkellä olen mutsin luona ja olen ainakin osittain pakannut tavaroita että voin sit käydä noutamassa ne jos niikseen tulee, suhde on tällä hetkellä todella epäselkeä. Mies on alkanut kyllästyä jossitteluuni ja en edelleenkään teidä mitä teen ja tuntuu ahdistavalta kun toinen koko ajan kyselee etten kai lähde jtn. Onko kohtuutonta pyytää miestä pyytää vähentää kaverin näkemistä? Pelkään että mies vielä masentuu sillä ADD/ ADHD ihmiset osaavat olla todella masentavia ja musertavia sekä että itseluottamus alkaa hiipua. MIes ei enää edes usko että saisi muita kavereita.

Vierailija

Lainaus:
kyllä pettämisestä pitää jollain tavalla rangaista - tai saada tuntuva hyvitys. Jos toiselle antaa liian helposti anteeksi, jää pettäjälle väärä käsitys, ettei se pettäminen lopulta niin iso asia olekaan.

olen täysin samaa mieltä asiasta. Jos antaa anteeksi tollasen asian helpolla, mies ajattelee et okei voin tehä sen toisenkin kerran et kyl muijani sen anteeks antaa niinku viimeks. Nimimerkillä :kokemusta on:

Vierailija

Lainaus:

Onko kohtuutonta pyytää miestä pyytää vähentää kaverin näkemistä? Pelkään että mies vielä masentuu sillä ADD/ ADHD ihmiset osaavat olla todella masentavia ja musertavia sekä että itseluottamus alkaa hiipua. MIes ei enää edes usko että saisi muita kavereita.

Sanoisin, että tässä vaiheessa miehen pitäisi mennä itseensä ja laittaa asioita vähän arvojärjestykseen. Jos kaveri on tärkeämpi kuin tyttöystävä, valitsee sitten sen, mutta jos tyttöystävä, yrittää tehdä asiat tämän mieliksi. Valinnan paikka.

Vierailija

Onko kohtuutonta pyytää miestä pyytää vähentää kaverin näkemistä? Pelkään että mies vielä masentuu sillä ADD/ ADHD ihmiset osaavat olla todella masentavia ja musertavia sekä että itseluottamus alkaa hiipua. MIes ei enää edes usko että saisi muita kavereita.

Onkohan sinulla mennyt "sairaudet" sekaisin? ADD ja ADHD ovat kaksi aivan eri oireyhtymää. Molemmat liittyvät tarkkaavaisuuden häiriöön, mutta ADHD sisältää sen ylivilkkauden ja ADD taas sen itseensäkääntymisen. Enkä menisi sanomaan, että ADD/ADHD -ihminen olisi jäänyt lapsen tasolle, tuo ei suoranaisesti vaikuta älyyn vaan vaikeuttaa oppimista ja keskittymistä ja yleisesti ottaen elämästä selviytyminen voi vaatia vähän enemmän ponnisteluja, en kuitenkaan sanoisi ihmistä sairaaksi.

Tuohon pettämisasiaan, vain sinä voit tietää pystytkö antamaan anteeksi. Itse en usko tuollaiseen rikos ja rangaistus ajatteluun, kun puhutaan pettämisestä; en siis usko, että sinulla esim. olisi oikeus pettää poikaystävääsi, että olisitte tasoissa.
Minusta on myös kohtuutonta vaatia kokonaan hylkäämään tämä kaveri. Voit pyytää asettamaan asioita tärkeysjärjestykseen, mutta ei ole reilua käskeä valitsemaan teidän välillänne. Kai pojat voivat muutakin tehdä kun ryypätä ja rellestää yhdessä?

Vierailija

Ei tässä tietääkseni puhuttukaan rikos ja rangaistus-tekniikasta, että pitäisi päästä tasoihin jossakin mielessä. Enkä myöskään havainnut mitään sellaiseen liittyvää, että tämän pettäneen miehen pitäisi kokonaan hylätä kaveri :D

Mun mielestä pettäminen on aina todella törkeä ja itsekäs teko, enkä oikeasti tiedä voisinko antaa sellaista anteeksi. Vika on siis todellakin sun miehessäs, joka sua petti, mutta MYÖS hänen kaverissaan. On todella paskamaista kannustaa omaa kaveriaan pettämään ja jättämään tyttöystävänsä, ja vaikuttaa siltä, ettei sun miehes kaveri osaa arvostaa parisuhdetta tai naisia. Jos mulla olisi tällainen kaveri, joka painostaisi mua pettämään, en tiedä oltaisko kovin kauaa enää väleissä.

Vierailija

Lainaus:

Onkohan sinulla mennyt "sairaudet" sekaisin? ADD ja ADHD ovat kaksi aivan eri oireyhtymää. Molemmat liittyvät tarkkaavaisuuden häiriöön, mutta ADHD sisältää sen ylivilkkauden ja ADD taas sen itseensäkääntymisen. Enkä menisi sanomaan, että ADD/ADHD -ihminen olisi jäänyt lapsen tasolle, tuo ei suoranaisesti vaikuta älyyn vaan vaikeuttaa oppimista ja keskittymistä ja yleisesti ottaen elämästä selviytyminen voi vaatia vähän enemmän ponnisteluja, en kuitenkaan sanoisi ihmistä sairaaksi.

Tuohon pettämisasiaan, vain sinä voit tietää pystytkö antamaan anteeksi. Itse en usko tuollaiseen rikos ja rangaistus ajatteluun, kun puhutaan pettämisestä; en siis usko, että sinulla esim. olisi oikeus pettää poikaystävääsi, että olisitte tasoissa.
Minusta on myös kohtuutonta vaatia kokonaan hylkäämään tämä kaveri. Voit pyytää asettamaan asioita tärkeysjärjestykseen, mutta ei ole reilua käskeä valitsemaan teidän välillänne. Kai pojat voivat muutakin tehdä kun ryypätä ja rellestää yhdessä?

Siinä se asia mättääkin kun ne aina tapaa ni ei oo muuta mielessä ku ryyppääminen. Oliskin toisin että vois ihan muuten vaan nähdä mutta eiii ku täytyy heti hakea koppa kaljaa ennen kun nähdään.Mutta tämä kaveri on oikeasti hyvin yksinkertainen ihminen, sen oma tyttöystävä petti ja ei tajua että mustakin voi tuntua pahalta ku ome mies tekee noin, luulis että se jos kuka ymmärtäis.

Vierailija

Lainaus:

Itse en usko tuollaiseen rikos ja rangaistus ajatteluun, kun puhutaan pettämisestä; en siis usko, että sinulla esim. olisi oikeus pettää poikaystävääsi, että olisitte tasoissa.

Kirjoitin tuolla edellä tästä rankaisemisesta. Tietenkään en tarkoittanut sillä kostamista. Parempi olisi oikeastaan puhua hyvittämisestä ja katumisesta. Pettäjän tulisi tunnustaa ennen kaikkea itselleen, että tuli tehtyä jotain väärin, ja pyytää anteeksiantoa pitäen mielessä, ettei sitä välttämättä tule. Koska parisuhteessa pettäminen ei ole mikään pikkujuttu, ei sitä tulisi sellaiseksi missään tapauksessa myöskään antaa ymmärtää.

Lainaus:

Kun asioita pistetään tärkeysjärjestykseen, tulee olla valmis myös luopumaan vähemmän tärkeistä asioista, jos (paino sanalla jos) ne eivät sovi yhteen tärkeimpien kanssa. Juuri se tekee siitä niin vaikeaa.

Vierailija

Lainaus:

Ei tässä tietääkseni puhuttukaan rikos ja rangaistus-tekniikasta, että pitäisi päästä tasoihin jossakin mielessä. Enkä myöskään havainnut mitään sellaiseen liittyvää, että tämän pettäneen miehen pitäisi kokonaan hylätä kaveri :D

Mun mielestä pettäminen on aina todella törkeä ja itsekäs teko, enkä oikeasti tiedä voisinko antaa sellaista anteeksi. Vika on siis todellakin sun miehessäs, joka sua petti, mutta MYÖS hänen kaverissaan. On todella paskamaista kannustaa omaa kaveriaan pettämään ja jättämään tyttöystävänsä, ja vaikuttaa siltä, ettei sun miehes kaveri osaa arvostaa parisuhdetta tai naisia. Jos mulla olisi tällainen kaveri, joka painostaisi mua pettämään, en tiedä oltaisko kovin kauaa enää väleissä.

Tuolla ketjun alussa, joku vain puhui siitä kuinka vaatisi tuntuvasti hyvitystä, tästä siis tämä rikos ja rangaistus -juttu.

Ei se minustakaan kovin normaalia ole, että aina tavatessa täytyy ryypätä ja tuskin katselisin sitä, jos oma mieheni näin toimisi, vaikka ei pettäisikään.

Onhan se myös paskamaista kannustaa toista pettämään, mutta loppujen lopuksi ihmisellä on vapaa tahto, eikä poikaystäväsi voi mitenkään puolustautua sillä, että kaveri yllytti, mukana on silloin ollut myös ihan oma tahto. On vain raukkamaista yrittää välttää vastuuta syyttämällä kaveria.
Mielestäni sinun siis pitää miettiä, että pystytkö elämään sen asian kanssa, että miehesi petti sinua vai pelkäätkö, että joka kerta, kun poikaystäväsi on kaverinsa kanssa jossain, sama tapahtuu uudestaan?

Vierailija

<br /> [quote kirjoitti:

Mielestäni sinun siis pitää miettiä, että pystytkö elämään sen asian kanssa, että miehesi petti sinua vai pelkäätkö, että joka kerta, kun poikaystäväsi on kaverinsa kanssa jossain, sama tapahtuu uudestaan?

Päätettiin yrittää uudestaan, ja ajatuksen tasolla en ainakaan pelkää että toinen menee pettämään uudestaan, hirvittää VAIN se että mitä muuta tyhmää(siis ei pettämistä) se voi tehdä kännissä tämän saman kaverin kanssa, muihin kavereihin luotankin(ja näitäkin on vain kaksi tämän yhden lisäksi). Ollaan nyt sovittu että tavataan tätä kyseistä kaveria vain yhdessä kun ei näytä oikeasti järki pysyvän päässä ja koitetaan hankkia muitakin ystäviä miehelle/meille, koska miehellä on vain muutama kaveri ja se lisäisi myös varmuuttaa itsestään kun tutustuisi uusiin ihmisiin. Mutta tuskin unohdan tätä tapahtunutta tosta noin vaan vaikka olo onkin jo aika paljon jo helpottunut kun ollaan voitu keskustella riitelemättä ja syyttelemättä asioista. Siinä mielessä pidän miestäni tyhmänä kun ei huolehtinut ehkäisystä ja sen takia joudutaan molemmat menemään tutkittaviksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat