Miten tietää että hän on se oikea?

Vierailija

Miten tietää että hän on se oikea?
Voiko sen koskaan tietää?
Onko huono merkki jos miettii jos hän todella on paras mahdollinen mulle?

Kommentit (7)

Solange
Seuraa 
Liittynyt26.8.2009

Mun henk.kohtanen näkemys on se, ettei sitä tiedä. Kukaan ei tiedä onko jonku ihmisen kanssa loppuelämäänsä vai ei, tai että onko se ihminen just se oikea (En usko mihinkään yhteen se oikeaankaan). Sen näyttää vain ja ainoastaan aika. Mutta toki rakastamisessa ja yhdessäolossa on pidemmän päälle kyse siitä, haluaako rakastaa ja tehdä kaikkensa sen eteen että homma toimis, aina vaikka sinne kuolemaan asti.

Mutta niin, ei se välttämättä ole huono merkki että joskus miettii asioita. Mutta sit jos alkaa pidemmän aikaa tuntua että olet epävarma siitä ihmisen "oikeudesta" ja teidän yhdessäolosta, etkä pääse sen tunteen yli, niin sitten se voi olla huonokin merkki. Tai no ei sitä huonoksikaan voi sanoa, koska toisaaltahan on hyvä jos toisilleen sopimattomat ihmiset eroavat jotta voivat löytää sitten sen itselleen oikeasti sopivan ihmisen rinnalleen. Anteeks, vähä epäselvästi sanottu, toiv tajuat pointin. (:

En tiiä oliko tästä nyt mitään oikeasti apua, mutta näin mä ajattelen. (:

Vierailija

Olen aika varma siitä, ettei ole olemassa vain yhtä oikeaa, eikä yhtä joka olisi itselle paras mahdollinen, koska varmaan eri ihmisten kanssa olisi eri tyyppiset ongelmat:)Mun mielestä oikean puoliskon tuntee siitä, että hänen kanssaan oleminen on yhtä helppoa kuin hengittäminen. Suhteessa ei ole mitään teeskentelyä tai valheita, ollaan vaan rehellisesti omia itsejään ja sellaisina kelvataan.

Veikkaan, että kaikki ihmiset miettivät näitä asioita joskus, joten en pidä sitä huonona merkkinä.

Vierailija

Mä tiedän, että jos on olemassa "sitä oikeaa" se on tää mikä mulla on tällä hetkellä. Jos tää ei kestä, en halua edes yrittää enää.
Mä tiedän että Hän on mulle se oikea, koskatää on ensimmäinen kenen kanssa oon yli vuoden kestänyt. tää ei ole mitään mitä mulla muiden kanssa oli, muiden kanssa luulin rakastavani, mu nyt tiedän mitä oikea rakkaus on. kun en oo hänen kanssa en ole onnellinen ja kun olen hänen kanssaan, kaikki näyttää hyvältä. hänen kanssaan en pelkää mitään. hänen vieressään nukun hyvin. hän saa minut hymyilemään ja vain hän saa minut itkemään.Mun ei tarvitse miettiä onko tää se oikea. kyllä se on<3

Vierailija

Edellisessä suhteessani mietin paljon yhteistä tulevaisuuttani miehen kanssa, enkä ollut oikein varma sen onnistumisesta. Silti pidin miehestä paljon ja halusin olla hänen kanssaan. Suhde päättyi kuitenkin eroon, ja jälkeenpäin ajateltuna mies teki todella hyvän ratkaisun molempien kannalta.
Kun vertaan suhdetta nykyiseen suhteeseeni, mietin miksi edes olin kyseisen miehen kanssa, kun voin löytää itselleni (melkein) täydellisen miehen, jonka kanssa kaikki asiat tuntuvat kohtaavan. Hänen kanssaan haluan elää ja perustaa perheen joskus tulevaisuudessa.

Henkilökohtaisesti en usko Siihen Oikeaan, tarkennettuna yhteen sellaiseen. Kysehän on rakastumisen ja rakastamisen erosta; rakastuminen ei ole oma valinta, mutta rakastaminen on. Rakastaminen toki edellyttää myös rakastumista. Pointtini on kuitenkin se, että on omasta tahdosta kiinni, haluaako jakaa elämänsä puolison kanssa ja hyväksyä hänen hyvät ja huonot puolensa. Se on rakastamista ja silloin mies on Se Oikea. Rakastuminen on taas sitä ruusunpunaista maailmaa ja perhosia vatsassa, jonka avulla suhde kantaa vain alkuhuuman ylitse.

Aloittajan tilanteesta; On ihan OK pohtia joskus näitä asioita, ja kuten jo sanoinkin, yhdessäolo on omasta tahdostasi kiinni. Jos olet sitä mieltä, että haluat vielä etsiä sitä sopivampaa kumppania, jonka kanssa jakaa elämä, niin siinä tapauksessa ero on hyvä ratkaisu. Jos näet itsesi tulevaisuudessa juuri tämän kyseisen miehen kanssa, niin minä uskon sen olevan sinulle Se Oikea. Surullista kuitenkin on, että vaikka kuinka valitsisi sopivan miehen ja haluaa tällä hetkellä olla hänen kanssaan loppuelämänsä, aika voi muuttaa ihmistä ja suhde päättyy joka tapauksessa eroon. Tsemppiä elämän isojen valintojen keskellä!

Tässä lueskellessa huomasin, että Se Oikea on erittäin huono termi, joka pitäisi ainakin minun sanavarastostani poistaa kokonaan.

Vierailija

Jaa no.. itekki välillä mietin tota samaa nykyisen poikaystävän kanssa joka on ite ihan varma että mä olen sille se oikea. Oon tullu siihen lopputulokseen että on vaan ihan tervettä miettiä, ei pidä heittäytyä mihinkään mistä ei oo ihan varma. Ja sitten oon kanssa tullu siihen lopputulokseen, niinkun jo mainittu, että aika kertoo, viimestään sitten ku eletään samassa asunnossa ja näin.
Ja myös mun nykyinen poikaystävä on tähänmennessä ainoa ihminen jonka kanssa mulla on alusta asti ollu näin helppo olla, ja joka ymmärtää mua niiiin hyvin ja joka tietää mitä mä tarvitsen suhteessa. Ja siinä missä mä oon aikasemmin ollu kunnon kusipää-magneetti, niin tää on kaikkea muuta. Uskon että meillä on valosa tulevaisuus edessä, ja toivon sydämmeni pohjasta että hän on mulle se oikea :)<3

Vierailija

Oon samaa mieltä edellisten kanssa, mutta joskus liika miettiminen on turhaa. Varsinkin jos vierellä on ihana ihminen, jota rakastaa. Jos tunteet joskus muuttuvat, se on sen ajan murhe. Ens silti kehota syöksymään täysillä pelkän tunteen vietäväksi, mutta joskus suhteen voi tosiaan pilata liialla miettimisellä. Ja itse en usko "siihen oikeaan", vaan "niihin oikeisiin". :D Meille kaikille on monia joiden kanssa synkkaa. Myös (alituiseen muuttuva) elämäntilanne vaikuttaa siihen, kenen kanssa yhteinen sävel löytyy.
Täydellistä miestä ei olekaan, mutta itse arvostan suhdetta, jossa molemmat voivat puhua kaikesta ja jossa on turvallista olla. Ja itse oon sellaisen jo löytänyt.. (:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat