Mitä tehdä? Olen kihloissa mieheni kanssa ja nyt hän haluisi muuttaa yhteen ja mennä naimisiin

Vierailija

Olen 18 vuotias tyttö ja olemme seurustelleet ukkoni kanssa n vuoden ajan. olemme kihloissa ja olen vakavissani mieheni kanssa. En tiiä vain edetäänkö me liian nopeasti. Olemme suunnitelleet perheitä häitä ja yhteen muuttoa. Yhteen muutto on toteutumassa nyt kesällä kun vaihdan viimeiseksi vuodeksi koulua paikkakunnalle missä kultani asuu.. Onko tämä liian nopeaa? Lopahtaako tää yhtä nopeesti kun alkokin?

Kommentit (6)

Vierailija

Anteeksi, mutta miksi olet sitten tämän miehen kanssa kihloissa, jos tunnet, että etenette liian nopeasti? Olet kihlautuessasi lupautunut menemään naimisiin miehesi kanssa ja elämään hänen rinnallaan. Joten, mikä on ongelma? Jos liika kiirehtiminen vaivaa, olisit voinut tällöin ilmaista, että homma voisi edetä hiukan hitaammalla tahdilla.

Mutta, toisaalta.. miksi mietit moista, että suhde lopahtaisi yhdessä asumisen takia? Jos uskoa parisuhteelle, yhteiselle rakkaudella ja sitoumukselle löytyy, niin ei silloin moista asiaa tarvitse edes stressata. Vaikka toki saman katon alla asuminen koettelee parisuhdetta aivan toisella tavalla, kuin silloin tällöin yhdessä hengaileminen. Tämä asia on koetinkivi, joka jokaisen pariskunnan on ennemmin tai myöhemmin otettava, eikä kukaan voi asiaan antaa vastausta etukäteen, että onnistuuko pariskunta vai ei.

Jos sinua pelottaa muuttaminen yhteen, sano siitä miehellesi. Kerro, että haluat asua vielä omassa asunnossa. Mutta siltikään, kukaan ei voi antaa kysymykseesi vastausta, että loppuuko suhteenne yhdessä asumisen myötä vaiko ei. Se on asia, mikä sinun täytyy testata itse.

Solange
Seuraa 
Liittynyt26.8.2009

Jep, oon samaa mieltä Athenelin kanssa myös. Ei välttis olis kannattanu mennä kihloihin, joka siis on lupaus avioliitosta ainakin mun mielestä, jos tuntuu että etenette liian nopeasti. Vaikken kihlausta pidä minään pyhänä asiana, niin pidän sitä todella merkittävänä askeleena jota ei kevein perustein tulisi ottaa. Mutta kukin tavallaan. Sanoit että olet vakavissas ja sen uskon kyllä, mutta nyt viimeistään sun kannattaa puhua poikkikses kanssa ja kertoa että haluat hidastaa hieman tahtia. Haaveillahan aina saa ja kannattaakin häistä, perheestä yms mutta te olette seurustelleet vasta vuoden ja sä olet nuori, joten älä missään nimessä ryntää muuttamaan yhteen, menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia jos/kun olet noin epävarma teidän suhteen kestävyydestä/tulevaisuudesta.

Vierailija

Kun olette asuneet yhdessä niin asiat selkenevät.. Yhteenmuutto joko tuhoaa suhteen tai vie sen uudelle tasolle, mutta riski kannattaa ottaa jos tuntuu yhtään siltä!

Vierailija

Samaa mieltä kuin yllä. Ensinnäkin, minusta te olette edenneet liian nopeasti, sillä voiko vuodessa oppia tuntemaan toisen niin hyvin, että voi lupautua kihloihin, jos ei pysty edes asumaan toisen kansss yhdessä? Kuten sanottu, kihlaus on lupaus avioliitosta ja avioliitto lupaus yhteisestä elämästä. Olet aika nuori etkä ole koskaan asunut kenenkään kanssa. Sano kullalesi, että etenette liian nopeasti ja kerro, että hidastaminen olisi viisasta, ei pelkuruutta. Ei avioon kannata mennä, jos ei ole edes kokemusta siitä, millaista todella on jakaa elämänsä jonkun kanssa.

Henne
Seuraa 
Liittynyt28.1.2011
heartshaped

Kun olette asuneet yhdessä niin asiat selkenevät.. Yhteenmuutto joko tuhoaa suhteen tai vie sen uudelle tasolle, mutta riski kannattaa ottaa jos tuntuu yhtään siltä!

Täysin samaa mieltä heartshapedin kanssa. Muutettuanne yhteen, huomaat kyllä tahdotko jakaa loppuelämäsi miehesi kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat